targa dak

• Maker
    Discussie
  • Hoi iedereen,

Allereerst wil ik graag melden dat ik de trotse eigenaar ben geworden van een 997 targa (bwj 2007).

Prachtige wagen maar nieuwe wagen betekend nieuwe problemen om op te lossen.
    nl: ik ben op zoek naar tekeningen van het mechanisme van het targadak.
    Oa hoe ik de bekleding er kan af halen zodat ik het targadak volledig kan demonteren en het mechanisme kan nakijken.
    Het gaat nl zeer moeizaam toe en trekt scheef.
    In de service manual van de 997 (online gekocht) is hier niets van te vinden.
    Weet er iemand waar ik deze kan vinden (evt kopen) ?

mvg

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
    • Bedankt iedereen voor de snelle reacties.
      Ik heb ondertussen iemand gevonden waarvan ik het nodige uit het werplaatshandboek mag gebruiken.
      Als ik nu de mega werkuren van mezelf niet niet ga meerekenen dan hoop ik dat het goed afloopt.
      Het heeft ooit goed gewerkt dus het moet lukken.

mvg

Misschien ben je hier wat mee ivm de demontage : http://www.porsche.com/all/media/pdf/originalparts/en/E_997_KATALOG.pdf

Vanaf pagina 345

Wim

Ik heb een keer voor een klant ernaar gekeken die dezelfde problemen had als jij, scheef trekken bij openen en dicht doen.
          En al zeg ik het zelf, ik heb veel geduld, maar was van plan om na enkele uren er benzine over te gieten.

Klant geadviseerd om naar Porsche dealer te gaan, maar was ook een ramp en wisten het ook niet.
          Dus auto terug verkocht.

Moraal van verhaal, zoek iemand die er echt veel verstand van heeft, ander gaat het veel geld kosten. 🙁

heb hier een WSM van de 997 2005-06; maar helaas op de meer dan 5000 pag. niks over het targadak.

Proficiat met de aankoop van je Targa! Heeft hier ook een tijdje op de verlanglijst gestaan maar er weer afgehaald na enkele opmerkingen over……..jawel het targadak. Naar verluidt niet eenvoudig om aan te werken en dus al snel een dure grap aan werkuren. :puke:
              Moedig dat je er zelf wil aan beginnen. Btw heb je geen foto’s? :think:

Wat je vraag betreft…geen idee waar je moet zoeken. Al eens bij een OPC nagevraagd?

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.