Targa Dak vraagje… voor de kenners ;-)

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Targa Dak vraagje… voor de kenners ;-)

• Maker
    Discussie

• stefx911
    Deelnemer

Het Targa Dak van mijn ’87 is niet meer 100%

Nu heb ik een zeer mooi, volledig vernieuwd Targa dak gevonden, maar wel eentje met de “haak sloten”
      Mij dak heeft de sluiting met de rollen (zoals bij de 964)

Pinnen vooraan en achteraan komen mooi overeen, dus enkel het slot is anders.

Weet iemand of dit makkelijk over te zetten is?
      Enkel het slot overzetten is wss te simpel maar was aan het denke om misschien heel de kaders over te zetten, indien mogelijk.

Ik hoop dat het kan zonder heel ingewikkeld te worden. Indien niet heb ik een wel zeer mooi Targa dak in de aanbieding…

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
      • Dit vind ik toch wel hilarisch! :first:

Spijtig, maar net te laat. Het targadakje met haken is dinsdag verkocht en opgehaald.

stefx911, ik heb deels hetzelfde probleem met mijn targadak als u. Echter heb ik een targadakje met rollen die ik zou willen ombouwen naar één met haken. Misschien interessant voor jou?

Terug uit verlof en de documentatie kunnen bekijken. Merci Bladerunner!

Minder simpel als je zou denken om de conversie te doen. Spijtig want het is echt een mooi dakje….

Bij deze dus het targa dakje te koop gezet…in de te koop rubriek

Zal het mijne dan wel eens laten herbekleden.

Merci!

Is onderweg.
                  Succes. :up:

Hmmm… misschien best toch het mijne aanpakken en het nieuw te verkopen…

Denk dat de daken hetzelfde zijn, vooral het sluitmechanisme is op een gegeven moment gewijzigd van haken naar rollen. Weet ook niet juist in welk jaar. Vermoed dat het frame ook iets anders is als ik bij Rosepassion naar de onderdelen kijk.

[hide]Je mag me altijd de fotoreportage doorsturen: stefx911@telenet.be[/hide]

Alvast bedankt!

Alle vier de hoeken zijn geplakt op een bepaalde plooiwijze, ook voor en achter geplakt. Indien je zelf wil proberen raad ik je aan om een reparatieset te kopen en je bestaand dak te vernieuwen, bvb bij Carnewal of ergens in Duitsland.
                      Ik heb een fotoreportage van de bouwwijze, als je wil stuur ik ze je door. Doe dit als het buiten zeer warm is, anders kan je de stof niet tegoei trekken en heb je het probleem dat ik ook heb, namelijk dat het vooraan omhoog helt met veel windgeruis als gevolg.
                      Indien je dit fatsoenlijk wil doen ben je een hele dag bezig.
                      Ik weet ook niet 100% zeker dat het dak van een SC wel tegoei past op een Carrera?

Zou het misschien toch eens willen proberen. Als ik de kader zou wisselen zijn het dan toch enkel de vijzen in de zijstukken die ik moet losmaken?
                        Of is dat nor ergens geplakt?

Nog steeds in proces maar voorlopig te weinig tijd om verder te doen, ik begin helemaal opnieuw en weet nu ongeveer alle fouten die ik bij het eerste gemaakt heb.

Die in de UK is goedkoper geworden wegens devaluatie van de pond maar toch nog steeds zeer duur. 😐

Mijn mening, vermits ik mijn eigen dakje reeds hersteld heb en vorig jaar een projectje om een doorschijnende Targatop te maken met een bestaand kader van een dak dat ik bijgekocht had, dat je beter je origineel dakje laat herbekleden. Even informeren bij Meco in Tongeren naar de prijs. http://www.autobekledingmeco.be/
                              Dak demonteren en kaders overzetten zal je veel kopzorgen kosten.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.