Targa? Problemen?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Targa? Problemen?

  • Maker
    Discussie
  • Dag allemaal,
    Ik ben nog steeds op zoek naar een mooie, correcte en betaalbare 911 3,2. Ben op een 911 Targa van 1987 gestoten.
    Ik zie haar wel zitten. Nu is mijn vraag aan jullie en specifiek aan de Targa-boys.
    Wat zijn de zwakke punten van Targa’s? Zijn er structurele zwakke punten aan de koets op de plaats waar ze Targa zijn.
    Is er een evolutie in de kwaliteit van de Targa, worden de wagens met de generatie beter of is een Targa van de jaren 70 evenwaardig aan eentje uit de jaren 80?
    Is er een probleem met de afsluiting, is deze waterdicht?
    Hoe zit het met de geluidshinder bij het rijden met een gesloten auto? Is dit een groot verschil met een coupé en eventueel met een cabrio?
    Alvast bedankt voor alle mogelijke reacties!
    Thor

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Dan heb ik weer iets bijgeleerd 😉
      THX Lou

      [size=59:17ns3589]-Koen die nooit te oud is om bij te leren-[/size]

        [quote=”Lou”:idsl073l][quote=”911-lover”:idsl073l]Ik vermoed dat dat identiek zal zijn.
        De dakconstructie is volgens mij gelijk[/quote]
        Denk het niet, mijn dakje (85) ziet er anders uit dan eentje van 89, die blijkbaar al het model had van de 964.[/quote]

        en dit kan ik beamen…..

        Lou

          [quote=”911-lover”:2ajmjj6i]Ik vermoed dat dat identiek zal zijn.
          De dakconstructie is volgens mij gelijk[/quote]
          Denk het niet, mijn dakje (85) ziet er anders uit dan eentje van 89, die blijkbaar al het model had van de 964.

            ik heb er ook geen problemen mee, zowel niet met de 2.2 ,2.4 als de 2.7 dus met koen bij schieten er niet veel modellen meer over die er wel problemen mee hebben/hadden 😕

              Daar had ik geen probleem mee en ik reed meer en liever open dan toe 😉

                Heb al iemand gesproken die vroeger een targa had. Die klaagde vooral van de tocht bij het rijden. De wind zou zich draaien in het raam achteraan.
                Voor de rest is alles al gezegd.

                  Ik vermoed dat dat identiek zal zijn.
                  De dakconstructie is volgens mij gelijk

                  Anoniem

                    Is dat ook nog geldig op een 964 targa (dus dat gefluit en omhooggaan van het dak bij 230km/u) ? Of is dat op die modellen verbeterd ?

                      Ik doe mijn best als ik er tijd voor heb maar soms gaat het niet als het hier te druk is.

                      Luc

                      ken

                        Prachtige, snelle en correct uitleg van onze 2 experts

                        Leel precies en duidelijk beschreven Koen ivm de wind en geluiden en de snelheid

                        toch zeer handig en leuk om een zeer snel een juist antwoord te hebben hé 😉 Super 😀

                          Een Targa is een heerlijke wagen en een mix van de twee werelden (coupé en cabriolet)
                          Ik heb nooit problemen met vocht gehad.
                          Wel verduren de rubbers of ,zoals het bij mij was, verduurt het stof dat over de rubbers zit aan de portieren.
                          Deze kan je vervangen of opnieuw laten overtrekken bij een bekleder.
                          Open rijden ging perfect , ook op hogere snelheden.
                          Dicht gaat goed tot +/- 230 . Dan lift het dak zich een paar milimeters op (en dat is de eerste keer verschrikkelijk verschieten) en wordt het zeer luid in de wagen door de inkomende wind aan de zijramen (die hebben dus geen raamstijl)
                          Ik wens je in elk geval zeer veel succes met de zoektocht.
                          Koen die een 3.2 uit 84 had

                            De rubbers aan het targa dak durven wel al eens lekken en fluiten maar als je ze vernieuwd is alles weer goed

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.