Subforum circuitrijden trackdays enz ?

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Circuit Talk Subforum circuitrijden trackdays enz ?

• Maker
    Discussie
  • Mods request, om wat goed is nog beter te maken :up:
    Zoals in de trackdays post voorgesteld zou het wel leuk zijn om een soort subforum “Porsche on track” te maken aangezien nu alles door elkaar ofwel wel heel verspreid zit…
    Met “trackday tips en comments” en een “trackday event kalender” en…
    Andere mogelijk topic’s daarin:
    Trackday video’s
    Personal Best Laptime register
    Organisatoren en Circuits
    Banden en afstelling
    “Porsche Motorsport” nieuws ook erbij in onder brengen?
    Daarom … aan iedereen die dit wel leuk zou vinden, graag een +1 😉

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 76)
    • Bedankt voor de tip! Had deze ook opgmerkt op de kalender, maar vreesde dat ze misschien te druk zijn. Hoeveel wagens reden er ongeveer per run? En welk type, snelle GT3’s of toch wat normalere bolides?

De Public Driving Experience dagen op Spa zijn goed te doen om het circuit te leren kennen .
        Ik heb die van verleden maandag 25/5 mee gedaan met de 911SC …..de aller eerste bocht die ik tegen kwam (les Combes ) vettig eruit gevlogen haha ….

Zondag tijdens de Youngtimerrally van Autogids voor het eerst (heel even) op Spa gereden, en heb de smaak nu wel goed te pakken. Zou wat vaker op Spa willen rijden met de 968 CS, maar dan liefst als het niet te druk is zodat de GT3’s me niet rond te oren vliegen terwijl ik mijn snelheid opbouw. Iemand enig voorstel voor een low profile trackday waarbij ik al eens een uurtje of twee kan rijden op Spa in relatieve rust?

Het kan zijn dat je kijktechniek niet goed is
            Je moet blijven kijken naar waar je naar toe wil en niet steeds veranderen van ver naar dicht en omgekeerd
            Ik moet er ook op letten want doe ik dat niet word ik echt mottig achter het stuur

Moet kl*te zijn, zou alle tips en ideëen zeker proberen om eraf te geraken William ! Succes alvast.

… of enkele uren vooraf een tabletje touristil nemen tegen de reisziekte

William,
                  Ik heb hier jaren last van gehad, zelfs bij rustig rijden.
                  Lag aan mijn ogen, probleem met dieptezicht.
                  Is nu helemaal opgelost door een speciale bril, totaal geen last meer van…

Als je info wil stuur maar pm, het is maar een idee maar kan misschien helpen.

Ik was vorige woensdag naar afgezakt. 1 ste trackday dit jaar :relaxman:
                    Na 15 minuten was de lol er alweer af.
                    Ik werd weer ziek achter stuur :puke: :puke:
                    Na uurtje rust 2de sessie, 3 ronden en alweer gedaan :bounce:
                    Hoop hier toch eens een oplossing voor te vinden.
                    Nu al derde keer dat ik dit voorheb 🙁

Had ik nog niet over nagedacht, thx! Ga ik in het achterhoofd houden.

Super dat je op een hans systeem wil denken maar staan je gordels op de juiste hoogte en zijn ze niet te breed anders heeft het totaal geen zin om zoiets aan te schaffen
                        Je kan wel een helm kopen waar je deze op kan bevestigen zodat je zeker zo een hans kan gebruiken

PDS

Ja kan bij Biesheuvel ook de deal maken dat je de helm koopt, eerst paar keer gaat rijden …..

Als het bevalt kan je dan alsnog tegen de promoprijs de HANS kopen.

Vriend heeft het zo gedaan daar ….. :up:

Thx voor de inspiratie mannen! Ga ook het hans-systeem zeker niet vergeten!

PDS

Bij Biesheuvel in Nederland heb ik mijne gekocht…
                              Ze hebben daag steeds combi deals voor een helm + HANS systeem

+1 voor de Hans klemmen, dikwijls vergeten maar belangrijker dan helm in gesloten wagen…

Relatief en hoeveel je er wil aan uitgeven natuurlijk.
                                  Deze helm is toegelaten op trackdays (iedere helm eigenlijk…. 😕 )
                                  Draag zelf een open Bell + Hans (idd gesloten is beter) voor track/race en gesloten voor kart (soms mag open ook maar is totaal niet verantwoord)
                                  Denk aan het gewicht en voorzie eventueel Hans klemmen.
                                  Gekocht bij Alltec-seys

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 76)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.