Te Koop Porsche 911 SC koperbruin metallic.

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Te Koop Porsche 911 SC koperbruin metallic.

• Maker
    Discussie
  • Ben al een tijdje aan het rondkijken om iets bij te kopen naast de SC. Nu dit redelijk concreet begint te worden heb ik de voorbije dagen een paar discuties gehad met de madam en te horen gekregen dat er geen 2 *porsche mogen blijven. Daarom gaat (na veel nadenken) de SC in de verkoop. Ik weet dat ik hier veel spijt van ga krijgen maar wil echt gaan voor het volgende project…

Het gaat om mijn 911 SC van 1978, volledig matching numbers dus met 180pk.
    De wagen werd nieuw geleverd december 1977 in Nederland in koperbruin metallic 443 met Cork interieur. In 2003 door de vorige eigenaar naar België gehaald en door mij aangekocht begin 2011. Intussen zeer veel werk uitgevoerd aan de wagen; merendeels gedeeld hier op het forum.
    Huidige km. stand is 219361

Kleine opsomming der werken;

Nieuwe dorpels en slotplaten + meerdere onderdelen gestraald; Daarna volledig herlakt in de orignele kleur.

Volgende onderdelen zijn nieuw vervangen met volledige fotoreeks en facturen;

Motor;
    Dansk RVS uitlaat + tussenpijp.
    Nieuwe benzinepomp + leidingen tot op het blok + nieuwe brandstofaccu.
    Sterkere Alternator met interne regelaar.
    Nieuwe mechanische kettingspanners + kleppen gesteld 2000 km geleden.
    4 nieuwe motorsteunen.
    Nieuwe koppeling + kabel + vliegwiel
    Gereviseerd schakelmechanisme en gaspedaalmechanisme.
    Volledig gereviseerde bak.
    Alle motorbeplating gestraald en gelakt of gepassiveerd.
    Nieuwe olieleidingen van achter tot voor met nieuwe thermostaat en Carrera oliekoeler.
    Nieuwe olietank met vlotter + drukgevers op het blok
    Gereviseerde cardans.
    Alle bouten vervangen of nieuw gepassiveerd.
    Nieuwe beschermlaag op de (originele) bodemplaat + benzinetank.

Exterieur;
    Zo goed als alle rubbers op de wagen zijn vervangen.
    Nieuwe Carrera voorspoiler + 4 nieuwe harmonica’s.
    Nieuwe achterlicht covers.
    Nieuwe rubbers op de antirolstang.
    7J en 9J Fuchsen nieuw gepoedercoat en gepolijst met vooraan (nieuwe) en achteraan conti sportcontact.
    Verlaagd en uitgelijnd + gewogen

Interieur;
    Volledig nieuw tapijt.
    2 Vernieuwde elektrische 3.2 stoelen.
    Nieuwe deurpanelen en hoeden plank.
    Alles opnieuw bekleed in Beige Porsche leder
    Juist gereviseerde originele teller met behoud km. stand.
    Alarm met Centrale vergrendeling.
    Verschillende stukken in de kabelboom vernieuwd + nieuwe lichtschakelaar
    GEEN open dak !
    Alle verlichting en klokken werken uiteraard perfect !

Ik bied de wagen voorlopig enkel aan op het forum omdat ik geen zin heb in gezever met avonturiers die mijn tijd komen verdoen. Er werd afgesproken dat ik enkele weken probeer de wagen zo te verkopen, anders gaat hij begin 2014 in consignatie bij een bekende in het buitenland.
    Hopelijk vind hij via deze weg een nieuwe *porsche liefhebber !

De prijs is 25911 euro.

Mail me voor meer info of detailfoto’s !

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)
    • Hey Gette, heb wel verdere interesse.
      Kan je mij eens bellen of je nummer verzenden kwil vandaag nog langskomen.
      Mvg Patrick

0

Tja, a man s got to do what a man s got to do…
        Dit is wel een topper, kdenk zelf een koopje gezien al de werken die je r aan gedaan hebt
        Good luck met de sales, en laat vlug weten wat er in de plaats komt

0

Als het is om een 964 aan te schaffen dan begrijp ik het zeer goed.

Heb indertijd ongeveer dezelfde keuze gemaakt. Eerst een 964 gekocht en toen had ik er twee 😉
          Toen ik een jaar later met de S naar de jaarlijkse keuring ging zie je dan dat je er op een jaar slechts 37km mee gereden hebt… toen toch beslist om een de S te verkopen… Die wordt nu trouwens goed vertroetelt door Matt 😉

Benieuwd wat het wordt..

0

Strakke wagen man! :respect2:

Must be a 964 Times in love ting … :mrgreen:

:coolness:

0

Das karakter hebben… :salut:
              Ik zou er een drankprobleem aan over houden 😯

0

BAM !!!
                Gette, je bent een man met ballen aan zn lijf!
                Ik heb bewondering voor je beslissing!
                Een P tot in de puntjes afwerken, even genieten…
                en op naar het volgende project! RESPECT!

Was het een 993, was ie NU verkocht, wat een klasbak!
                G
                Chiepe

0

Veel aanbod maar weinig materiaal zoals deze!
                  Me gusta!

0

Ik heb het voordeel dat mijn madam niet wil dat ik mijn sc ooit wegdoe,want zij zie een 964 ni zo graag liever G model of F
                    model :o) maar kheb zelf altijd een zwak geahd voor 964,maar hou mijn sc mooi bij,zal nooit weg gaan :mrgreen:

0

Geert, ik heb je *porsche al diverse malen kunnen bewonderen , ik vind hem :first:
                      Zelden of nooit zo een mooie verzorgde SC gezien.
                      Ik weet dat je in het leven prioriteiten moet stellen en keuzes moet maken maar: HIER ga je spijt van krijgen.
                      Aan je recente posts te zien denk ik dat je op zoek bent naar een 964, ook niet verkeerd natuurlijk, maar dat is geen classic 911 meer.
                      En de classics worden steeds zeldzamer en dus duurder :think:
                      In ieder geval wens ik je succes met je keuzes maar ik wou dit toch even kwijt.
                      Tot in de lente met ? *porsche ?

0

Wim,da heb ik hem ook al gezegd,en ken hem al heeeeel lang Gette, 😀 spijtig dat ik er de plek ni voor heb want 2de sc erbij,
                        zou te mooi geweest zijn :happy:

Maaar deze SC is een Zeer mooi exemplaar,heb hem toen zien toe komen in het begin,en is al heeeeeeeeeeeeel veel tijdin
                        gestoken ,wie een nette sc zoekt,KOOPje :first:

ben er zeker dat geert er spijt va gaan hebben ,maar nieuw projekt zal ook ni verkeerd zijn

:relaxman:

0

Ik weet niet wat je op t oog hebt.
                          Maar dat moet wel iets speciaals zijn als je wilt veranderen.
                          Ik vind iedere P prachtig maar zou er geen twee willen hebben.(eigenlijk toch wel)
                          De P die ik heb en dagelijks mee rijd is mijn beste maatje/vriendinnetje en daarvan geniet ik iedere dag.

0

Zééér mooi exemplaar! :first:
                            Je gaat toch niet achter die bruine 964 aan? Die is ook vetjes…

0

:wtf: :wtf: :wtf: als ik de plaats en de €€€€€€€€€ had :popcorn: :popcorn: :popcorn:

0

aaah dat meent ge niet Gette, leg u vrouw uit dat ze nooit een beter investering gaat doen door deze te houden. Vrouwen he…. :bounce:

0
                                PT

Zeer mooie P, ik heb hem / haar in Dinslaken nog aan het bewonderen geweest. Ik vrees dat je hier spijt van gaat krijgen !
                                  Alvast succes met de vekoop.

0
                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.