Tankpistool slaat steeds af

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Tankpistool slaat steeds af

• Maker
    Discussie

• Hugo Van Hecke
    Deelnemer

Bij het tanken met mijn 911sc slaat het automatische tankpistool steeds af. Wanneer ik het ongeveer voor de helft terugtrek uit de tankopening lukt het wel. Ik vermoed dat de ontluchting van de tank verstopt zit. Kan iemand mij vertellen waar die zich exact bevindt, en hoe ik ze best “ontstop”. Alvast bedankt voor de goede raad.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Anoniem

Ik zou hem liever van de pomp weghouden.
        Ik heb vorige week even gaan tanken na plaatsen nieuwe tank.
        Na 5 min 130 euro armer 😯 zonder afslaan van de pomp 😀

Aan iedreen, bedankt voor de tips. Zal er bij de volgende tankbeurt rekening met houden. De 911sc staat nu in de garage, ver weg van sneeuwzout en andere rommel.

Net als William zegt .
            Had ik ook bij mijn 3.2
            Kraan andersom steken en het slaat niet meer af .

Wim

Zijn inderdaad de oplossingen, vulslang zo steken dat hij gelijk met de richting van tankopening meeloopt.

Achter de rug langs en slang ook vasthouden scheelt. Bij de ene pomp heb ik er geen last bij de ander wel :wtf:

Anoniem

Bij de oude 911 kan je best het tankpistool onderste boven in de vulbuis steken.
                  Dan is het probleem volledig opgelost en kan je tanken met het vulpistool volledig open.

Komt dit probleem bij elke benzinestation voor of bij één bepaalt ❓
                    Probleem kan aan het pistool of debiet van de pomp liggen ❗
                    Wij hebben hier aan de garage een pomp van Total en deze hebben ook dat probleem.
                    Uitleg van Total, gewoon pistool iets minder diep steken.

Groeten Bert

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.