Subforum circuitrijden trackdays enz ?

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Circuit Talk Subforum circuitrijden trackdays enz ?

• Maker
    Discussie
  • Mods request, om wat goed is nog beter te maken :up:
    Zoals in de trackdays post voorgesteld zou het wel leuk zijn om een soort subforum “Porsche on track” te maken aangezien nu alles door elkaar ofwel wel heel verspreid zit…
    Met “trackday tips en comments” en een “trackday event kalender” en…
    Andere mogelijk topic’s daarin:
    Trackday video’s
    Personal Best Laptime register
    Organisatoren en Circuits
    Banden en afstelling
    “Porsche Motorsport” nieuws ook erbij in onder brengen?
    Daarom … aan iedereen die dit wel leuk zou vinden, graag een +1 😉

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 76)
    • Na een dagje verzopen Spa met een vleugje olie heb ik toch een paar opmerkingen
      De P heeft geen krimp gegeven en de nieuwe remmen geven enorm veel gevoel en vertrouwen
      Ik had dus een instructeur mee uit Australië nb die de vln rijdt met een M3
      Ik heb op een andere manier leren de raidillion nemen nl pas insturen vanaf het rode huisje en de auto blijft daarbij stabiel (zonder ergens curbs te nemen)op een zeer natte baan
      Het is me nu eindelijk doorgedrongen dat op combes de 3debocht is waar je het meeste tijd neemt en de pifpaf de 2de
      Ik moest ook minder hard remmen en de bochten rapper en stabieler insturen (minder beweging met het stuur)
      Minder asfalt gebruiken ( bruxelles en combes) maar tegelijk meer bvb die bocht voor de dubbele linkse
      Ook de gas met meer feeling gebruiken en vroeger gebruiken bvb in de busstop
      Ik heb dus een hele boterham om te oefenen maar ik vond de dag wel geslaagd
      Niet qua rijtijd en organisatie maar dat uur was echt qualitytime

Gisteren ook langs geweest op Spa, inderdaad verzopen maar de mannen van het forum hebben al bij al zeer goed gereden in de regen :up: :up:
        RSR lijkt mij een zeer goede trackday organiser :driver:

Dit soldentripje was inderdaad een soort van “wisselgeld” op mijn autoverslaving !
          Ik heb gisteren meer dan een trackday verdiend/uitgegeven, ‘t is maar hoe je het bekijkt 😉

@bcc
            Een tip… Laat haar zelfde budget opdoen als jij spendeert op de trackday 😉
            Wedden dat je elke keer vrij krijgt :mrgreen:

[quote=”pvdw” post=174044]
              En zoals Bruno al zei, in dit weer met instructeur is top ! Kan je het meeste bijleren… Zeker als je twee laatste instructeurs moeten uitleggen waarom ze verschillend advies geven 😉 geanimeerde en leerrijke discussie.
              [/quote]1

Dat klinkt ontzettend interessant ! :respect2:

Ik had helaas weer soldenduty met de madam, ipv Porsche en Pirelli was het bij mij Karen Millen en Liu Jo. Afin, donderdagavond nachttraining van de 24h staat in mijn vizier !

Was inderdaad heel wat te beleven en net weer ook niet 😉
                  Bruno en ik reden ongeveer hetzelfde tempo door de miserie, gedeelde smart is halve smart hé 🙂
                  Kijk er naar uit om het is te herhalen op het droge !
                  Leuk aantal mensen van forum ontmoet/teruggezien, zeker voor herhaling vatbaar !

Oliespoor viel uiteindelijk goed mee, op het eind toch nog anderhalf uur kunnen rijden. Als er eentje zwaar crashed ben je ook gauw uur of meer kwijt dus ja… Hoort erbij.

En zoals Bruno al zei, in dit weer met instructeur is top ! Kan je het meeste bijleren… Zeker als je twee laatste instructeurs moeten uitleggen waarom ze verschillend advies geven 😉 geanimeerde en leerrijke discussie.

Tijd voor de volgende stap: 5-6-7 augustus
                  Op de planning: advanced car Control training :ass: – trackday spa :driver: – trackday nurburgring nordschleife :happydance:
                  Info via PB! Who’s up for some fun ?

Grtz

Was inderdaad redelijk verzopen daar, zat wel veel schoon materiaal op de baan daar, spijtig voor de rijders en kijkers van die onderbreking van meer dan één uur door oliespoor. :bounce: :bounce: :bounce:
                    In ieder geval goe gereden de *porsche rijders :up: :up: :up:

We zijn dus vandaag op spa gaan rijden,een verzopen spa
                      Het was een aangenaam weerzien met een paar oude bekenden en een aangename kennismaking met Philip
                      Vandaag een instructeur onder de arm genomen en enorm veel geleerd
                      Zowel het smooth rijden,smooth gas geven en vooral op de juiste plaats en de juiste lijnen rijden
                      De ganse baan leren nemen en vooral het asfalt laten liggen om de 2de bocht juist en vlug te kunnen nemen
                      Ik denk dat pvdw en ik aan elkaar gewaagd waren en de cupbanden hielden verrassend veel grip in het nat(niet in de plassen)

Ik ga toch ook maar eens komen kijken morgen.
                        Pik mijn maat op om 10u aan total.pomp in Ham.
                        dus ben tegen de middag daar.

Bwa, lijkt vanaf 10u toch redelijk goed mee te vallen, gok op redelijk droge rijlijn en doe het op de semi’s
                          De std michelins mee voor het worst case scenario
                          Voordeel van trailer 🙂
                          Maar denk dat het zal meevallen en zoniet… Meer te leren op nat dan op droog 😉

Jep

Regen voorspeld voor morgen???

Ik zal het op cups moeten doen

Vergeet de regenbanden niet hé Philip….. :up:

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 76)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.