Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › stuur wat naar links en wegligging een ramp geword
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 3 maanden geleden door Anoniem.
-
MakerDiscussie
-
7 september 2011 om 18:43
Sinds vorige week staat mijn stuur iets naar links en voelt de wagen niet echt meer precies meer aan. Het is precies of hij zoekt zijn eigen weg. En misschien zie ik nu spoken maar ik hoor ook een zwaarder rolgeluid als ik op vlakke weg rij. Ik heb bij mijn weten echter nergens op gereden of erover gegaan 😕 De wagen even opgekrikt en op het linkerwiel zit speling. Ik kan dat dus een beetje links/rechts bewegen. Nu hoor ik veel zaken zoals draagarmen vervangen, cardans, ophaging … Het rare is dat ze wel eind juli niets op de keuring hebben gezien maar toen zaten de originele 18″ velgen eronder. Nu terug de 19″ velgen. En de tijd ontbreekt me momenteel om even snel naar Walter Verellen of de porschegarage te rijden. (is een 996 4S)
-
MakerDiscussie
-
Anoniem8 oktober 2011 om 14:32
Dat geeft niet voor die paar 100 km.
Enkel niet in de regen rijden dan 😀
Verder doe je het best een beetje rustig aan.
Door de banden tegen hun richting te laten bollen gaan de scherpe kanten van de profielblokken terug wat afvlakken.En als de banden niet richtingsgebonden zijn , anders kan je het vergeten 💡
Anoniem7 oktober 2011 om 22:59audiotronics wat slijtage betreft van de banden.
Je kan de voorste wielen wisselen L naar R.
Dan zo een paar honderd km rijden en dan opnieuw wisselen.
Doet wonderen 😀 alleen doen als de banden nog voldoende profiel hebben, anders de moeite niet.Neen officieel Porsche Center Verellen op de Antwerpsesteenweg in Geel. De wagen moest toch voor zijn onderhoud binnen. En ik vind dat dit door een officiële garage moet gebeuren. Waarom? Voor de stempel in de OHB en het officieel factuur. Ik persoonlijk zou NOOIT een wagen kopen waar ook maar één stempel in het OHB mankeert en ook maar één stempel niet gestaafd kan worden met het bijhorende factuur. Maar iedereen heeft daar natuurlijk zijn eigen mening over.
Deftig laten uitlijnen (damn meer dan 2 uur werk) en het probleem is voor 90% opgelost. Natuurlijk niet volledig omdat de banden scheef zijn afgesleten. Dus nieuwe banden besteld en dan zal het wel terug in orde zijn.
Heb probleem met wegligging van mijn BMW ook gehad, wagen trok soms links dan alweer naar rechts, het lag aan de banden,nieuwe banden erop en hij reed terug perfect.
Walter verellen,bedoel je dan de officiele porschedaeler 😉Anoniem29 september 2011 om 23:33Hallo Mushroom en audiotronics ,
Ik begrijp jullie volledig en ik weet uit eigen ervaring iets nieuws of anders is heel leuk ,maar wacht nog maar eventjes af .Wil jullie zeker niet de les spellen maar jullie hebben beiden het mooiste model 996 .
De winter komt eraan en Porscheloos zijn jullie niet .Bijt even op jullie tanden blijf genieten van jullie wagen en tijd zal raad geven .Bij mij is’t vooral “wat als ik juist besteld heb en ze brengen dan ne mooieren uit” 😳
Ge weet : PK’s zeggen me minder dan ‘t uitzicht 8)
Stel dat ik nu ene bestel, en ze komen met ne 4S uit die zo’n dikke brede kont heeft zoals de 996 4S en die (zoals de 996 4S indertijd) maar een paar 1000 Euro duurder is dan “een gewone”… Ik denk dat ik sterf.
Of stel dat ik ene bestel en ze brengen dan toch die Targa uit met die mat-aluminium rollbar 😯 … Dan spring ik voor een trein!!! 😆Dus : wachten hé? 😉
‘t Ziet er toch niet naar uit dat die van mij vlotjes verkocht wordt dus doen we een nog jaartje verder met deze, zoveel zakken gaan de 996 4S’en toch nooit meer doen, en tegen dan zou de 4S al moeten uit zijn en zullen we wel al weten of de Targa een “echte” Targa wordt zoals vroeger of niet.Heb geruchten gehoord dat Porsche beweert om dit model 14 jaar te gaan gebruiken 😕
Haha ik herken mezelf volledig in wat ge schrijft. De éne dag denkt ge OK gaan bestellen en na een nachtje slapen denkt ge neen want … wat binnen jaar, binnen twee jaar, hoe gaat de economie gaan, hoe en wat en waar en wanneer … en maar blijven uitstellen en treuzelen. Typisch Belgisch en typisch eeuwig treuzelen. Ik ken er die daar niet over nadenken, de zotste investeringen en overnames doen en het toppunt van al, die komen steeds meer dan goed op hun beide pootjes terecht.
Bijkomend probleem zijn die onozele carconfigurators op de websites. Ge klikt wat opties aan en op een seconde denk je aja die optie wil ik ook wel. En op het einde heb je een wagen van 80.000 euro voor meer dan 50.000 euro aan opties aangekeed. En dan denk je fuck zoveel geld voor die wagen. En met minder opties ben je niet tevreden.
Het grote dilemma waar ik al heel lang mee worstel is dat ik naar 4 deuren moet gaan omdat de kids dagelijks met mij meerijden. En ik wil een carrera houden en lieftst nu een 991 (ik wil geen 997 meer, zelfs geen nieuwe met dikke kortingen). Ik vind een panamera de max maar vrees dat ik na een half jaar of minder dat k..tsbeu ben. En de boekhoudster is nu al zo mijn gezaag en gezever moe dat ze alleen nog met mijn vrouw praat (een firma moet toch negatieve cijfers hebben? daar voor dient dat toch 😆 )
Het idee van iets exclusiefs Italiaans voor een paar zonnige weekends per jaar en iets spotgoedkoop voor dagelijks gebruik heb ik al opgegeven. Ik kon al bijna in de winkel gaan slapen dus ik zwijg … thuis 😥
Ge zit inderdaad met hetzelfde dilemma van mij, want deze week was ik al eens zachtjes aan’t dromen geweest over gewoon een nieuwe 911 te bestellen 8)
Eergisteren eens zitten rekenen en ging goed te doen zijn op de zaak, gisteren nog eens gerekend en ik kom er totaal niet! 😳
Vraag me af waar ik verkeerd zit en wat er klopt, gisteren of eergisteren 😉
Als jij nu ne Panamera bestelt, en ik ne 911, dan moeten we toch wat korting krijgen?
Iemand enig idee hoeveel % (if any) je krijgt bij Porsche als je een nieuwe bestelt?Enja, ik weet het : je schrijft veel af en blablabla, maar otoh… zo ne keer uwe poot onder een bestelbon zetten moet je toch eens gedaan hebben. Ooit !! 😉
Voila wagen is terug van bij Verellen en heeft zijn onderhoud gekregen. Betreft de wegligging is er het volgende uit de bus gekomen : na een grondige controle en testrit (die testrit kost 30 euro + BTW en 1/4 benzinetank 🙄 ) blijkt er niets fout te zijn aan wiellagers of andere zaken. Het probleem zouden de banden zijn (raar, opeens zowel met de 19″ en 18″ set) en de uitlijning. Ze hebben hem wel niet uitgelijnd? Dus daar moet ik nu nog even naar de plaatselijke bandencentrale (Chris Van Woensel). En dan maar nieuwe banden bestellen. Als het dan opgelost is ben ik tevreden. En bij Verellen waren ze wel zo eerlijk om te zeggen dat er niets moest vervangen worden. Ze hadden evengoed gewoon de wiellagers kunnen vervangen en aangerekend hebben. Duidelijk een eerlijke garage (verwacht niet anders van een erkende porschegarage).
En dan mogelijk maar eens te koop zetten en zien wat het geeft.
Of toch maar gewoon overlaten? Of nog wat mee verder rijden?
Ik zit met hetzelfde dilemma als Mushroom 😥De wagen draait wel terug 2X zo mooi. Wat een onderhoud niet doet 😆 Neen serieus ik vind dat het een enorm verschil is. Ook supervriendelijk bij Verellen. Nu wachten op het telefoontje van hun verkoper (Johan) en dan snel hun panamera diesel gaan testen (heb gezegd dat het niet een paar uren moet zijn maar iets langer, anders moet hij niet bellen 😈 ).
Wagen is even bij een plaatselijke bandencentrale op de brug geweest. Niets direct kunnen vinden en alles zat normaal vast? Toen ik terug naar huis reed had de wagen ook geen problemen. Reed terug zoals het hoorde. De dag nadien vertrek ik en na een 20 kilometer is het weer van dat. Precies of er loopt iets warm (wiellagers die overhit geraken?). In ieder geval de P staat nu toch thuis stil en bij het OH moeten ze er maar naar kijken. Ik ben wat aan het googelen geweest en het zouden wel de wiellagers kunnen zijn. Maar blijkbaar veel werk om te vervangen? En dit aan porschewerkuren 🙄 Ik laat het wel weten als ze het hersteld hebben 😉
Indien het een wiellager is zou ik het toch onmiddelijk laten nakijken, wanneer er speling op zit wil dit zeggen dat het aan het inlopen is en bij zware belasting kan het plots vastlopen of kan zelf de fuseeas afbreken door de vrijvingswarmte en zal het wiel gewoon loskomen.(heb hier reeds de gevolgen van gezien)
Stel u dit eens voor aan 200 of zelf 120km/u!!!
Neem geen risico en laat het direct controleren door een mechanieker of iemand die u toch met zekerheid kan zeggen wat het probleem is. Wacht niet tot het onderhoud.Wielen staan goed vast 😉 (dat controleer ik regelmatig sinds ik bijna op vroemdag een wiel ben kwijtgeraakt). Ik denk idd. dat het een wiellager of dergelijke zal zijn. Maar eens telefoneren en zeggen dat ze het bij het onderhoud moeten controleren. Zo verkopen zou ik nooit doen. Ik wil dan dat de wagen 100% in orde staat. Als ik hem moest overlaten dan was het wel een andere zaak 😆
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.