tanken SC cabrio ’83

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 tanken SC cabrio ’83

  • Maker
    Discussie

  • cabrio ’83
    Deelnemer

      een vraagske kunt ge zonder enige hinder loodvrij tanken bij deze 3.0?
      of moet ge altijd lood vervanger gebruike. khoop dat het enige antwoorden oplevert. alvalst bedankt vr de moeite.

    6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • 95 of 98 mag er zeker in en jehoeft er echter niets meer bij te gieten. Het grote probleem was vroeger dat ze een kleur hadden toegevoegd maar nu zie ik het nergens meer.

        Luc

          [quote=”cab ’88”:35f7eecx]
          Ik had recent ook soms probs bij het starten na lange tijd stilstand, de motor draaide precies maar op enkele cilinders, na een klein minuutje kwam hij erdoor maar enkele weken erachter kon het weer van datte zijn.[/quote]

          Dit is de benzine die verdampt in je injectieleidingen en dat is een fenomeen dat wel bij meer “oudere” wagens voorkomt sinds ze het lood uit de benzine gehaald hebben. Zelfs loodvervanger lost dit niet helemaal op.

          Ik had dit ook met mijn VW GTI van ’82.

          In mijn 911S van ’77 tank ik steeds euro 95.

          Is mij zo aangeraden en staat zo in het boekje. Ik het boekje zeggen ze wel er bv euro 98 in te doen als je er een dagje mee op circuit gaat, maar ook zonder lood.

          Heb er nog geen enkel probleem mee gehad.

          Is wel ne US import…

            ik ken iemand en dieje had nen SC vroeger en dieje zijne motor begon te pingelen als hij er gene loodvervanger bij deed. ma zijn er geen aanpassinge of andere opties mogelijk ook??? ps ik ben nog niet de trotse eigenaar maar ik ben er sinds kort wel heel hard mee bezig dus ik denk dat ni lang mer gaat dure 😆

              Ik heb zelfs met mijn oldtimers (niet aangepast) uit 1960/1961/1970 en 1979 steeds loodvrij gereden (en wel degelijk kilometers gemaakt) zonder enig probleem 😉

              Anoniem

                Ikzelf hou er toch aan om nu en dan eens wat lood te tanken. Normaal kan het zonder maar ik heb vorig jaar m’n motor moeten uithalen na problemen met de uitlaatkleppen en ze hebben me dat toen aangeraden.
                Ik had recent ook soms probs bij het starten na lange tijd stilstand, de motor draaide precies maar op enkele cilinders, na een klein minuutje kwam hij erdoor maar enkele weken erachter kon het weer van datte zijn. Ik heb er toen een pulleke injecteurcleaner ingedaan en sindsdien heb ik het niet meer voorgehad.De mijne is een 3.2 dus is nog recenter dan de uwe dus ik zou er zeker nu en dan eens lood bijdoen.

                  Gewoon Super 98 tanken 😉

                6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.