Te koop/Te ruil 912 & 996 4S

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Te koop/Te ruil 912 & 996 4S

  • Maker
    Discussie
  • Nav een uit de hand gelopen topic op PFN…

    Wel, ik was er nog over aan ‘t nadenken, maar f*ck it…
    Ik ben aan’t denken om mijn 2 koeien te slachten en met één koe verder te gaan…
    De 912 rijd ik niet mee en heb ik niet echt de intentie er veel mee te rijden, de 996 4S moet ergens terechtkomen bij iemand die hem verzorgt en er af en toe eens mee gaat rijden. Ik doe teveel kilometers en kan er niet blijven kosten aan doen.

    De 912: volledig op bloot metaal gezet geweest en staat er superstrak bij. Ook verschillende assy’s zijn volledig uit elkaar geweest en zien er weer piekfijn uit. Momenteel blijven de voorste remmen plakken (van teveel stil te staan) maar alle onderdelen daarvoor nodig zijn reeds aangekocht zodat ook dat weer in orde is. ‘t Is alleen wachten tot mijn garage afgewerkt is alvorens ik die kan vervangen.
    Motor draait goed en vele mensen die er verstand van hebben zeggen dat hij goed schakelt ook (5-bak, dog leg), persoonlijk ben ik het stokje van de 996 4S gewoon en dat schakelt imo toch een pak beter :mrgreen:
    Kilometerstand is rond de 43.000 miles of iets dergelijks, maar het is veilig aan te nemen dat dit niet klopt.
    Pics:

    De 996 4S: [strike]Volledig Porsche onderhouden, nieuwe koppeling, nieuwe remschijven, nieuwe batterij, nieuwe alternator, Carnewal uitlaat en cats, (al het voorgaande maximum 6 maand geleden vervangen), 220.000 km
    Zou al eens durven uit versnelling springen als hij koud staat, volgens Porsche gewoon blijven verder mee rijden want de versnellingsbakken staan gekend als bullet-proof, volgens een vriend van me één of ander piraatstukje vervangen van een paar tientjes en klaar.
    Daar ligt mijn probleem: ik ken er niets van en ik moet altijd dikke Euro’s uitgeven om mijn wagen(s) te onderhouden.[/strike] Verkocht !!

    Pics:

    De 912 zou ik rond de 25.000 willen voor vangen of ruilen voor een 964, 993 of Macadamia 997 :popcorn:

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 111)
    • Amaai Bart da gaat hier snel 😯
      Veel plezier met de zoektocht naar een nieuwe *porsche

        klikhierop en vergeet de aankoopkeuring niet :think: 😉

        Anoniem
          PB

            “Sweet Kelly” volgens mij droom je er dag en nacht van. 🙂

              :popcorn:
              Wat ik wil weet ik nog niet :engeltje:
              Allezja, wat ik wil kan ik niet betalen 😆 Er moet iets over blijven om van te dromen hé?

              Als ‘t een 997 wordt dan is’t nen 2S, geen 4S. Zoals ik al zei, de reden waarom ik met 4WD rondreed was een reflector en een dikke :ass: , bij de 997 is de reflector niet zo mooi en pas vanaf de MKII (= te duur).
              Voor ‘t zelfde geld kom ik morgen een nette 964 tegen en dan wordt ‘t alsnog die. Heb tot gisteren zitten mailen met iemand over een dennegroene maar die was net verkocht (nee, niet die dennegroene waar ik 2x gaan naar kijken ben).
              Dus, all bets are off!! Misschien wordt het wel een maritiem-blauwe 964 :mrgreen: :first:

                @ Rufi, dat waren nog eens race dagen!!!!
                Die mannen verschillende malen live meegemaakt.

                  Musch, ge zijt nogal ne kerel! Iedere post van u bevat… is wel iets anders!

                  Ik zeg het maar één keer, ga je voor een 997?

                  2S nemen, 4S is zwaarder te sturen en buiten de bloedmooie bredere looks geen meerwaarde

                  1° sport chrono (reeds aangehaald hier)
                  2° veren M030 monteren
                  3° kortere schakelweg
                  4° ECU laten aanpassen (GT3 killer)
                  5° sportstuur, liefst in alcantara

                  Er is nog meer maar…budget

                  Koop je geen S en doe je de eerste 3 punten niet, wel dan gaat ons triootje NIET door 👿

                    Wat kunnen die zoektochten toch leuk zijn !!! :happydance:

                    Go for it Mush ! :first:

                      @zwarte pijl: Ging net gezelfde zeggen :coolness: :coolness: :coolness:

                        proficiat met de verkoop,ik zou zeggen gaan voor een 997S met sport chronopakket :up:

                          http://www.segundamano.es/navarra/porsche-911-911-turbo-993-2p/a39643654/?ca=0_s&st=a&c=4

                          Mocht ik financieel in de buurt zitten, zou ik een zot bod overwegen en ondertussen daar eens lekker gaan eten!! :popcorn:

                            Ik bazuin rond hoor, maar ook niet te hard want anders word je weer van “dien dikkenek” verweten (zoals we hier in een bepaalde thread konden lezen dat je de P beter wegsteekt).
                            Nog wat meer info ingewonnen, heb een scan van het onderhoudsboekje en de duivel zit erin! :geek:
                            Er staat nl. oa. optiecode 666 in 8)
                            Boekje is idd afgestempeld door OPC’s, probleem is alleen dat ‘t laatste onderhoud anderhalf jaar geleden gebeurd is, met een 5000 km minder op de teller 😕

                            Meekijken heb ik graag 🙂
                            Alleen moet ‘t niet persé een 4S zijn, eigenlijk liever een 2S, ik reed maar met de 4S vanwege de reflector (soms ben ik een simpele jongen ;))
                            Budget = rond de 30 a 35.000 Euro, tenzij een Macadamia, die mag een paar duizend Euro meer kosten.
                            Kilometers: onder de 100.000, hoe meer eronder hoe liever
                            Onderhoudshistorie: ofwel bij OPC ofwel akkoord zijn met een AKK

                              Die 997S is laag geprijsd voor bij een autohandelaar te staan. Zeker ingekocht onder de 30000 euro. Je vindt er nog wel maar dan staan ze privé. Gewoon overal rond bazuinen dat je achter een propere 997 op zoek bent. Sommige mensen hebben een porsche in de garage staan en willen verkopen. Maar een autohandelaar geeft er niets voor en daarom blijven deze wagens dikwijls gewoon in de garage stil staan. Want veel mensen willen die VAA niet betalen en willen de wagen ook niet privé zetten. En dan gaat de nummerplaat eraf en gaat er een doek over. Maar mits een iets of wat deftig bod gaat de wagen dan toch nog buiten. Als je echt achter een propere 997 op zoek bent wil ik wel mee rond kijken. Twee weken geleden nog een 997 4S weten weg gaan en de vraagprijs was 48000 euro (04/2009 facelift model – 103000 km – bijna full option)

                                😯 :respect2: :respect2:

                                  Vergeet die 964’s, dat houdt de baan niet …:engeltje:

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 111)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.