T5 Transporter

Home Forum Zeverhoekje T5 Transporter

• Maker
    Discussie
  • Vandaag een rondje Nederland gedaan op zoek naar een T5 Transporter…
    Behalve het fileleed moet ik het begrip “nieuwstaat” anders gaan bekijken vrees ik (want ‘t zal wel aan mij liggen) :puke:
    Ik zoek dus een T5 om die meer als daily te gaan gebruiken om alzo de 4S meer te gaan ontlasten.
    Veel wil ik niet maar toch teveel als ik zo’n beetje rondkijk.
    In eerste instantie was ‘t de bedoeling om rond de 10.000 Euro (BTW in) klaar te zijn. Daarvoor krijg je een echte Transporter (lees: wit met zwarte bumpers) met de lichtste motor en onder de 100.000 km. Ben er vandaag zo’n 3-tal gaan bekijken en blijkbaar worden die T5’s nieuw met blutsen, roest, siliconenresten, beschadigde zetels etc geleverd in Nederland (het T5-walhalla) want volgens de ad waren ze dus in nieuwstaat.
    Pietje precies in mij begint dan direct te denken “Wetewa? ‘k Zal mij ne nieuwen kopen”, eens gaan snollen op de site van VW en 25.000 Euro (BTW in) ben je snel kwijt :wtf: 😕 😥 (ook met de lichtste motor), da’s dan wel zonder enige dealerkorting oid…

Vandaar mijn vraag aan jullie: weet er iemand een mooie T5 te koop in occazie, of heeft er iemand connecties in een VW garage om een mooie prijs te bedingen, of heeft er iemand access tot de lijst van reeds gefabriceerde T5’s die daar nu ergens op een parking staan te wachten?
    :respect2:

13 reacties aan het bekijken - 286 tot 298 (van in totaal 298)
    • Kan zijn dat de Fiat dealer z’n tuin vol is gezet met Ducato’s door de importeur …. en dan wil zo’n garage er wel vanaf 💡

Het beste/goedkoopste is dan ook op zoek te gaan naar een nieuw busje dat ergens op voorraad staat … bij een compleet nieuwe bestelling krijg je gewoonweg minder korting dan op iets dat er al staat 😉

Mush soms begrijp ik niet hoe iets kan ! 😳

Ik heb hier een bestelbon liggen van een klant van mij .Hij koop zich een nieuwe bestelwagen Fiat Ducato maxi enz zonder overname van zijn oude wagen krijgt hij een korting van 38 % .
        Staat zwart op wit !

[quote=”Mushroom” post=124228]
          Nu denk ik er weer al aan om een nieuwe te kopen en dan ga ik er weer geen zak cement durven inleggen 😳 😥 [/quote]

Schaf er dan meteen een zogeheten Load-Liner bij aan …. kost ‘n beetje, scheelt een berg 😉

Thx for your time Ghost!! :respekt: :respect2: :drink:

Ik zou ze ook als werkinstrument moeten bekijken maar ja, ik draag teveel zorg voor mijn gerief 🙁
            Nu denk ik er weer al aan om een nieuwe te kopen en dan ga ik er weer geen zak cement durven inleggen 😳 😥

Vandaag binnengewipt in de VW garage. De prijs van de site minus 7,5% mag je rekenen :popcorn:
            Decisions, decisions… Wat is wijs…

Bart heb ze gisteren bekeken.
              Weet niet of jij eentje zoekt met 2 rijen zetels of niet.
              Degene die ik heb bekeken zijn met 2 en 3 zit plaatsen.
              Staat is te gebruikt vrees ik 🙄 het zijn natuurlijk werkauto’s geweest hé.

En Ghost… iets gevonden? 8)

Thx voor de link Olaf, zal eens gaan piepen 😉
                Iemand soortgelijke Belgische link?

@KDC
                : VW en kortingen = Porsche en kortingen…
                Niet heel compatibel 😉

***EDIT***
                Link voor de T5’s in Nederland bekeken en met alle kosten erbij (rijklaar maken, voorrijkosten etc..) ben je goedkoper af gewoon een nieuwe te bestellen. Van de eerste (goedkoopste) T5’s die ik bekeken heb heeft er geen enkele airco en met de prijzen die ik zie op de Belgische VW site ben je zelfs nog goedkoper af van eentje nieuw met airco, autoradio, tussenschot en afgewerkte laadvloer te nemen… in de kleur die je wil 😆
                Morgen eens bij de dealer binnenwippen :lekker:

Als eens bij een dealer binnengestapt voor een offerte? Op bestelwagens worden doorgaans serieuze fleetkortingen gegeven 💡

Mush
                      Ik weet er hier in Mol 2 staan bij autohandel Flipkens.
                      Die staat ervoor bekend mooie 2de hands te staan hebben.
                      Ik zal er deze namiddag even stoppen om de staat in te schatten van zijn aanbod.

Waarom zo’n wagen in Nederland kopen ❓

Wittebrug (Delft) heeft de afgelopen maanden gestunt met nieuwe VW Transporters voor rond de 17K Euro …. zal ongetwijfeld nog BTW bij komen (maar die kan je wss zakelijk verrekenen?)

Mss loont het om een hele nieuwe in NL te kopen – belastingvrij zijn die dan het goedkoopst(e) in EU … en dan de taxen in BE af tikken 😉

Als je er toch eentje wil kopen, ga dan voor de nieuwe T5, 2l met 180 pk
                          Heb er zo eentje en ben er heel tevreden van
                          Zo een 180 pk trekt op als een gewone goed auto
                          Beetje lastig om te vertrekken, maar dat went wel
                          Heb rond de 32.000 betaald

Het Rietje, die zijn bij ons gekend om dikke afzetters te zijn

PB

Ik heb zéér goede connecties bij Audi-VW GarageRietje, ik ben er zeker van dat als mijn naam daar laat vallen,
                              dat je met een gerust hart mag stellen dat je meer betaald dan de catalogusprijs. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Dus als je wil, be my guest. :happydance:

13 reacties aan het bekijken - 286 tot 298 (van in totaal 298)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.