swb of lwb ?

  • Maker
    Discussie

  • zjoevi
    Deelnemer

      Zijn er mensen die mij kunnen uitleggen wat ik nu moet kiezen? Een korte of een lange wielbasis 912 ?
      En wat is nu eigenlijk het verschil tussen die grote chroomringen aan de voorlichten of die fijne chroomringen? Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar die fijne.

      Graag wat uitleg

    7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • Van harte .
        En nu fotookes 😛

          proficiat met uw aanwinst

            Het is dus een SWB geworden van ’68

              Zelf heb ik geen ervaring met een LWB, zelf heb ik en SWB en ben er zeer tevreden mee. Een vriend van mij heeft beide gehad en kwa comfort, wegligging was de LWB volgens hem een stuk beter. Maar zoals MRD al zegt is dit niet de porsche die je koopt om te racen, nochthans gaat dit, zeker voor zijn tijd, goed voorruit en moet hij niet veel onder doen voor zijn grote broer de 911 2.0, ik zal zelf meer zeggen, in bochten blijft de 911 vaak achter. Ik koos voor de SWB omdat hij toch nog meer charme heeft dan de LWB.

              Succes verder en kijk zeker ook eens op http://www.deklassieke912.nl

                Met de korte wielbasis is de kans op overstuur veel groter dan bij een LWB. Dit is één van de redenen waarom ze dit veranderde (precieze cijfers ken ik nier meer zo zeker uit mijn hoofd).

                Van een 912 moet je niet echt iets supers verwachten, maar daar koop je ook zo een oude porsche niet voor hé, is meer om het genieten zelf

                  Heeft dit dan te maken omdat er maar een 1600 cc inligt en minder power dan bij een 911, dat dit geen invloed geeft bij een swb? Zijn er mensen die hun ervaring willen delen met een SWB ? qua prestaties verwacht ik nu ook niet alles maar het mag toch wel een klein beetje vooruit gaan hé.

                    Korte en lange wielbasis bij de 912 heeft niet echt veel invloed vermoed ik, bij de 911 was dit een ander verhaal.
                    Persoonlijk zou ik gaan voor de SWB.

                    Wat betreft de koplampen, de dikke ringen staan op Amerikaanse modellen, de fijne ringen die jij beschrijft, kwamen voor op de Europese modellen.

                  7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.