Targa-dak

• Maker
    Discussie
  • Omdat het vrouwtje vroeg wat ik voor kerstmis wou en omdat het zowat bij de laatste afwerking hoorde, heb ik een nieuw Targa dakje gevraagd.
    Vooraf even opgezocht en zag prijzen van +/- 800 euro om het dakje te rennoveren. :wtf:

Idd. What the f…., dit kan ik zelf ook.

Dus via Ebay nieuw binnen- en buitendak besteld, kostprijs +/- 220 euro.

Met Kerstmis dus mijn pakjes opengedaan :relaxman: en vandaag er even snel aan begonnen, ja… amai mijne frak, toch niet zo eenvoudig en serieus wat arbeid.

Om 10 u deze morgen begonnen, nu is het 19.00u en ik moet morgen nog een uurtje of 2 verder doen voor het klaar is. :applaus:

Dus, even snel Targa-dakje vernieuwen, vergeet het maar. Maar het resultaat mag er wel wezen. :relaxman:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • heb je ook de banden het jute en de vulling vervangen? aangezien de banden altijd kapot zijn of gaan?
      inderdaad geen makkelijke klus maar het ziet er zeer netjes uit. top!!

😉

Mooi gedaan ,nu nog beslissen welke versie ik ga bestellen.Die van jou is in ieder geval prachtig afgewerkt.
        groeten

[quote=”p1976″ post=87428]het ziet er heel goed uit !

als ik het resultaat zie denk ik dat ik dringend ook mijn targa moet aanpakken, maar eerlijk gezegd ik heb schrik om het zelf te proberen.

btw: ik had volgende set gevonden (maar nog niet besteld): http://www.lakewell.com/en/products/porsche/911/74-83/targa-top-restoration-kit-porsche-911

peter[/quote]

http://www.lakewell.com

Prachtig materiaal en pasnauwkeurig schrijft men, en het ziet er ook zo uit. Als ik dit vooraf gezien had zou ik waarschijnlijk daar besteld hebben, is trouwens in België. Ik zie ook dat de set het complete dak betreft, ook de vullingen. Ik had enkel de binnen en de buitenzijde. De vullingen waren bij mij gelukkig nog in zeer goede toestand.

Heeft iemand ervaringen met de complete mattenset van deze firma?

http://www.lakewell.com/en/products/porsche/911/84-89/full-carpet-set-porsche-911-84-89

Je moet vooral geen schrik hebben om dit zelf te doen, indien je de richtlijnen volgt kan er weinig mis gaan. En…, je spaart er 600 eurotjes mee uit. :drink:

het ziet er heel goed uit !

als ik het resultaat zie denk ik dat ik dringend ook mijn targa moet aanpakken, maar eerlijk gezegd ik heb schrik om het zelf te proberen.

btw: ik had volgende set gevonden (maar nog niet besteld): http://www.lakewell.com/en/products/porsche/911/74-83/targa-top-restoration-kit-porsche-911

peter

[quote=”jacques911″ post=87423]Als je dakje volledig af is en het sluit aan de voor en achterzijde mooi aan ,laat het me dan weten dan bestel ik ook een set.
              mvg Jacques[/quote]

Mijn dak is af en het sluit mooi aan. Maar het is geen envoudige klus. Je mag dit niet in een koude omgeving doen. Ik heb het mijne in de living gedaan waar het 22 gr. is en dan nog heb ik een heteluchtblazer gebruikt om de skai op te warmen. Dit moet je wel doen om het wat rekbaar te maken, anders krijg je het niet mooi opgespannen. Eens het dakje klaar adviseerd men om het de eerste zeven dagen niet samen te plooien. Het materiaal wordt namelijk opgeplooid opgestuurd en dus zitten er plooien in de skai. Indien je de handleiding volgt en het dakje is opgespannen verdwijnen deze plooien voor 95%. Mijn dak is nu enkele dagen klaar, ligt op de auto en er is niets meer te zien van
              plooien, dus 100% glad.

Naamloos.png

IMG_1867.JPG

IMG_1868.JPG

Als je dakje volledig af is en het sluit aan de voor en achterzijde mooi aan ,laat het me dan weten dan bestel ik ook een set.
                mvg Jacques

Anoniem

Weet het, mijn soort humor is niet van de fijnste 😳

Nog es, knap gedaan!

[quote=”reys” post=87283]pfff, 9 foto’s nemen…kan ik ook 😈

Nog eens zo plezant als je het zelf voor elkaar hebt gekregen!!!![/quote]

Weet niet wat je hiermee bedoeld maar heb het wel degelijk zelf voor elkaar gekregen. :sarcastisch

@jaques911

buitendak: http://www.benl.ebay.be/itm/GPI-Targadach-Bezug-fur-Porsche-911-912-1966-86-NEU-/300622448649?pt=DE_Autoteile&hash=item45fe7e8809

binnendak: http://www.benl.ebay.be/itm/Porsche-911-964-Targa-Targadach-Innenhimmel-Himmel-/140394418543?pt=DE_Autoteile&hash=item20b028d16f

Bij deze laatste krijg je een zeer gedetaileerde handleiding met een honderdtal foto’s. Anders is dit niet te doen.

Als het dakje af is ,graag het merk van de leverancier .
                      Groeten Jacques

Anoniem

pfff, 9 foto’s nemen…kan ik ook 😈

Nog eens zo plezant als je het zelf voor elkaar hebt gekregen!!!!

Anoniem

Knap werk . :applaus: .Ben niet zeker of ik het zou kunnen 😳 .

mooi werk :respekt:

Wim

Zier er weer mooi strak uit. :applaus:

Begin

IMG_1840.JPG

gedemonteerd

IMG_1842.JPG

stof aanpassen

IMG_1844.JPG

IMG_1845.JPG

IMG_1846.JPG

monteren

IMG_1849.JPG

IMG_1851.JPG

klaar

IMG_1852.JPG

IMG_1853.JPG

Ik ben ook benieuwd .

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.