tankinhoud 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 tankinhoud 993

• Maker
    Discussie
  • Gisteren na de Porschen met Pasen rit is er een opmerking van stefx911 gekomen ivm de tankinhoud van mijn 993.

Ik tank als reservoir bijna leeg is zo tussen de 60 a 65liters, 2 weken geleden was hij echt leeg (nog maar net aan naftpomp geraakt) en een dikke 65liter kunnen tanken.

Nu is de vraag daar Stefan een 80liter tank heeft in zijn “oudje”: wat is de inhoud van de brandstoftank van een 993?

In mijn handleiding staat:

Brandstoftank:
    ca. 72 liter, waarvan ca. 10 liter reserve
    of ca. 92liter, waarvan ca. 15liter reserve

Waarom dit verschil en blijkbaar heb ik een kleine en ik zie niet in waarom 😛

Heeft het te maken met:
    A. Dat ik een TipTronic heb?
    B. Dat ik een cabrio heb?
    C. Dat ik geen grote nodig heb want het is de kwaliteit dat telt 8)

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • 95 is goed voor alle modellen na ’84 en alle USA wagens kunnen er tegen.

[quote=”Setakira”:38q4nxeq]98 ron, boekje zegt dat je beide mag gebruiken, voor 95 gaat hij zichzelf automatisch tegen het ‘pingelen’ afstellen maar ik geef ze alleen maar het beste… 98 van een goed merk.[/quote]

Zelf tank ik ook altijd 98 maar vorig jaar was ik in Italie.Blijkt dat ze daar in alle tankstations ,behalve die van Shell, enkel 95 verkopen.

Mijne is wel ne US natuurlijk, zal ook wel verschil zijn.

Ik dacht dat het ook te maken had met de legering van de kleppen.

ergens staat er een lijst op internet en inderdaad voor sommige oude 911en zeggen ze dat 95 beter is, zal met de afstelling en specificaties motor te maken hebben. Vraag mij af wat je in de 997 mag tanken eigenlijk…

En in mijn boekje van ’77 staat 95 ! 😯

98 ron, boekje zegt dat je beide mag gebruiken, voor 95 gaat hij zichzelf automatisch tegen het ‘pingelen’ afstellen maar ik geef ze alleen maar het beste… 98 van een goed merk.

[quote=”Setakira”:2sbaxugd]Gisteren na de Porschen met Pasen rit is er een opmerking van stefx911 gekomen ivm de tankinhoud van mijn 993.

Ik tank als reservoir bijna leeg is zo tussen de 60 a 65liters, 2 weken geleden was hij echt leeg (nog maar net aan naftpomp geraakt) en een dikke 65liter kunnen tanken.

Nu is de vraag daar Stefan een 80liter tank heeft in zijn “oudje”: wat is de inhoud van de brandstoftank van een 993?

Brandstoftank:

Heeft het te maken met:
                  C. Dat ik geen grote nodig heb want het is de kwaliteit dat telt 8) [/quote]
                  Sebastian welke soort brandstof tank je ? 95 of 98 ron ?

Voila se Sebastiaan, mysterie opgelost 😉

Toch handig die gasten die alles weten hé

Graag gedaan hoor 😉

Bedankt Luc, was dus een optie, weten we ook dat weer 🙂

[quote=”Setakira”:tj3kci49]Gisteren na de Porschen met Pasen rit is er een opmerking van stefx911 gekomen ivm de tankinhoud van mijn 993.

Brandstoftank:

Heeft het te maken met:
                          C. Dat ik geen grote nodig heb want het is de kwaliteit dat telt 8) [/quote]

Fuel tank capacities + richt hand drive 71 liter

Fuel tank capacities (option) 91.5 liter

Optie nummer M544 = tank 75 liter
                          Optie nummer M545 = tank 92 liter

Luc

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.