swepco versnellingsbakolie ??

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 swepco versnellingsbakolie ??

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Weet iemand welk type olie swepco aanbied die een positief effect zou hebben bij oudere versnellingsbakken die ietwat slijtage hebben aan de syncro’s?
      Ik dacht dat er hier ooit eens een topic over was.
      Iemand ervaring mee?
      Waar kan je deze olie verkrijgen?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • Vorig jaar Swepco in de bak van de 914/4 gedaan. Toch wel merkbaar verschil. Wetende dat de 914 niet al te super boites heeft

0
        Wim

[quote=”911_NL” post=126792][quote=”hans 1″ post=126774]Ik heb na Swepco in ieder geval geen problemen meer tussen 1 en 2. [/quote]

Dat lees je vaker ;)[/quote]

Mits de bak goed afgesteld is. 😉

0

[quote=”cabrio wim” post=126771][quote=”Gette” post=126753] gelijk de Swepco genomen, maar ik geloof nooit in die marketing praat dat een volledige revisie jaren uitgesteld kan worden door “wonderolie” te gaan gebruiken ![/quote]

Dat beweert ook niemand dat je daar een revisie met kunt uitstellen.[/quote]

Op hun site terug te vinden…..

80W90 – 1 Gallon = 3.785 Liter. Bevat SWEPCO’s hoogst effectieve gepatenteerde antislijtage/extreme belasting/antioxidant LUBIUM®. Multifunctioneel smeermiddel voor handversnellingsbakken, vermindert en voorkomt zelfs het moeilijk kunnen schakelen. Zorgt dat eventuele revisie vaak meerdere jaren uitgesteld kan worden. Zowel te gebruiken als regulier als Limited Slip. Overstijgt de meeste zware eisen gesteld door motorfabrikanten. Multi-purpose smeermiddel. Vermindert bedrijfstemperaturen; verbetert de prestaties. EP & beperkte slip additieven. Onovertroffen waterafscheiding. Verkrijgbaar in ISO 150 (80W-90, versnellingsbak) & 220 (90 Differentieel). Geschikt voor versnellingsbak (80W-90) en differentieel (90) voor ondermeer de volgende type Porsche, 356, 911, 924, 928, 944, 968 en Boxters t/m bouwjaar 2004. Prijs per liter: €. 16,49 excl. BTW, €. 19,62 incl. BTW

0

[quote=”hans 1″ post=126774]Ik heb na Swepco in ieder geval geen problemen meer tussen 1 en 2. [/quote]

Dat lees je vaker 😉

0

Ik heb na Swepco in ieder geval geen problemen meer tussen 1 en 2. Die durfden vroeger wel eens te kraken. Of misschien heeft het te maken met de juiste afstelling (werk van Wim CCR). In ieder geval de volgende keer terug Swepco :first: Erg soepel, zelfs na 260.000 km.

0
                Wim

[quote=”Gette” post=126753] gelijk de Swepco genomen, maar ik geloof nooit in die marketing praat dat een volledige revisie jaren uitgesteld kan worden door “wonderolie” te gaan gebruiken ![/quote]

Dat beweert ook niemand dat je daar een revisie met kunt uitstellen.
                  Het punt is gewoion dat de 915 bak zich prettiger voelt met de swepco olie, en daardoor alles wat beter en soepeler gaat.
                  Maar als de synchroomringen versleten zijn zal swepco deze niet kunnen herstellen. 😉

0

[quote=”cab 88″ post=126746]
                    Iemand ervaring mee? [/quote]

De heren van Renntech o.a. :driver:

[quote=”cab 88″ post=126746]
                    Waar kan je deze olie verkrijgen?[/quote]

Renntech :coolness:

0

Gisteren mijn 915 bak gemonteerd en er de Swepco ingegoten, vorige week besteld besteld bij Parts Wise.
                      Ik moest toch nieuwe olie hebben dus gelijk de Swepco genomen, maar ik geloof nooit in die marketing praat dat een volledige revisie jaren uitgesteld kan worden door “wonderolie” te gaan gebruiken !

0

Ik heb het ooit op de 915-bak van m’n ex-911 laten zetten. Er was wel een verbetering merkbaar, maar verwacht geen wonderen. Ik merkte vooral de hij iets beter in de 1ste en achteruit ging. Van 1 naar 2 ging iets vlotter, maar niet super.

0
                        PB

In deze >> Webshop << kan je alvast wat info vinden.
                          [IMG]http://i1271.photobucket.com/albums/jj629/PatrickBe/Schermafbeelding2013-03-31om145553_zps54bcbb65.png[/IMG]

0
                        10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.