T5 Transporter

Home Forum Zeverhoekje T5 Transporter

• Maker
    Discussie
  • Vandaag een rondje Nederland gedaan op zoek naar een T5 Transporter…
    Behalve het fileleed moet ik het begrip “nieuwstaat” anders gaan bekijken vrees ik (want ‘t zal wel aan mij liggen) :puke:
    Ik zoek dus een T5 om die meer als daily te gaan gebruiken om alzo de 4S meer te gaan ontlasten.
    Veel wil ik niet maar toch teveel als ik zo’n beetje rondkijk.
    In eerste instantie was ‘t de bedoeling om rond de 10.000 Euro (BTW in) klaar te zijn. Daarvoor krijg je een echte Transporter (lees: wit met zwarte bumpers) met de lichtste motor en onder de 100.000 km. Ben er vandaag zo’n 3-tal gaan bekijken en blijkbaar worden die T5’s nieuw met blutsen, roest, siliconenresten, beschadigde zetels etc geleverd in Nederland (het T5-walhalla) want volgens de ad waren ze dus in nieuwstaat.
    Pietje precies in mij begint dan direct te denken “Wetewa? ‘k Zal mij ne nieuwen kopen”, eens gaan snollen op de site van VW en 25.000 Euro (BTW in) ben je snel kwijt :wtf: 😕 😥 (ook met de lichtste motor), da’s dan wel zonder enige dealerkorting oid…

Vandaar mijn vraag aan jullie: weet er iemand een mooie T5 te koop in occazie, of heeft er iemand connecties in een VW garage om een mooie prijs te bedingen, of heeft er iemand access tot de lijst van reeds gefabriceerde T5’s die daar nu ergens op een parking staan te wachten?
    :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 298)
    • .. prijzen vanaf 250.000 euro :wtf:

Ik hou niet zo van kamperen , maar hiermee wil ik wel de Duitse Autobahnen afmalen. :driver:

T5 Camper met 580 Pk en 680 Nm gaat in (mini)productie

Met een aandrijflijn uit de 997 van 3,6L met bi-turbo heeft de Spacecamper TH5 een topsnelheid van 270 km/h.
          Met een 5-traps automaat spurt hij van 0–100 km/h in 4,9 en 0–200 km/h in 13,6 sec.
          lees hier het volledige artikel

Hm dat is terrein dat je met een Berlingotje nog aankunt.
            En inderdaad banden doet heel veel

Lijkt goed te gaan off road.
              Natuurlijk zal veel afhangen van het type banden dat eronderzit.

beestig …
                :lekker:
                :applaus:

Ik denk dat wel 😉

Mag ik ook eens vervuilen mushroom?

Hoe zit dat met 4×4 bij T5, kan je die als terreinwagen gebruiken?

Niet echt voor Ardennenoperaties, maar eerder in licht hellend terrein, een drassige meers of een vette leemgrond, in beladen toestand. (Misschien word ik wel landbouwer in bijberoep en ik zoek een 4×4 met trekhaak om de oldtimer kadett te vervangen.)

die passat? hopelijk voorgoed terug naar één of ander noord afrikaans land

:happy: :happy: Heb al een idee welke richting die uitgaat. :engeltje: :engeltje:

😯 😯 😯 :bounce:

Nee, nog niet gedropt 😥 Hopelijk één dezer…

En hierbij dames en heren de reden waarom het onbenullig is om bepaalde voertuigen beperkingen op te leggen:

en is de bus al gedropt, we want pics

Tis allemaal crapuul dus 😛

goeie reis, intussen zagen wij nog wat verder in uw topic over zatte camionetten die op mijn linkse vak rijden 😀

Allen bedankt!! :first:
                                  Geen nieuwe updates. Net terug van Valencia en morgen vertrekken richting Kroatië… Een update zal nog even op zich laten wachten :think:

‘t Probleem met de hierboven gevoerde discussie is dat niemand gelijk heeft en tegelijkertijd iedereen. Elke situatie is verschillend en je kan er geen lijn in trekken. Daarom dat de begrenzing terug een voorbeeld is van het afstraffen van velen door het slecht gedrag van sommigen.
                                  Zo’n T5 (met de rest heb ik geen ervaring) rijdt als een personenwagen en als je (zoals ik) 99% leeg rondrijdt heb je ook geen probleem met overlading oid. Maw, ik zie niet in waarom ik niet even hard zou mogen rijden dan al de rest.
                                  Je hebt natuurlijk ook andere, langere, hogere camionettes met daar een knoert van een TDI in die -zelfs met een volgeladen aanhangwagen erachter- ook “vlotjes” door ‘t verkeer gaan. Je hebt ook volgeladen T5’s die veel te hard rijden, je hebt ook volgeladen camionettes die het wel doen zoals het hoort als ze beladen zijn en dan nu ook gestraft worden als ze leeg op stap zijn. Maw: er is geen gelijk. Het ligt aan het individu die er mee rijdt. :up:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 298)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.