T5 Transporter

Home Forum Zeverhoekje T5 Transporter

• Maker
    Discussie
  • Vandaag een rondje Nederland gedaan op zoek naar een T5 Transporter…
    Behalve het fileleed moet ik het begrip “nieuwstaat” anders gaan bekijken vrees ik (want ‘t zal wel aan mij liggen) :puke:
    Ik zoek dus een T5 om die meer als daily te gaan gebruiken om alzo de 4S meer te gaan ontlasten.
    Veel wil ik niet maar toch teveel als ik zo’n beetje rondkijk.
    In eerste instantie was ‘t de bedoeling om rond de 10.000 Euro (BTW in) klaar te zijn. Daarvoor krijg je een echte Transporter (lees: wit met zwarte bumpers) met de lichtste motor en onder de 100.000 km. Ben er vandaag zo’n 3-tal gaan bekijken en blijkbaar worden die T5’s nieuw met blutsen, roest, siliconenresten, beschadigde zetels etc geleverd in Nederland (het T5-walhalla) want volgens de ad waren ze dus in nieuwstaat.
    Pietje precies in mij begint dan direct te denken “Wetewa? ‘k Zal mij ne nieuwen kopen”, eens gaan snollen op de site van VW en 25.000 Euro (BTW in) ben je snel kwijt :wtf: 😕 😥 (ook met de lichtste motor), da’s dan wel zonder enige dealerkorting oid…

Vandaar mijn vraag aan jullie: weet er iemand een mooie T5 te koop in occazie, of heeft er iemand connecties in een VW garage om een mooie prijs te bedingen, of heeft er iemand access tot de lijst van reeds gefabriceerde T5’s die daar nu ergens op een parking staan te wachten?
    :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 298)
    • Ben nu voor de fun (en om mezelf te overtuigen dat een T5 echt wel teveel geld kost) eens gaan snollen op de site van Renault.
      Prijs van een Trafic zonder enige korting en met vergelijkbare opties is 150 Euro duurder dan de vergelijkbare T5 😕

(En eigenlijk wel een beetje :relaxman: )

Ik weet het Wim, ik weet het, en je hebt overschot van gelijk 😥
        Maar, je kent me, en het oog wil ook wat:

Van een Trafic kan je ook nooit dit maken:

Dit wordt mijn daily hé?
        Ik heb ooit de 4S gekocht “omdat hij zo’n mooie reflector had”, wist ik veel dat hij een zwaardere motor had, of het Turbo-onderstel of rode remklauwen 😳
        Maw: het moet me aanspreken en dat doet een Trafic/Vivaro/Transit niet 😕

Ondertussen antwoord gekregen van de verkoper, die 500 Euro kan hij laten vallen dmv zijn percentage op de wagen volledig op te geven, maar bumpers spuiten zien ze niet zitten, en ik quote:”dat het een zeer groot risico is deze te overspuiten. Hij zegt dat dit geen duurzame oplossing is en dat de kans zeer groot is, dat de lak gaat afbladeren na enig contact met bvb steenslag of een kleine aanrijding. Dus hier zou ik persoonlijk niets aan veranderen. De bumpers hebben zo goed als de zelfde kleur. Ze zijn steviger en gaan minder snel beschadigd zijn.”
        En ja, ze hebben zo goed als dezelfde kleur, maar in mijn wereld wil dat zeggen: NIET dezelfde kleur = lelijk 8)
        Dus, beste Wim… graag een klein offerteke, ‘t is geen metaal kleur :engeltje:

Wim

Hier een fotoke van het interieur dat wij hebben.
          Met cruise control, navi/radio systeem en bleu tooth, koelkast in dashboard, zesbak.
          Captain seats met l/r armleuningen en in hoogte verstelbaar.

En als ik dan zie wat onze gebuur betaald heeft voor die T bus, en wat die maar voor zijn centen gekregen heeft. 😥

[quote=”Mushroom” post=124705]Er wordt echter al gesproken over een prijsstijging die “nog niet op de site staat maar die er wel gaat bijgerekend worden”.[/quote]
            Moet in de autosector ongeveer de oudste verkoopstruc zijn. 😉

Wim

Nog eens niet nagedacht over nun Renault Trafic met 160PK dieselke.

We hebben er nu op 5 jaar tijd 225K met gereden, en eerste kosten buiten normaal onderhoud 2 riemekes en wat olie en filters, is nu een nieuwe stuurbekrachtigingspomp en kost €220,00 en Timo gisteren avond even zelf geplaatst.

Dus hoezo waardeloze Fransen. :what:

Ik rook ook in mijn wagen en eerlijk gezegd heeft me daar nog nooit iemand een opmerking over gemaakt dat hij zou stinken. Misschien durven ze het niet en als roker ruik je het zelf niet natuurlijk :engeltje:

Rechtsgestuurd voor als ik langs voor geflitst wordt 💡 :sarcastisch :mrgreen:

@Gijsbeer
                : moest je aan een interessante korting kunnen komen voor een nieuwe T5 hou ik me aanbevolen 8) Beste wat ik momenteel kunnen versieren heb is 10%. Er wordt echter al gesproken over een prijsstijging die “nog niet op de site staat maar die er wel gaat bijgerekend worden”. Zou in mijn geval over een 500 Euro gaan. Die wil ik er dus af want wat (nog) niet op de site staat moet ik ook niet voor betalen vind ik.
                Met vuilzakkengrijs is het niet mogelijk om meegespoten bumpers te hebben als optie, als ze die er kunnen bij leveren was het voor mijn part ok, misschien zou ‘k wel eens zot gedaan hebben en er nog een open dak laten insteken hebben ook maar ik hoor de verkoper niet meer.

[quote=”Mushroom” post=124654]
                  Zoiets dus:

[/quote]

Amai! ga je een koeriersdienst beginnen, dat je naar een rechtsgestuurde kijkt :wtf:

:mrgreen:

Als je niet van plan bent snel het busje weer van de hand te doen, kan je MI inderdaad ook beter een nieuwe kopen :up:

Hey Mush,

ben nog maar juist op de hoogte van je zoektocht. Ik werk bij VW, niet bij Rietje, nog minder bij Beerens, dus dat valt al mee 😀
                    Ik heb onze verkoopsdienst eens even op actief gezet (dat kan eens geen kwaad) Ze gingen eens bekijken of er iets interessant te versieren is. We hebben juist zelf een T5 ingeschreven, was een stockwagen! Deze moet nu ongeveer een jaar rijden voordat ze hem kunnen/willen verkopen…
                    Maar blijkbaar kan onze verkoper een lijst met ‘einde leasing’ aanvragen bij D’Ieteren, deze zijn max. 4 jaar oud, soms jonger. Ik zal je proberen op de hoogte te houden. You never know 😉

Greetz,

Gijsbeer.

Ik wil gerust een keertje gaan zien voor u alst hier in de buurt is dat weet je intussen wel :salut: :happy:

Ik ben zelf ook al een paar keer teleurgesteld geweest de laatste dagen.
                      Nieuwstaat is een zeer ruim begrip heb ik al begrepen.
                      Ook rookvrij heeft mij nog verrast vorige week 😯
                      Toen ik de rookvrije auto opende viel ik bijna omver van de stank.
                      Ik ben daar zeer gevoelig aan als ex roker.
                      Zegt de man tegen mij “hoe kan jij dat nu rieken, als ik in mijn auto rook zet ik de raam toch steeds een beetje open :puke: :loser:

Dat is dus ‘t probleem hé?
                        Op foto ziet dat er allemaal deftig uit, maar eens ter plaatse 😕
                        Vandaar, liever een nieuwe, kost wat maar dan heb je ook wat.
                        Maar ja, ben nog op mijne verkoper aan’t wachten :popcorn:

[quote=”cab 88″ post=124651]Kijk eens op de site van beetleit
                          Hij heeft een schone 2500 cc, syncro staan met 75000 km dacht ik …[/quote]

Die T5 heb ik vorige week nog zien staan bij Oké auto geel en even snel bekeken omdat ik wist dat Mush op zoek was. Ik vond de bus niet de moeite om aan Mush te melden. IRL ziet ze er niet zo fris uit als op foto.
                          Er is schade aan rechter achterkant + de lichte zetels zijn vuil.
                          De linkerkant heb ik zelfs niet meer bekeken 😀

Hoi Mush,
                            Ik heb die Ford uitgebreid bekeken op het laatste autosalon en ik vond hem ook wel iets hebben. Design, afwerking, looks enz leken compatibel met de VW. Echter; ik heb zelf een paar jaar geleden met een 2.5 van VW gereden en vond dit echt een waanzinig goede camionette. Ook denk ik dat de kwaliteit van VW nog steeds beter is dan van Ford. Is mijn persoonlijk gedacht. :relaxman:
                            Ciao,
                            Luc

Hmmm…
                              Strikt bekeken niet veel op af te keuren en toch spreekt ze me niet aan 🙁
                              Waarschijnlijk door de permanente 4×4 en de zijruiten die een Turkenbusje doen vermoeden 😕

Ben aan’t onderhandelen voor een nieuwe…
                              De bal ligt nu in de verkoper zijn kamp, aan’t twijfelen over een 105 PK diesel, of een 150 PK benzine :coolness:
                              Kleur zou vuilzakkengrijs worden :respekt:
                              Zoiets dus:

069.jpg

Otoh heeft mijn schoonbroer mij gisteren laten weten dat Ford met een Transit Custom uitgekomen is die wel heel dicht aanleunt bij de T5 qua design en doelgroep, ze zijn alleen een kleine 5000 Euro goedkoper 😮 maar ja, zoals steeds, spreekt de T5 me meer aan, maar 5000 Euro is niet niks natuurlijk…

Deze dus.

Anoniem

Kijk eens op de site van beetleit
                                  Hij heeft een schone 2500 cc, syncro staan met 75000 km dacht ik …

15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 298)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.