TE KOOP Boxster 987 – 2.7i – 2006

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop TE KOOP Boxster 987 – 2.7i – 2006

• Maker
    Discussie
  • Mijn echtgenote sprak onlangs haar kinderwens uit en ik denk er dan ook aan om de Boxster te verkopen bij een goed bod. We zien wel. 😥

A man has got to do…

Momenteel twijfel ik nog natuurlijk, maar als de prijs juist is, dan moet ik gewoon even door de zure appel bijten en binnen enkele jaren de draad weer oppikken…

Hier de gegevens zoals op de originele aankoopfactuur bij Porsche Antwerpen:

Model: BOXSTER 2.7 – 211pk – 987
    Modeljaar: 2006
    Kleur: Seal Grijs Metaal met Zwarte Kap (Y1V9)
    Boring: 86
    Slag: 78
    Cyl.inhoud: 2687
    Kw/PK/FPK: 155/211/14
    159 Motor Sound Pakket
    342 Verwarmde Zetels
    387 Boxster S velgen (gelakt)
    490 Sound System (versterker inbegrepen)
    551 Windstop
    567 Voorruit Degrader.Groene Band
    573 Klimaatregeling
    SAT Sat Piu Alarmsyst.Met Satel.

De wagen werd door de vorige eigenaar in januari 2006 bij Porsche Centre Antwerpen gekocht met slechts 1200km op de teller en ik kocht ‘m met 47000km op de teller in mei 2011. Momenteel staan er net geen 58.000kms op de teller.

Vorig jaar op ongeveer 50.000km kreeg de wagen een groot onderhoud bij Serge Power in Hasselt (door Kurt) en werden de nodige vloeistoffen, de remblokken vooraan en de olie- en watersensoren vervangen. Dit was nodig omdat 1 van de hydraulische klepstoters haperde nadat de vorige eigenaar er te weinig, kort en sloom mee had gereden. Dat werd dus relatief makkelijk verholpen en sinds 8000km draait de motor feilloos. Op 57.000km liet ik de olie nogmaals verversen omdat ik dit toch liefst jaarlijks laat doen. Voorts werden vorig jaar ook beide draagarmpjes van het dakmechanisme vervangen en liet ik zonet een condensor van de airco vervangen nadat er een steen was ingevlogen.

Wie iemand kent, of zelf interesse heeft; stuur me gerust een pb voor bezichtiging van de wagen.

De dag dat de nieuwe eigenaar ermee wegrijdt, zal het zeer doen. Amai!

De vraagprijs is €27.500 en is (zeker via het forum) onderhandelbaar.

Ik zou al bijna smeken om NIET te bieden 😥

Opa1.jpg

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 73)
    • Zondag is er iemand komen kijken. Man van 46 en zijn echtgenote.
      Hij had er al enkele bezichtigd, maar was zeer positief over de algemene staat en na de testrit was hij nog positiever.
      De vrouw was echter vanaf het eerste ogenblijk aan het twijfelen over de zwarte velgen.

Ze geven een dezer dagen een seintje.

Op 18 juni vetrek ik naar Como. Hoor ik niets in de komende dagen, dan zal het nog met de Boxster zijn, wat ik natuurlijk erg zou kunnen apprecieren. :applaus:

Nog even geduld dus.

‘k Heb altijd al gedacht dat de Jim geen rijbewijs had! :engeltje: :mrgreen:

+1 Mush . Kan het niet beter verwoorden .Jim sorry dat is een opstoot van mijn slecht karakter . 😥

[quote=”Pieters” post=98741] Na al die eerdere mails had ik het wel gehad en zocht ik zijn telefoonnummer op. Bij het opnemen: “Onze Jimmy? Ne Porsche? Dat ‘m maar eerst zijn rijbewijs haalt!”[/quote]

*strijk* :happy:
            Zou audiotronics dan toch een andere P aan ‘t zoeken zijn? 8)

Er komen een paar (wekelijks 2/3) reacties, maar niemand die nog het fatsoen heeft om eens te komen kijken. Ik vermoed dat er nogal wat dromers tussen zitten. Zondagavond komt er eindelijk iemand kijken.

Zo had ik een mailer die me gedurig contacteerde en wel 3 keer om nieuwe foto’s vroeg. Ik vermeldde mijn telefoonnummer, maar hij belde me nooit en hij sprak na het zien van al de foto’s over “oprechte en gemeende interesse”. Na al die eerdere mails had ik het wel gehad en zocht ik zijn telefoonnummer op. Bij het opnemen: “Onze Jimmy? Ne Porsche? Dat ‘m maar eerst zijn rijbewijs haalt!”
              Ik had het al door na de “oprechte” interesse; het is niet anders dan wanneer ik auto’s verkoop op het werk.

Maar ik moet gewoon geduld hebben en hopen op veel zon!

Ivm de MX5. Ik heb ‘m nu enkele dagen (beloning van mijn werkgever) en het is inderdaad een klein ding. Weinig power en weinig “looks”.
              Maar die kennis verdwijnt wel bij het aansnijden van de eerste bocht waar je speels en licht driftend weer uitkomt. Het is totaal anders.
              Ik vermoed dat dit met een 911 ook mogelijk is, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik hou vooral van het rijden op zich, de ervaring tussen weg, banden, stuur en mijn brains. En de MX5 geeft me daarin meer voldoening; de Boxster is daarvoor veel te efficiënt(wegligging) en mist veel punch (1300kg/250pk – 5BAK!).

Anderzijds ben ik vorige woensdag eens naar Keulen geknald via de autobahn en daar deed de Boxster het echt met glans; hoe sneller ik reed, hoe groter de grip en de emotie.

Ik weet in elk geval dat ik zeker weer een Porsche zal kopen, maar dan minstens een Boxster S en liefst een 911. Maar nu 2 roadsters hebben en niet met het hart helemaal bij de Boxster zijn, dat vind ik zonde.

Liefhebbers van rijden (niet van looks/merk/alleen maar cuisen/etc…) zullen me hier waarschijnlijk wel in begrijpen.

[quote=”Funny” post=98681]En komt er wat reactie op de advertentie ?[/quote]
                … op de MX5 …? :driver:

En komt er wat reactie op de advertentie ?

Effe het hart laten voor wat het is en het verstand zijn werk laten doen.
                    Dus: FOR SALE

we hadden het nog zo gezegd ! :mrgreen:

De MX-5 is een feit. Dank u werkgever!

De Porsche is veel stabieler.
                        De Porsche is veel sneller.
                        De Porsche is veel efficienter.
                        Etc…

En toch is zo’n MX-5 leuk “speelgoed”.

Dju… nu twijfel ik weer om de Boxster eventueel te houden. (?)

Net terug van een trip door Zeeuws Vlaanderen. Middageten in Breskens, koffietje in Sluis, avondeten in Oostende.

En dju… de wegligging van de Boxster is toch om van te smullen hoor.
                          Enerzijds zou ik ‘m moeten bijhouden, maar anderzijds…

Mijn werkgever beloont me binnenkort met een MX-5 op mijn vraag. Dan is het helemaal te gek om ‘m te houden. Maar ‘t zal zeer doen. Wat zijn een Mx-5 en een Boxster toch zo verschillend en toch allebei zo leuk op hun eigen manier.
                          Achteraf bekeken had ik voor een S moeten gaan, met sper. Ik denk dat dat de oplossing zou geweest zijn.

Ondertussen veel geïnteresseerden, maar als puntje bij paaltje komt…

Dit was zeker niet mijn laatste Porsche. En wie weet; als de verkoop niet vlot, dat ik ermee blijf rijden. Dat is geen straf hé.

Als ik een 911 met dezelfde mogelijkheden als een mx5 kon betalen, dan meteen, maar dat geld heb ik momenteel ook niet. Ben 33 en heb nog wel wat te gaan 🙂

En een Boxster is perfect betaalbaar; zelfs niet duur vind ik, maar om ermee te doen wat ik in gedachten heb dan weer wel.

Nog effe zot doen en cabriorijden; die fase zit ik nog in. Gelukkig 🙂

Klopt, allemaal liefhebbers ik hart en nieren en juist daarom moeten we doen wat ons hart ons ingeeft

de MX5 is een tof wagentje en zijn zéér goedkoop te vinden, kan niet van Porsche gezegt worden

de MX5 heb ikzelf nooit gehad maar wel het alternatief uit de tijd, de Toyota Mr II 2 liter GTI en dat is ook een super wagentje dat zich goed liet smijten

suc6 met de verkoop van de boxter

grtz Geert

Ik begrijp het maar al te goed! Heb zelf meer dan 25 jaar Honda gereden en gewerkt/getuned en weet wat je bedoelt. Ik weet alles ivm degelijkheid van een Japanse motor maar mijn hartje wou ooit eens een Porsche en daar heb ik nu bewust voor gekozen, ongeacht of daar kosten kunnen aan komen of niet. Voor een Porsche moet je gewoon klaar zijn, net zoals voor een NSX bij Honda 😉

Ik wens je veel geluk met de aan-en verkoop van de bolides en geniet ervan zou ik zeggen…trouwens aan iedereen hier, want we zijn allen auto freaks, nietwaar?

Een Boxster en Mx5 vallen niet te vergelijken.

‘T is net daarom dat ik dat “gesmijt” van een MX5 mis.
                                  Een Boxster is zo precies, zo efficient; zelfs een 911 kan daar nog iets van leren.
                                  Dus koop ik dan nu liever een Mx5 (met sper) om wat driftcursussen te gaan doen, of om te weten dat als ik ermee rag, dat ding niet kapot te krijgen is en zoja, dat het me geen bal kost.

Maar vergelijken hoeven we niet te doen. ‘T is net omdat ze zo verschillend zijn, dat ik de mx5 min of meer mis.

Een beetje respect voor Porsche hé!

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 73)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.