T5 Transporter

Home Forum Zeverhoekje T5 Transporter

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag een rondje Nederland gedaan op zoek naar een T5 Transporter…
    Behalve het fileleed moet ik het begrip “nieuwstaat” anders gaan bekijken vrees ik (want ‘t zal wel aan mij liggen) :puke:
    Ik zoek dus een T5 om die meer als daily te gaan gebruiken om alzo de 4S meer te gaan ontlasten.
    Veel wil ik niet maar toch teveel als ik zo’n beetje rondkijk.
    In eerste instantie was ‘t de bedoeling om rond de 10.000 Euro (BTW in) klaar te zijn. Daarvoor krijg je een echte Transporter (lees: wit met zwarte bumpers) met de lichtste motor en onder de 100.000 km. Ben er vandaag zo’n 3-tal gaan bekijken en blijkbaar worden die T5’s nieuw met blutsen, roest, siliconenresten, beschadigde zetels etc geleverd in Nederland (het T5-walhalla) want volgens de ad waren ze dus in nieuwstaat.
    Pietje precies in mij begint dan direct te denken “Wetewa? ‘k Zal mij ne nieuwen kopen”, eens gaan snollen op de site van VW en 25.000 Euro (BTW in) ben je snel kwijt :wtf: 😕 😥 (ook met de lichtste motor), da’s dan wel zonder enige dealerkorting oid…

    Vandaar mijn vraag aan jullie: weet er iemand een mooie T5 te koop in occazie, of heeft er iemand connecties in een VW garage om een mooie prijs te bedingen, of heeft er iemand access tot de lijst van reeds gefabriceerde T5’s die daar nu ergens op een parking staan te wachten?
    :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 298)
    • Wes laat me het houden op het feit dat er meer dan genoeg camionetten die zelfs maar 90 kmh mogen rijden vlotjes doorduwen op het linkerrijvak nadat ze de fiche hebben uitgetrokken.

      Nu nog eens een poging om terug on topic te gaan en het een beetje plezant te houden:

      Heb je al een nieuwe update mush?

        [quote=”bladerunner” post=135844]Is het dan echt nodig om 120 of meer te rijden? [/quote]

        Wilt gij ‘s avonds na uw werk niet naar huis? :sarcastisch Een camionette kan en mag 120 rijden, dus waarom niet?
        Moeten we dan tussen de camions blijven hangen tegen 90 omdat de “gewone” weggebruiker het niet vind kunnen dat we links rijden aan max. toegelaten snelheid? Omdat we “hun” zicht belemmeren… 🙄

        [quote=”SL33PY” post=135853]Alsof die camionetten altijd mooi afstand houden… ik kom er elke dag genoeg tegen op de E19[/quote]

        [quote=”WES-RS” post=135830]Dagelijks maak ik het mee dat weer zo’n randdebiel voor mij in komt rijden “omdat er plek is”. Maar dat ik dan weer mag afremmen om de remafstand te vergroten, daar denken ze niet aan. En als ik dan eindelijk de nodige meters weer heb tussen mij en de voorligger, is de volgende randdebiel weer daar om er zich tussen te wringen! [/quote] 😉

        [quote=”Datake” post=135855]Vermoedelijk savonds ook iets vlotter na een paar 6 packs binnen te hebben ;)[/quote]

        Ja, elke bouwvakker of camionettebestuurder is een alcoholieker… 🙄

          [quote=”cabrio wim” post=135898]Wil je niet ontmoedigen Geert, maar als die wet er komt in België, moeten dan de bestaande busjes niet aan de nieuwe regeling voldoen en de begrenzer alsnog achteraf laten inbouwen. :roll:[/quote]

          Neen, enkel voor nieuwe voertuigen vanaf het moment dat de regel is ingegeven. Dit is omdat men rekening houd met een overgangsperiode. Bedrijfswagens in België worden afgeschreven over 4jaar. Er zijn er die ermee blijven rijden, maar volgens mij zijn dat vooral kleine zelfstandigen. Grotere firma’s rouleren hun autopark en dat komt dan weer doordat ze gebruik maken van leasing firma’s.

          Alles in België wat er raar uitziet is rechtsreeks het gevolg van de beperkte intelligentie van onze gemiddelede politiekers, die er zelfs prat op gaan om regelgevingen uit te vinden die te omzeilen zijn en zo hun doel volledig missen.

            Begrenzen?????? Go for it Bart!!!!!

            [IMG]http://i44.tinypic.com/34ewcaq.jpg[/IMG]

              Begrenzen op 120 is zo gek nog niet … beter dan op 80 zoals de echte kamionnekes :coolness:

              Wim

                Wil je niet ontmoedigen Geert, maar als die wet er komt in België, moeten dan de bestaande busjes niet aan de nieuwe regeling voldoen en de begrenzer alsnog achteraf laten inbouwen. 🙄

                  Ik rij ook steevast te snel met mijn T5, rijd en remt als een gewone wagen, is van dimensie gelijk aan die van een touareg maar hij is verkleed als een bus, moeten we daarom begrenst worden, Neen de reden dat die begrenst gaan worden is omdat er al teveel zijn die hun dure bedrijfswagen ingeruild hebben voor een lichtevracht waar de staat niets aan verdiend en om die te ontmoedigen gaan we de mensen pesten en begrenzen op 120, als ge die dan een beetje gewicht laat mee voeren gaan ze niet meer vooruit, Daarom heb ik mij nu dit jaar nog ne nieuwe besteld(binnen twee weken heb ik hem) en die moet meegaan tot aan mijn pensioen tenzij die nieuwe regel ongedaan gemaakt wordt :bounce:

                    misschien is het tijd om even terug on topic te gaan:

                    Vette update mush, moar pictures!

                      [quote=”bladerunner” post=135844]Nagel op de kop Wes :sarcastisch

                      Camionetten remmen niet zo snel als wagens!

                      Is het dan echt nodig om 120 of meer te rijden?

                      Ik zie ze elke dag, de camionetten, zelfs met aanhangwagens waarvan de lading niet afgedekt is, zich zo snel mogelijk tussen het verkeer wringen naar het linkerrijvak om er vervolgens niet meer van af te gaan. En ja, dan steek ik ze rechts voorbij en ga terug gewoon op snelheid rijden want ik hoef geen kruiwagen, truweel of eender wat in mijn voorruit te hebben.

                      Deze rijstijl merk je vooral s’avonds opdat ze toch maar zo snel mogelijk thuis zouden zijn. s’Morgens is het meestal rustiger.[/quote]

                      Vermoedelijk savonds ook iets vlotter na een paar 6 packs binnen te hebben 😉

                        [quote=”WES-RS” post=135830]
                        Afstand houden… 😉 Niemand mag harder dan 120km/u, dus als een camionette links rijd mag die dat evengoed als een wagen.[/quote]

                        Alsof die camionetten altijd mooi afstand houden… ik kom er elke dag genoeg tegen op de E19

                          Dikke update met gespoten bumpers en lip erop !!!
                          Die spatlappen is blijkbaar verplicht, had het ook gevraagd om ze eraf te laten maar mocht blijkbaar niet!!??

                          Zou mijne T5 ook willen verlagen maar zie het niet zitten om elk jaar dan 2 wagens terug om te bouwen voor de keuring, heb in mijn garage nog 1neke staan die ik elk jaar moet ombouwen….

                            Nagel op de kop Wes :sarcastisch

                            Camionetten remmen niet zo snel als wagens!

                            Is het dan echt nodig om 120 of meer te rijden?

                            Ik zie ze elke dag, de camionetten, zelfs met aanhangwagens waarvan de lading niet afgedekt is, zich zo snel mogelijk tussen het verkeer wringen naar het linkerrijvak om er vervolgens niet meer van af te gaan. En ja, dan steek ik ze rechts voorbij en ga terug gewoon op snelheid rijden want ik hoef geen kruiwagen, truweel of eender wat in mijn voorruit te hebben.

                            Deze rijstijl merk je vooral s’avonds opdat ze toch maar zo snel mogelijk thuis zouden zijn. s’Morgens is het meestal rustiger.

                              [quote=”RODONDO” post=135820]Mss omdat het aantal letselongevallen met camionettes / busjes (dus exclusief stoffelijke schade) sinds 2007 met 83 % is gestegen.[/quote]

                              Misschien moeten de mensen dan eerst maar eens beseffen dat camionetten afsnijden of hard laten remmen omdat ze voor u in schieten levensgevaarlijk is en ongelukken veroorzaakt! Camionetten remmen niet zo snel als wagens! Dagelijks maak ik het mee dat weer zo’n randdebiel voor mij in komt rijden “omdat er plek is”. Maar dat ik dan weer mag afremmen om de remafstand te vergroten, daar denken ze niet aan. En als ik dan eindelijk de nodige meters weer heb tussen mij en de voorligger, is de volgende randdebiel weer daar om er zich tussen te wringen! :bounce: Dus ik vind het niet meer dan logisch dat camionetbestuurders ook het linkse rijvak gebruiken en harder gaan rijden om mee te kunnen met het verkeer. Doen ze het niet, dan gaan ze meer achteruit dan vooruit. 😕

                              [quote=”Datake” post=135829] Omdat ge geen kloten ziet als ge er achter rijdt[/quote]

                              Afstand houden… 😉 Niemand mag harder dan 120km/u, dus als een camionette links rijd mag die dat evengoed als een wagen.

                                [quote=”WES-RS” post=135811]Perfecte sticker voor achterop een camionette! :first:

                                Want hoe komt het toch dat mensen die achter een camionette komen rijden, zich opeens als volslagen idioten moeten gaan gedragen en die camionette voorbij MOETEN steken? Desnoods langs rechts, ook al rijd die camionette 120+! En eens ze die dan voorbij zijn, gaan ze terug trager rijden en meestal ook nog voor de camionette zodat die moet vertragen of zelf voorbij moet steken. :bounce:

                                Every day there are idiots behind me… :roll:[/quote]

                                Omdat ge geen kloten ziet als ge er achter rijdt en ze meestal zelf gelijk een complete idioot rijden, goeie zaak dat ze binnenkort maar 120 meer kunnen, van mijn part worden ze volledig verbannen van mijn 3de rijstrook 😛

                                  Mss omdat het aantal letselongevallen met camionettes / busjes (dus exclusief stoffelijke schade) sinds 2007 met 83 % is gestegen. Vandaar vanaf 2014 begrenzer op 120 km/uur. Heel spijtig, want ik zag een fiscaal aantrekkelijke bus met + 200 PK wel zitten. 🙄

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 298)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.