TE KOOP 997.2 Carrera 4S coupe (manueel)

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop TE KOOP 997.2 Carrera 4S coupe (manueel)

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ik ben op zoek naar een 997 TT (I manueel of II PDK) en bijgevolg moet de huidige P de verkoop in.

    Het betreft een zilverkleurige 997.2 Carrera 4S (dus met de DFI motor) met manuele transmissie, schuifdak en sportuitlaat. De wagen heeft momenteel 72000 km, is anderhalf jaar in mijn bezit en ik heb er 15000 km mee gereden (dagelijks gebruik). De wagen verkeert in uitstekende conditie, geen olieverbruik, geen enkel issue. Historie is volledig gekend. Laatste onderhoud uitgevoerd bij Evoluzione Motors in november 2018 (69000 km). De wagen mag een PPI ondergaan (op kosten van de koper) bij een Porsche dealer.

    Vraagprijs 58.500 €

    Enkele foto’s in bijlage .

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
    • Indeed, 997.2 hebben toch een goede reputatie. Verbruiken soms wat meer olie, maar dat is klein bier. Succes, erg fraaie 911!

        [quote=”PM” post=274967]
        Vanwaar dat verhaal van de zwakke cilinders? Waar haalt hij dat?[/quote]

        Ik denk dat hij verwart met de atmosferische 997.1 modellen, de bore scoring issues waaraan de motoren van sommige exemplaren onderhevig zijn… maar dat is dus totaal geen probleem met de 997.2 modellen, een compleet andere motor… tja, als hij deftig opzoekwerk had gedaan dan had hij dat geweten natuurlijk 🙄

        PM

          [quote=”Dominique” post=274868]Vandaag een potentiele koper afgezegd, hij vertrouwt het niet want het zijn motoren met ‘zwakke cilinders’… goed geinformeerd zijn is alles natuurlijk 🙄 😀
          Voordeel is wel dat ik nu de namiddag vrij heb om een toerke te doen met dit mooie weer :driver: :driver: :driver:[/quote]

          Vanwaar dat verhaal van de zwakke cilinders? Waar haalt hij dat?

            Mooi :up:

              [quote=”Sensa911″ post=274945]Dju toch een schoon model die 997!!!! [/quote]
              Absoluut, zeker de 997 wide-bodies! Wat mij betreft het hoogtepunt van de watergekoelde 911-en, maar dat is persoonlijke smaak 🙂

                Dju toch een schoon model die 997!!!!

                Succes bij de verkoop!

                  Wa nieve fotookes…

                    Vandaag een potentiele koper afgezegd, hij vertrouwt het niet want het zijn motoren met ‘zwakke cilinders’… goed geinformeerd zijn is alles natuurlijk 🙄 😀
                    Voordeel is wel dat ik nu de namiddag vrij heb om een toerke te doen met dit mooie weer :driver: :driver: :driver:

                      Grote beurt bij Porsche dealer laten doen dus niet de handelaar ??
                      dan weinig problemen denk ik !!

                        Ik heb een 997TT op het oog (106000 km, zonder garantie), maar die wagen heeft sinds 2014 slechts 7000 km gebold. Is dat om problemen vragen, want alle bewegende delen hebben dus maar heel sporadisch bewogen…? De VTG werkt bijvoorbeeld met een elektromotor en een pinnetje (volgens mijn garagist), als dat komt vast te zitten (tgv weinig gebruik) = nieuwe turbo’s

                          Bij mij zit er een Capristo onder, dus qua sound zeker geen probleem. In de open stand vind ik hem zelfs te luid. Ik rijd dus vrijwel altijd gedempt en dat klinkt al sportief.
                          Qua betrouwbaarheid geen problemen hier, rijd super goed en nog een issues gehad. Maar het is wel geen daily voor mij.

                            Cargraphic exhaust heb ik laten onderbouwen super tevreden nu mooi geluid !!!

                              [quote=”Jorge” post=274799]Succes met de verkoop! Ik kan een TT warm aanbevelen ;)[/quote]
                              Ik heb al met enkele gereden, de turbo rush is verslavend 🙂
                              De sound valt wel wat tegen, daarin scoort de 4S pakken beter, maar dat wist ik al van de 996TT.
                              Het enige waar ik met de TT schrik van heb is betrouwbaarheid (wat voor een daily erg belangrijk is). De 4S is superbetrouwbaar, geen enkel issue. Een turbo is veel complexer, o.a. met variabele turbo’s, coolant, camshaft… kan wel wat mis gaan heb ik gehoord/gelezen. Maar dat zijn zorgen voor later, first things first 😉

                                Succes met de verkoop! Ik kan een TT warm aanbevelen 😉

                                  Thx, het is inderdaad een beauty 🙂
                                  Maar het is een compleet andere manier van rijden in vgl met een turbo… en ik mis toch wat de turbo rush die ik ook had bij de 996TT 🙄

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.