Stuurinrichting afgekeurd

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Stuurinrichting afgekeurd

• Maker
    Discussie

• filip vanbrabant
    Deelnemer

Hallo, 

In de wagen staat een sportstuur direct gemonteerd op een blok.  Volgens de inspectie voldoet dit niet en moet er een tussenstuk of zo tussen zitten.  Kunnen jullie precies aangeven wat er gebeurd moet worden; de wagen moet binnenkort herkeurd worden.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden !

Met vriendelijke groeten,
      Filip

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • Halllo, van harte dank voor je antwoord en het sturen van de foto’s. Dit betekent een nieuwe naaf met plooizones ? Daar de herkeuring volgende week is zal ik het met het originele stuur laten doen en hoop op een goede afloop. De keuring van oldtimers is strenger geworden…Groetjes, Filip

ff naar Dekens gaan in Alken, die zal wel kunnen helpen 

Van mij mag je steeds even mijn origineel stuur lenen ,ik woon in Kontch.Eigenlijk wist ik zelf niet dat ze daarom een auto afkeurden .goed dat ik het origineel stuur nog heb

Vorig jaar in Geel dezelfde opmerking over mijn Nardi stuur. Wat zij bedoelen is dit; de naaf moet plooizones hebben, zie afbeeldingen.

.

Alez dat belooft. In mijne engelse oldie staat een Nardi stuurtje. Nog nooit iets over gezegd.
                Dat heeft toch niks meer met autoveiligheid te maken. Gewoon liefhebbers viseren en geld uit hun zakken kloppen.
                Zeker nu alle oldtimers periodiek gekeurd moeten worden.

Er was er eentje wakker op de controle .
                  Stuurkolom , stuurwiel en al zijn componenten alsook beschadigingen herstellingen en wijzigingen zijn bij wet verboden .
                  zoals Jacques al aangaf ff origineel monteren .
                  Misschien is het mogelijk obv tunig keuring maar daar twijfel ik over .
                  Gr Bompa
                  (PS) ben daar vroeger eens voor aangehouden geweest door zo ne sjampetter op nen brommer .

Waarschijnlijk sportstuur met een tussen stuk.
                    Dit om de bedienings hendels van pinkers en ruitenwissers niet aan te raken bij het draaien van het stuur .
                    Dit heb ik zelf ook gemonteerd op de mijne .Even het originele stuur monteren en dan ben je door de keuring.

Hallo, mijn sportstuurinrichting in niet goed gekeurd.  Het sportstuur is direct gemonteerd op een tussenstuk en zo verder op de stuurkolom.  Volgens de inspectie ontbreekt er iets maar waren niet duidelijk – ze zeiden de garage weet het wel maar die weten het ook niet.  Enig idee wat dit kan zijn ? Alvast bedankt voor je antwoorden. Met vriendelijke groeten, Filip

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.