Targa dak afregelen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Targa dak afregelen

• Maker
    Discussie

• XXX

Heb dit weekend een tripje gedaan in de omgeving van Grimbergen. Na 90km plensregen, stortvlagen, hagel,… toch doorgebeten en aangekomen, oef. :driver:
      Resultaat, mijn linkerbeen nat, mijne zoon zijn rechterbeen, tapijten nat achter mijn zetels… Dju te veel water binnen gekregen. Het water drupte langs de rubber van mijn linker (driehoekig) deurraampje naar beneden. 👿
      En nu reken ik op de mannen met kennis die gouden tips weten om de raamhoogte af te stellen en het dak te regelen. :engeltje: Dan ben ik ineens van al die windgeluiden boven de 70km/h van af. Aan 120 moet je geen conversatie voeren, aan 180 ook niet en aan 220 zeker niet, verder nog niet geprobeerd 😳

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
      • En laat dat nu juist het charmante aan een Targa zijn, een beetje water lekken, wat windgeruis …. 😉

Eens je dan open kan rijden ben je dat allemaal vergeten 😀

0
        Wim

Zo niet, schroom niet om te vragen, geen enkel probleem.
          En je zult zien dat het allemaal wel zal lukken.

0
          XXX

OK WIm, zonder tekening zal ik proberen om er aan uit te geraken 😕

0
            Wim

Eerst waar je naar moet kijken is of driehoekruit en zijruit op gelijke hoogte/evenwijdig liggen aan zijrubber targa dak.

0
              XXX

Of Course.
                Zal eerst wat moeten lezen hoe en wat maar ik ga er zeker aan beginnen gezien we nog een pracht zomer voor de boeg hebben 😎

0

Hou je ons op de hoogte als het lukt voor hem waterdicht te krijgen?
                  Tot nu toe heb ik nog geen last maar je weet maar nooit.

0
                  XXX

Bedankt voor alle info.
                    Ik was dit op de topic aangegeven ddor Funny al aan’t volgen maar daar stond verder geen uitleg meer over het afregelen. Was ook wel een beetje ‘off-topic’ aan’t gaan.

@Porsche
                    , PM onderweg. 😀

0

Ik heb dit nog gevonden, hopelijk kan je hiermee verder:

Klik hier

en dit:

Klik hier

Ik heb ook nog een digitaal origineel Porsche Targa Roof Repairs handleiding.
                      Bij intresse stuur je maar een PM met je e-mail.

0

@Porsche misschien deze topic Klik hier ??????

0

Een week geleden kwam dat hier ook ergens ter sprake in een van de topics en ik heb toen 2 of 3 linken geplaatst met de volledige afstelling van een Targa dak.

Weet niet direct meer welke topic het was maar even zoeken en je zal het wel vinden.

Als ik het tegenkom plaats ik het wel hier.

0
                          Wim

Is in feite heel goed zelf te doen.

Deurpaneel eraf halen.
                            Imbus boutjes en moertjes van 3 hoek raampje los zetten en uitmeten

En in de deur de hoogte regeling van raam afstellen.

0
                          11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.