Tax op ingevoerde Porsche zonder inschrijving?

Home Forum Porsche Talk Tax op ingevoerde Porsche zonder inschrijving?

• Maker
    Discussie
  • Mannen,

Iemand die mij hiermee kan helpen? Ik heb 2 maanden geleden een Porsche ingevoerd uit Nederland, maar heb deze nog niet ingeschreven. Nu krijg ik vandaag een brief van de overheid dat “een in België definitief ingevoerd voertuig onmiddellijk moet ingeschreven worden en voor dit voertuig is de verkeersbelasting verschuldigd vanaf de maand van invoer”. Dit zou betekenen dat als ik mijn auto niet nu inschrijf, ik alsnog een verkeersbelasting voor 12 maanden van 1.485 EUR zou moeten betalen en een BIV van 1.601 EUR, wat samen 3.086 EUR is! 😯

Ik krijg echter een maand de tijd om aan te tonen dat ‘het voertuig niet rijvaardig is of om gegronde redenen niet kan worden gebruikt op de openbare weg’ met de nodige bewijsstukken, waardoor deze vordering zou vervallen.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Wat kan hier als bewijsstuk dienen? Ik was van plan om gewoon te wachten tot hij oldtimer is om hem in te schrijven…

4 reacties aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)
    • Ik ben bang dat je al bij de douane bent geweest om ‘m aan te geven….. 😥

Is dat dan weer een nieuwe regel?
        Mijn 964 in November 2013 gekocht en die staat nog altijd braaf te wachten op zijn inschrijving… :think:

Dat valt nog mee als dat voldoende is! Ik heb alleszins geen zin om nu 3.000 neer te tellen als ik binnenkort met een paar honderd euro ben gesteld als hij oldtimer is=)

gewoon een document aan de bevoegde diensten bezorgen van een garage dat het voertuig gerestaureerd dient te worden en niet rijwaardig is.

4 reacties aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.