TE KOOP ZELDZAME 968 CABRIO M220 (LSD)

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 TE KOOP ZELDZAME 968 CABRIO M220 (LSD)

  • Maker
    Discussie

  • david
    Deelnemer

      [hide]Den deze gaat dit weekend op het web

      IMG_3774.JPG

      (zoals je ziet, ik moet nog eerst goei foto’s nemen 😕 )

      Eerder zeldzame 968 cabriolet te koop
      Het er eentje van de eersten, maw met verzonken logo in motorkap
      Eerste inschrijving was reeds in 1991 dus oldtimer of beter forfaitair belast :respect2:

      “Natuurlijk’ ne manule (PDK was er nog niet toen :happy: ) maar zelfs met LSD wat in feite toch wel uitzonderlijk is op een cabrio. Doch echt wel een meerwaarde vind ik persoonlijk.
      :driver:

      Zit in feite zeer correct uitgerust qua opties

      968uk2.png

      Qua kleurencombo is deze wagens tijdloos. Lak, kap & interieur zijn alle 3 blauw
      Lak in zeer goede staat: geen deuken, geen roest en slechts het absoluut minimum aan gebruikssporen
      Net de originele kap vervangen door nieuwe – voor de kenners: Sonnenland – kap
      Volleder interieur in zeer goede staat; ook onderaan dashboard en deurgrepen onbeschadigd wat ik in feite weinig ben tegen gekomen.

      De lage kilometerstand (89.000) zou dus wel eens kunnen kloppen.
      Spijtig geen boekje, doch wel gedocumenteerde stilstand tussen 2009-2017

      Volledig nazicht & groot onderhoud gehad door erkend specialist, inclusief nokkenassen (als nieuw) controle, nieuwe riemen en waterpomp alvorens terug in dienst te stellen.
      Alvorens hem terug los te rijden, heb ik ook nog de nokkenassen laten controleren.
      Ondertussen kan ik bevestigen dat het ne ‘snelle’ is , zeker de snelste van de 4 cabrio’s welke ik al gehad heb. Volgens mij quasi even snel als mijne zwarte CS.
      :driver:

      Ook de zeldzame tonneau cover aanwezig

      Tja, waarom mag ie weg, Ik heb er gewoon teveel staan en de Ferrari-gele 968 Cabrio hou ik zeker bij
      Daarom direct scherpe FVP: xxxxxx(in principe op zeer goede cup2’s – op de foto staat ie nog met de velgen van de zwarte CS)

      .[/hide]

    12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
      • Als je een bod wil doen, liefst naast de wagen :popcorn:

          Allerlaatste minuut toch maar beslist om deze cabrio te nemen voor de TACB uitstap naar Dresden en omstreken.
          Gene seconde spijt gehad. :coolness: :coolness:

          Een kleine 2000 km probleemloos afgehaspeld; 200 per uur op de autostrade of wat bochtjes trekken in het Tjechische binnenland, hij (zij?) had er altijd zin in. :driver:

          Vandaag nog 760 km op 6 uur met kapje naar beneden :happydance:
          Fris en goed gezind thuisgekomen (onder tussen al wa minder want bij de buren zit er ne kleine al meer als een uur op ne valse toeter van 110 db te blazen 👿 )

          Soit, teller staan dus bijna op 93000 :engeltje:w

          Ps: het is ne manuele he :engeltje:

            DST schreef Hierbij de beloofde fotokes
            Wel weeral met mijne oude aifoon aangezien die van ons communie foto’s moest gaan trekken van de dochter en dus de echte camera mee had :popcorn:

            De” Iphone 7S ” staan sterk afgeprijsd momenteel 😆 😆 😆

            $_57(20).jpg

              Het is inderdaad een bjoetie…

              P4227634.JPG

                Update: gisteren over de 90.000 gegaan

                Lekker TACB ritje van een 450 kms waarvan 420 kms met kapje naar beneden :coolness: :coolness: :coolness:

                Autostrade kilometers afmalen zonder turbulentie of wat sturen over de kleine achterwegentjes, hij had er zin in :happydance: :driver: :happydance: :driver:

                Zelfs een stevig onweer, met aquaplanning om u tegen te zeggen, kon de pret niet bederven.

                  Foto van de machine kamer

                  IMG_4191.JPG

                  En de koffer (het moeske hangt er nog proper in)
                  Tapijt is nog heel goed, moet misschien nog eens een shampooke krijgen

                  IMG_4187.JPG

                  Voila, voor diegene die meer willen zien, kom maar eens af :mrgreen:

                    Over het interieur ben ik ook ff met de vod overgeweest

                    IMG_4174.JPG

                    Normaal zie je op zo’n volleder altijd wat krassen van de madam haar lange nagels
                    Hier ni dus :up:
                    IMG_4175.JPG

                    IMG_4177.JPG

                    Let ff op het wit van de kopkes, als nieuw

                    IMG_4183.JPG

                    Zelfs de twee daksleutelhouders (of hoe noemt zoiets) zitten er nog in

                    IMG_4196.JPG

                      Voila se
                      Hierbij de beloofde fotokes
                      Wel weeral met mijne oude aifoon aangezien die van ons communie foto’s moest gaan trekken van de dochter en dus de echte camera mee had :popcorn:

                      IMG_4200.JPG

                      IMG_4201.JPG

                      IMG_4212.JPG

                      IMG_4215.JPG

                      En nog eentje open, het is er ‘t weer voor

                      IMG_4230.JPG

                      Voor alle duidelijkheid ne ‘nachtblauwe’ wassen in de zon is ongeveer even erg als ne zwarte :coolness:

                        Doeme doeme mooie wagen. Net nu ik weer mijn zinnen op een 911 heb gezet kom ik deze hier tegen. Vooral de forfaitaire belasting maakt het interessant. Ik zou er dan wel een gewone plaat ophangen maar belasting blijft toch hetzelfde. Beter dan elk jaar +2000 euro te moeten ophoesten. Eens over nadenken.

                          productionnumbers.JPG

                          Dat de 968 redelijk weinig gebouwd is, is wel geweten.
                          Hierbij Wikipedia overzicht. Minder dan 13.000 exemplaren dus.

                          Waarvan slechts een 4389 cabrio’s.
                          Wat aan huidige normen wel echt weinig is (das minder dan de vorige Cayman GT4’s als ik mij niet vergis :think: )

                          Hiervan slechts 2141 ROW exemplaren op 4 jaar (MJ1992-Mj1995), waarvan ook nog een deel tiptronics.

                          Peter Morgan spreekt dan weer van 4374 cabrio’s volgens PCA (ROW + USA/CAN)

                          Soit, ik denk dat ik hiermee de statement dat een manuele met LSD uit 1991 (MJ1992) toch wel zeldzaam is wat onderbouwd heb

                            Ik probeer van 4 naar 2 te gaan 😕 😥
                            De 928s nemen wat te snel toe in aantal :engeltje:

                              Sorry, geen plaats voor nog een 968 cab (want al 2 sruks), maar met dese km-stand en een priijs onder de 30K kriebelt het toch….

                            12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.