te traag volgens mij

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen te traag volgens mij

• Maker
    Discussie

• Guy911
    Deelnemer

Effekens m’n hart luchten : ( ‘k verveel mij een beetje)

Ik heb dus een 3.2 van 86.

Ik vond al een tijdje dat hij niet zo goed vooruit ging.
      Na Franchorchamps vond ik dat hij eigenlijk meer reed als een slak.
      (maar ja , ge wordt dat gewoon hé , die snelheid)

tot ik gisteren eens een praktische test deed :
      op een verlaten weg eens opgetrokken tegen m’n Volvo. (met een vriend)

mooi achterste zo’n Volvo ! 😳 😳 😳

klopt dus iets niet denk ik !

de Luc gaat er maandag eens naar kijken. (kleppen ontsteking ….. regelen)
      ik hou mijn hart vast dat er niks serieus deffect is !

duimen maar .

bye

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
      • trouwens hoe zit het nu met je olie druk meter

Ik heb eigenlijk de laatste weken/maanden nix of nix meer gedaan aan mijn P … nie echt de tijd voor … dus ook de oliedrukmeter toestanden zijn nog niet verholpen … 😥

Kom zelfs amper aan rijden toe … hoe jammer t ook is …
        Af en toe is paar km’s … meer nie … 🙄

eneuuu geen idee waar de injectoren staan tov de bougies in een 3.2’tje … 🙄

Verkopen en een Audi RS4 of RS6 kopen se … 😉

Dirk
        😉

ontsteking eens goed afstellen ❓

[quote=”dirkie”:3t0r9501]bougiessssssss natuurlijk …
            Ik kende niet alle symptomen hé …. 😉

Kging enkel voort op slecht optrekken ensow …

Dirk
            😉 [/quote]

Neen Dirk die zitten en 15cm af. Denk en blijven denken, trouwens hoe zit het nu met je olie druk meter ?

bougiessssssss natuurlijk …
              Ik kende niet alle symptomen hé …. 😉

Kging enkel voort op slecht optrekken ensow …

Dirk
              😉

[quote=”dirkie”:a2opnm25][quote=”RSR”:a2opnm25]Guy911

Je hoeft nu echt niet aan het ergste te denken, je weet trouwens wat ik je verteld heb. En dit is echter de grote oorzaak.

Luc[/quote]

Aleee Luc vertel ….

Ik doe een gokje … Injectoren vuil/versleten …

Dirk
                😉 [/quote]

Dirk, mijnen besten ge zit er naast alle het zit er ongeveer 16 mm naast. Denk eens goed na Dirk de auto trekt niet meer en ploft en ruikt naar de benzin en draaid echt vierkant wat kan dat nu zijn ?? denk denk denk dirk. 😉

ik koop de motor dan,
                  is bijna even voordelig als een diesel 😀

[quote=”SidewindR”:ro2loa0a]

ik zit met mijn 3.2 zo om en bij de 10 liter en doe ik nog meestal kleine
                    afstanden

Ik vond het al raar dat gij maar 10 liter verbruikte 😛 wink:

De Luc zal dat wel fixen, maak u maar niet teveel zorgen!! 🙂

Groetjes,

SidewindR.[/quote]

Als er enkele cilinders niet meer meedoen, of er is een ander probleem waardoor je vermogen verliest ga je dus net MEER verbruiken ipv van minder !
                    Je rendement ligt dan veel lager dus zit je met een groter verbruik.

Wie weet geraak je zelfs aan 9 of zelfs 8 liter als je motor terug in orde is 😉

[quote=”RSR”:2o64w9p3]Guy911

Je hoeft nu echt niet aan het ergste te denken, je weet trouwens wat ik je verteld heb. En dit is echter de grote oorzaak.

Luc[/quote]

Aleee Luc vertel ….

Ik doe een gokje … Injectoren vuil/versleten …

Dirk
                      😉

Guy911

Luc

[quote=”dirkie”:3qlfhfyq]… Duitser voor mij met een A6 Avant … geen typeplaatje ofsow erop … weg kwam vrij … Dirkie plankgas … stond precies gewoon stil … kheb hem nooit meer terug gezien … hoe ik ook in mn versnellingsbak roerde 🙄 😯
                          Was nog een pak sneller dat dat geel “ding” … een RS6 Avant dus … nie bij te houden … echt nie …

Dirk
                          😉 [/quote]

Ik ben zo eentje een viertal jaar geleden ooit tegen gekomen (op de Deutsche Autobahn). Ik was toen met de moto en heb lekker met hem kunnen spelen. Vriendin was met mijn Saab Turbo en moest ons lekker laten gaan.
                          Ik dat hier vertellen , maar niemand geloofde me. Die wagen bestaat helemaal niet ❗ ❗ ❗
                          Een paar maanden later werd hij voorgesteld en moesten ze me gelijk geven. Was blijkbaar een testrit van Audi zelf 😉
                          Ook ooit meegemaakt (voor 8 jaren met mijn corsa tegen twee dichtgeplakte Porsches. Bleken testritten van de 996 te zijn. Doch deze hielden hun correct aan vaste snelheden (eerst 120 en daarna constant 160))

Cab’ 88 : ge doet mij al paniekeren zeg ! culas vlakken en dergelijke
                            ‘k hoop dat het dat niet is , mijne geldbeugel ziet dat nie zitten denk ik.

sidewinder : ge zou wel eens gelijk kunnen hebben , als hij geen eten krijgt gaat hij ook nie vooruit nietwaar.

liever 16 liter verbruik en FUN , dan 10 liter verbruik en saai

we zien wel , maandag gaat hij binnen.

Zo reed er bij ons in de buurt ne RS4 getuned door zwitserse firma rond.
                              Ik denk dat nen Porsche Turbo daar nog niet aan kan.

Je kan ze herkennen aan de breder wielkasten. Dus als je er zo eentje in je achteruitkijkspiegel ziet, gewoon opzij gaan en verder suffen…tenzij je wil afgaan hé

😉

Tja, leuk speelgoed zo nen RS van Audi…

[quote=”Number1″:1gli0sg1]wetende dat de flikken ook met Volvo’s rijden… aiai[/quote]

Bijna allemaal TDI’s nu …. 😉

wetende dat de flikken ook met Volvo’s rijden… aiai

ooit meegemaakt …

Geel ugly Volvo-ding … reed erachter op de snelweg … weg kwam vrij voor ons … dacht ga nie naar zen 4 schakelen … pak die zo wel ff … taraaaara … weg was ie … T5R … tegen de tijd dat ik in mn 4 zat en hem terug had bijgebeend zaten we al +240 … wasmeda een BOM seg 😯 😯

Nog sterker was het Audi verhaal …. (beetje off topic) …
                                    Ongeveer zelfde scenario … met een halve sufkop op de E19 … Duitser voor mij met een A6 Avant … geen typeplaatje ofsow erop … weg kwam vrij … Dirkie plankgas … stond precies gewoon stil … kheb hem nooit meer terug gezien … hoe ik ook in mn versnellingsbak roerde 🙄 😯
                                    Was nog een pak sneller dat dat geel “ding” … een RS6 Avant dus … nie bij te houden … echt nie …

en als we nu toch over “Porsche-killers” bezig zijn ….
                                    Mijn eigenste vaderke … Saab Viggen(gehad) … nog zo’n RAKET op wielen … vree vree snel Porscheke nodig tot 200 om er neffest te blijven …

Enfijn … genoeg off topic … 😉

Dirk
                                    😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.