Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › te koop porsche 964 carrera 2
- Dit onderwerp bevat 67 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 7 maanden geleden door Tom de tant.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
‘t is nu winter geweest,
Waar, wanneer? Heb ik gemist, blijkbaar?
Succes!
Goed gevoel over auto en aanbieder = kopen :up:ja mannekes…
laat me niet twijfelen hé, ik zal al jullie goede raad meenemen, want ik ga morgen kijken naar deze C2…
Vroeg of laat zullen we allemaal de gok moeten wagen, we zijn met leeftijden van ongeveer 25 bezig hé. Ik ben ook de eeuwige twijfelaar, maar als we nooit doorbijten zal de garage P-loos blijven en dat is dan ook weer geen optie!
We zullen het ooit weten, positief of negatief.Ik hou jullie op de hoogte 😉
GSB.
Dat is wat ik bedoel, het kan. Maar de dag dat ik zo’n wagen zou kunnen kopen dan ga ik toch iets meer uitgeven om hem van kop tot teen te laten checken door een specialist. Mijn hart zal dan thuis moeten blijven
Uitzonderingen bevestigen de regel. Maar het blijven wel uitzonderingen. Wij rijden zeer weinig met de P, maar de teller draait toch mooi verder hoor. Staat op 105000 km nu. Rijden zeer weinig. Toch nog +_ 9000 km/jaar. Tel uit binnen 5 jaar…
Nou ja zeg!?!
20 jaar oud – 114.000 km’s, Wat als je zelf eigenaar bent voor vele jaren en je rijdt gewoon weinig met dat ding? 94-99, in 6 jaar 75.000 km in Duitsland, vervolgens 2 jaar uit de roulatie, en daarna laatste 12 jaar circa 40.000 km door mijzelve.
Maaruh, zal wel een van de uitzonderingen zijn dan! :coolness:
Blijf het wel enorm storend vinden dat hoewel auto’s hetzelfde lijken op een fotootje er constant Appels en Peren vergeleken worden door de ongelovigen, danwel onwetenden!!
Velen weten inmiddels beter, veelal uit eigen ervaringen!!
Maar ja, ik vind het ook al een tijdje ernstig opvallend dat er nauwelijks Elfjes te koop zijn met hoge km-standen, terwijl die motoren zomaar 500 K mee kunnen … :think:
gouden raad van tante kaat :happy: , neen serieus een verwittigd man is er twee waard, iedere seconde word een goedgelovige ziel geboren maar ook een charlatan. Deze laatste heeft ondertussen door dat 100k niet geloofwaardig is en je dan teveel vragen stelt, maak er 200k
van en de vragenmolen is minder dan de helft. Ik moet Much gelijk geven, ietwat wiskundig denken en de optelsom klopt niet. Of je moet iemand zijn zoals ik dat maar 5km per dag doet, plus de plezierritjes zit ik aan 3500km per jaar, dat maal 30 kom je maar aan 105000km.Ook in mijn geval probeer ik niet iemands eigendom af te breken, ik wil alleen maar potentiële newbies waarschuwen 💡 :drink:
Uiteraard bevestigen uitzonderingen de regel Gette
enne mijn excuses dit onderwerp een beetje te bevlekken…Ik heb ooit mijn (firmawagen) Ford Escort weten verkopen met 100K minder kilometers op, mét volledig ingevuld onderhoudsboekje 😈
Wie die boekjes nog gelooft gelooft ook nog in Sinterklaas :bounce:Wat niet wegneemt dat sommige wel garage queens zijn met weinig kilometers erop, maar niet zoveel als er nu te koop staan.
Mijn 996 is verkocht geweest met 220K kilometers erop, was 2 jaar mijn daily geweest, wel, dat raak je aan de straatstenen niet kwijt. Die bolt nu ergens rond met aan boord een glunderende chauffeur die “een zaak” gedaan heeft. “Zo ne mooien auto, met maar 100K kilometers… verbazend hoe weinig die auto’s gebruikt worden…” :loser:Mijn 991 probeer ik een beetje “te sparen”, ‘t is nu winter geweest, ik rij er absoluut het echte minimum in en de goei dagen moeten nog komen. Ik heb al 3000 km op 3 maand, dit voor een hobbywagen. Tel uit op een jaar, en tel uit op 25 jaar :think:
Dan moet ik er ook van uit gaan dat mijn 964 met 172.000 km vervalst is.
En dus dat alle facturen vanaf de aankoop in Duitsland over de invoer documenten naar U.K. met daar terug alle facturen tot op het ogenblik dat ik hem kocht allemaal nagemaakt zijn door de vorige eigenaars ( 3 ).Ik geef u voor 80% gelijk, begrijp mij niet verkeerd, maar er zijn ook wagens die gewoon minder gereden hebben. Mijn 964 is in 1996 naar U.K. uitgevoerd met toen 76.000 km op de klok. De 2de eigenaar gebruikte de wagen voor op vakantie te gaan op het Europese vasteland ( met alle fotokes er bij ) en de mens van wie ik hem kocht 2006 tot 2013 gebruikte hem voor uitstapjes naar Spa, de Ring en Le Mans. Zo kan die km stand perfect kloppen.
Trouwens een 996 van 1999 aan 15.000km per jaar zit ook boven de 225.000km en dus liggen die allemaal al jaren op de schroot hoop want volgens iedereen gaan die motoren maar 150.000 km mee en ploffen ze als je gas geeft 😕
Eigenlijk sta ik nog steeds versteld van de naïviteit van sommige mensen. Iedere oldtimer die wordt aangeboden begon zijn leven als dagelijkse wagen. Laten we aannemen dat iemand gemiddeld 15.000 km per jaar rijdt, na 10jaar geeft dat al 150.000 km. Doe er dan 15, 20, 25 jaar bij met minder km/jaar en je ziet waar je uitkomt. Niemand koopt een auto om er weinig kms mee te rijden en later te verkopen als oldtimer.
Ik kocht een 2.7 van 1977 met 300.000 miles! op de teller, alle miles gedocumenteerd, geen poespas of mooie verhalen, wel de realiteit.
Als ik zie wat er aangeboden wordt met welke lage km-standen dan stel ik me hardop vragen over de echtheid. Ofwel komen ze uit Duitsland of USA of Japan met een flinke zwiep terug aan de kmteller.
Het lijkt wel of sommigen de verhaaltjes “willen” geloven om aan de passie en hartstocht om een mooie goede laag geprijsde P. te vinden te voldoen.
Wakker worden… dat bestaat gewoon niet, de markt wordt afgeschuimd door pro’s die hun kanalen hebben en vinden de echte zaakjes altijd vòòr ons.
Een goede wagen zal altijd een navenante prijs kosten. Tel maar je aankoopprijs en de gemaakte verbeteringskosten en je begrijpt waarom.
En zonder Boma te willen imiteren zeg ik “mijn gedacht”!Ik persoonlijk zou geen auto willen die op 150 dkm al een revisie nodig had.
Dat wijst op misbruik van de mechaniek; slecht onderhoud.
Dan weet je dat de rest van de wagen ook misbruikt is en dat daar ook een heleboel kosten te verwachten zijn.Ik vind het ook altijd vreemd dat, hoe jonger de wagen, hoe minder kilometer er moeten opstaan. Alsof een 964 of een G-model met 300.000 km versleten is. :think: Bij goed onderhoud zijn ze nog altijd in topform. Mijne had 220.000 km toen er 3 gebroken kopbouten vastgesteld werden. Toen de boel uiteenlag, om alle kopbouten te vervangen, zag de rest van de motor er nog als nieuw uit. Dus enkel cilinders gehoond, nieuwe segmenten, alle dichtingen vervangen en terug toe. Op naar de 500.000 km. :driver:
Ook vreemd vind ik het dat men van een pré-impact, en zeker van een 356, nooit verlangd naar weinig kilometer, dan telt dit allemaal niet meer. :wtf:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.