TARGA BEUGEL

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
    • Hallo,

Iemand een adres waar je een targa beugel kan laten chromeren of polijsten?

Mvg Kurt 

Als je dit bedoeld, dit is niet verchroomd of gepolijst. Ik heb de beugel ontlakt van zijn zwarte verf en dan zeer fijn opgeschuurd. Net zoals Singer dit doet. Laat je beugel zeker niet chromeren of polijsten, hier krijg je spijt van en trekt in mijn ogen op niets, maar elk zijn smaak zeker.

Klasse! 

Maar is dat dan beschermd tegen de weersinvloeden als je het alleen opschuurt?

@Bladerunner

Super gedaan!!!!!!
            Welke producten heb je daarvoor gebruikt oa korrel schuurpapier.
            En is dit dan zoals spyder 718 vraagt ook beschermd met een laag.

De beugel is van inox en roest dus niet en daarom heeft het weer geen impact. Deze spuiten met vernis trekt op niets, ik vermoed dat dit enkel maar verkleurd en misschien zelfs afbladert.
              Enkel als je er met je vingers aanvoelt ,wat de meeste mensen doen als ze dit zien , dan heb je vlekken die je er dan simpel moet uitpoetsen met een vodje. 
              Inox is beenhard en je bent er wel even mee bezig, ik heb deze gebruikt, van grof naar fijn. Je kan zelf kiezen hoever je hierin gaat.

Er bestaat wel inox poets die wat bescherming toevoegt. Voor de inox in mijn keuken dan toch.

Met welke korrel nr ben je beginnen schuren, en waarmee geëindigd?

Kurt , uwe beugel is uit 316 INOX het beste zijn de schuurpads van 3M zoals Bladerunner in zijn afbeelding weergeeft , haal enkele setjes kosten bijna niks van grof naar fijn .
                    Haal ook een schuurkurk of snijd een blokje piepschuim zodat je altijd een vlakke druk hebt tijdens het schuren , blijf zeker altijd in de langsrichtig schuren zodat je naad egaal is  niet kris kras . als laatste met de fijne pad voor de afwerking of fijne staalwol spuit een klein beetje WD40 op de inox .Nabehadeling Om het uitzicht van uw roestvast staal te behouden, volstaat het om uw inox beugel met water en zeep (dreft, bruine zeep) te reinigen, nadien af te spoelen met zuiver water en afdrogen met een droge vod voor de rest blijf je er met alle producten af .
                    Veel schuurplezier
                    Keukeninox zijn van het type 304 – 430 hier kan je een mageneet tegen hangen  

Kijk daar dient dit forum nu voor zie.
                      Bedankt allemaal voor de leerrijke reacties.
                      Ik ga met deze tips aan de slag om de krassen op de dampkap in de keuken te lijf te gaan

[quote=”Bompa Lawijt” post=284406″], blijf zeker altijd in de langsrichtig schuren zodat je naad egaal is  niet kris kras . [/quote]
                        Zeer belangrijk!
                        En ook met lange halen, geen korte stukken.
                        Ideaal is dit op de afbeelding, maar ik deed de schuurrol in mijn boormachine.

@Bladrunner , zo zou ik er ook aan beginnen met de slijptollen maar dan spreekt de ervaring snel mee dit kan snel mislopen (strepen trekken ) .
                          Kurt gebruik dan de grote tollen van diameter 80 – 100 ga je met de klijnere tewerk loop je het risico dat je met de boorkop de inox raakt en dan gade heel lange armen moete hebben maar om te wenen dan . als je met je boorkop de inox raakt dit krijg je nooit meer goed . Begin maar met de 3M pads .

Super bedankt voor deze belangrijke info!!!!
                            Ga dit weekend eens op zoek naar deze schuurpads,en dan even proberen een mooi resultaat te krijgen.
                            Zal zeker nog een Begin en eindresultaat posten.

Je was toch van plan om die beugel van de wagen te halen en dit niet te doen terwijl de beugel er nog op staat?

Via de wielkast kan je dan bovenaan twee moeren losdraaien, langs binnen de rubbers en de klemmen en wat stopjes demonteren en dan komt hij er af. Je zal dan later terug lijm moeten gebruiken om de rubber terug te monteren.
                              Veel succes.

En niet vergeten, eerst ontlakken!
                                Ik heb hiervoor Decapant V33 gebrukt. Zeker niet beginnen schuren op de zwarte lak.
                                Succes.
                                En niet vergeten, eerst ontlakken!
                                Ik heb hiervoor Decapant V33 gebrukt. Zeker niet beginnen schuren op de zwarte lak.
                                Succes.

Even een update ivm targabeugel.
                                  Ondertussen begonnen aan de opbouw van de auto,met de targabeugel ondertussen geschuurd met behulp van de tips hierop de site
                                  Wordt vervolgd

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.