Swepco in 915 boite

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Swepco in 915 boite

  • Maker
    Discussie
  • Voor zij die vinden dat hun 915 bak wat bokkig is, zij die het gevoel hebben dat ze elke schakelbeweging 10 minuten op voorhand moeten plannen, uittekenen, een project voor moeten starten en een stuurgroep voor moeten oprichten, etc etc

    Wanhoop niet! :mrgreen:

    Op aanraden van RP-Carrepair en CCR (Timo & Wim) heb ik swepco in mijn bakje laten gieten (ok, de vorige olie was ook niet meer vers te noemen, niettemin..) en het resultaat is redelijk verbluffend!

    Het ding schakelt als een nieuwe ! Elke versnelling gaat als boter en ik kan veel sneller wisselen. Kostte geen geld (relatief) en het lijkt alsof mijn bak gereviseerd is (ook relatief natuurlijk :mrgreen: ).

    Echt een aanrader, in die mate zelfs dat ik die 964 (die thread in ondertussen verloren gegaan) toch weer uit mijn hoofd gezet heb.

    Bovendien was de service van zowel RP Carrepair als CCR uitmuntend! Vriendelijk welkom, tijd genoeg om uitgebreid antwoord te geven op vragen, steeds “koffietje?” en perfect afgeleverd werk (deuren moesten ook juist gezet worden => eigen knoeiwerk 🙄 :mrgreen: )

    Dit alles voor meer dan aanvaardbare prijzen! Dus wederom chapeau voor beide bedrijven !

    ❗ Oh ja: mensen met 911jes van ’72 tot ’87 hebben een 915 bak ❗

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Klopt!

      Heb nu een paar track-days achter de kiezen met Swepco 210 in de 915-bak en het is een behoorlijke verbetering tegen daarvoor.

      Blijft een aanrader ! 😉

        Swepco is echt wel een bijna wondermiddel voor half versleten synchro ringen op de 915…
        Ipv meteen te moeten je bak open trekken, kun je er nog een serieus aantal km’s bij plakken..

          Ik kan de heilzame werking van Swepco alleen maar beamen en het is dus zeker een goede tip voor iedereen met 915-bak.

          Wim

            Is een veel gehoord probleem bij de 915 bak, maar kan je een ding vertellen. ➡ Als de bak goed afgeteld staat en er geen speling op het schakel blok en primaire as zit, schakelt deze net zo lekker als een G50, plus het voordeel dat deze 915 bak rapper is dan de G50. 8)

            En olie is inderdaad geen wonder/revisie middel. 💡

              Heb het vorig jaar ook in mijn versnellingsbak gegoten en het schakelt beter. Niettemin blijft het een bak die aan revisie toe is. 3 schakelt veel beter maar nummer 2 blijft moeilijk.

              De laat me wel toe om het nog een jaar uit te stellen. De olie is blauw en plakkerig.

                Daarom dat ik ook ‘relatief’ bij mijn beweringen gezet heb 😉

                Maar bij een versnellingsbak die voordien gewoon aanvaardbaar schakelde is het verschil wel opmerkelijk.

                  Het slecht schakelen van een 915 bak heeft meest al te maken van het uitslijten van de primaire as lager. Tevens gaan de synchroon van de 2 en 3 versnelling ook stuk en dan kan olie niet veel oplossen. Ik vertel dit gewoon om de meeste mensen geen slecht hoop te geven en dat ze gaan denken dat die olie alles gaat hestellen. Wij hebben ook heel goede ervaring met deze olie ik zou het zelf een wonder olie kunnen noemen. Hierbij wat info van de invoerder.

                  [color=#0000FF]Met als brandname SWEPCO® zijn wij de enige smeermiddelenproducent ter wereld die zich Energy Star® Partner mogen noemen. De bijlage “j12254 EnergyStarFlyer.pdf” geeft u aanvullende informatie over wat dit behelst. Vanwege de kwaliteit en kostenbesparingen leveren wij aan de meeste grote oliemaatschappijen voor hun eigen productiefaciliteiten en bedrijven als AP Moeller, Boeing, Coca Cola, Goodyear, Pepsi Cola en Volvo Trucks, maar uiteraard ook aan het midden- en kleinbedrijf. SWEPCO® is vertegenwoordigd in meer dan 100 landen via ruim 500 agentschappen, waarvan STRATSON voor België en Nederland deze rol vervuld.

                  De voordelen die onze relaties met de smeermiddelen van SWEPCO ervaren, zijn ondermeer:
                   Langere standtijden;
                   Minder vetverbruik;
                   Afname brandstof-/energieverbruik;
                   Consolidatie van smeermiddelen, eenvoudiger voorraadbeer;
                   Lagere operationele temperaturen;
                   Verminderde slijtage.[/color]

                    210

                    Naar verluid betere smeereigenschappen als de motor koud staat.

                      welke boite olie hebben ze erop gedaan swecpco 201 of de 210

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.