Super 95 verdwijnt aan de pomp

Home Forum Porsche Talk Super 95 verdwijnt aan de pomp

• Maker
    Discussie
  • Hi all,

Zoals jullie wellicht in de pers hebben gelezen zal Euro95 binnenkort niet meer te tanken zijn in België.
    Er komt E10 in de plaats. Voor de wagens vanaf 2000 zou dat geen probleem mogen zijn maar voor de oudere kan dat lastiger zijn.
    Momenteel tank ik Euro 95 in mijn 964. E10 zal niet mogelijk zijn gezien een te hoog BIO gehalte..
    Dan maar Super98 tanken? :drink: Ik dacht dat deze brandstof ook niet optimaal was voor de 964? Of vergis ik me?

Bedankt voor jullie mening..

Groeten!

8 reacties aan het bekijken - 46 tot 53 (van in totaal 53)
    • Mijn 911 3.2 heeft een katalysator en ik moet volgens het boekje 95 tanken. Wat moet ik in 2017 dan tanken. 98 mag normaal met kat niet. Mag ik dan E10 tanken ?

0

Ik lees dat de E10 een meerverbruik geeft van 1,5 à 2 % vergeleken met de normale 95

0

Owkee! Dan zijn we weer wat wijzer geworden! :happydance:

0

dan wordt het Diesel, Super E10, Super E5 en Superplus zoals nu in duitsland.
              daar tanken wat oudere auto’s, die vroeger op ROZ95 reden, nu met super E5.

0

yep, hoger kan altijd, lager niet. Mijn 924S heeft normaal genoeg met 91 RON maar hier niet te krijgen dus gaat er 95 in. Binnenkort dan 98 zo te zien.

0

:think: op de tankdop van mijne 944 S2 staat 95 ron vermeld. Ook gewoon 98 ingieten?

0

Je kan er zonder probleem 98 in gieten. Er zijn er die dit al heel de tijd doen maar dit heeft voor een standaard 964 weinig nut.
                    Ik heb een andere chip steken en die vraagt om 98. De standaard is best tevreden met de gewone 95.
                    Dus vanaf begin 2017 gewoon 98 tanken en de staat wat extra centjes toewerpen om grotendeels hetzelfde te krijgen 🙄

0
                  8 reacties aan het bekijken - 46 tot 53 (van in totaal 53)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.