Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › Te koop – Taycan 4S
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 7 maanden geleden door david.
-
Wegens tijd voor iets anders binnenkort te koop Taycan 4S – z.g.a. Full Option met o.a.
[list]
[*]· Performance + batterij
[*]· 4WD + 4WS (achterasbesturing)
[*]· Bose
[*]· 21” velgen
[*]· ‘Vegan’ interieur
[*]· Sport Chrono
[*]· Pano
[*]· Bose
[*]· Geventileerde stoelen
[*]· Keyless Entry
[*]· PDLS+
[*]· Warmtepomp & Range manager
[*]· Ceramic Coating
[/list]
En veel veel veel meer (zie bijlage voor opties)
32.000km doch zowel binnen als buiten in nieuwstaat, geen krasje of vlekje te bespeuren
Porsche Approved tot 30/06/2024 (batterij tot 30/06/2028)
Onderhoud 2 jaar net gedaan + nieuwe banden + alle recalls & updates
Rijdt super (veel beter dan 4S vervangwagen welke ik paar weken terug enkele dagen had) en zelfs dan mijn 991.2De vervanger zou dan toch kortelings geleverd worden…
Dus straks terug op autoscout aan 114.999 euro
Forum liefhebber mag hem meenemen voor 109.999 euro
34.000kms ondertussenZoals gezegd: ‘loaded’ met (de juiste) opties + in nieuwstaat + alle software updates (maakt echt wel een verschil) + Porsche Approved tot 30/06/2024
Serieuze price drop to 99.999 euro
Kms ondertussen wel 37k
Voor de rest nog steeds zga nieuwEen vraagje. Klopt het gerucht dat het serieuze miseri koten zijn?
Was gaan kijken naar een cros turismo, ken de verkoper vrij goed en deze rade me aan om van die taycans af te blijven niet anders of problemen mee, en bij stevig doorrijden 200km en de piele platGaat uw vraag over de betrouwbaarheid of over de range?
Qua betrouwbaarheid, tja al een paar prutsen gehad, steeds correct opgelost door Porsche
Doch de Taycan is de Porsche waar ik de meeste kilometers mee gereden heb (na mijn 997 toch) dus tja minder miserie dan met mijn oudjes alvast
Trouwens mijn 991.2 zijn waterpomp lekte ook na 7.000 kms, dus per km had die meer problemen
Ik denk dat de eerste batch wel wat kinderziektes hadden, doch de latere producties al heel wat minder
En na de grote software update vorige zomer, werkt alles wel perfect hoor
Ik heb eens een vroege Taycan (ook 4S) zonder de update als vervangwagen mee gekregen en die reedt in verhouding voor geen meter, geen idee waarom niet (had wel geen 4WS) maar toen ik terug in de mijne stapte was dit echt een verschil van dag en nacht.
Op het werk hebben we een 140 tal auto’s en ik moet zeggen, de laatste jaren staan die veel meer in de garage dan vroeger
Mechanisch gaat er weinig mis, het is allemaal zever met de electronica en/of software op een of andere manier. En ik spreek dan vooral over VW, Audi, BMW, Mercedes enzRijbereik, tja
Hier hebben alle EV’s hetzelfde probleem
Voordeel van de Taycan is dat hij laag ligt, nadeel is dat ongelofelijk speels rijdt (580pk, 4WD, 4WS en zeer laag zwaartepunt) dus die 30/50/70 toestanden vragen heel wat discipline. Doch wanneer je de regels respecteert, valt het rijbereik wel mee. Ik ben eens vertrokken met 500km rijbereik en had na 110km nog 390km over, maar als je je best doet zul je hem wel op 200km kunnen leegtrekken (vooral hoge snelheid op autostrade is nefast)
Sowieso vind ik de Taycan een VEEL betere wagen dan de 991.2, ik vond die 420pk, veel minder bruikbaar dan de 580pk nuMijn Taycan, staat enkel te koop wegens aankoop Polestar BST-270, yep inderdaad terug een elektrische
En opnieuw vind ik deze ook VEEL beter dan de net geleverde XC60 van de madam (toch ook met 350pk)
Elektrisch rijden is geen straf, integendeel, zolang het niet je enige wagen is en/of je niet elke dag 200km rijdt, kan ik het 110% aanbevelenDixit ne echte petrolhead met nog 6 P-kes op naft op zenne hof
Zoals het konijn zei toen het bij de bakker keer op keer naar worteltjes-taart vroeg en daarop ten langen leste affirmatief antwoord kreeg: “vies eh”
disclaimer: “though shall not rain on a fellow member’s zoekertje’s parade”
38.000 kms & counting
Zal prijs ff aanpassen naar 97.999 euro
Nog altijd zo goed als nieuw & Porsche Approved tot 30/06/24Mocht er iemand geïnteresseerd zijn om de BST over te nemen dat kan ook natuurlijk
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.