te traag volgens mij

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen te traag volgens mij

• Maker
    Discussie

• Guy911
    Deelnemer

Effekens m’n hart luchten : ( ‘k verveel mij een beetje)

Ik heb dus een 3.2 van 86.

Ik vond al een tijdje dat hij niet zo goed vooruit ging.
      Na Franchorchamps vond ik dat hij eigenlijk meer reed als een slak.
      (maar ja , ge wordt dat gewoon hé , die snelheid)

tot ik gisteren eens een praktische test deed :
      op een verlaten weg eens opgetrokken tegen m’n Volvo. (met een vriend)

mooi achterste zo’n Volvo ! 😳 😳 😳

klopt dus iets niet denk ik !

de Luc gaat er maandag eens naar kijken. (kleppen ontsteking ….. regelen)
      ik hou mijn hart vast dat er niks serieus deffect is !

duimen maar .

bye

14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
    • Anoniem

zelfs met een volvo (200pk) zou de porsche toch voor moeten blijven.
        Als het zo een leuk breakske is met een plezant kleurke….vergeet het dan maar. Ik dacht dat het een t5 was en dat die beestjes +240pk hebben. Broer van een ex had er zo eentje en die dan nog een beetje laten kietelen. Had op de testbank een goeie +300pk 😯
        Op de rechte lijn was er veel dat héél grote ogen trok…..tot de eerste bocht….. 🙄 ….dan kwamen alle sportbeestjes terug.

Lou

Hangt idd een beetje van de Volvo af. Er zijn er bij die serieus weerwerk kunnen bieden.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat een goeie 3.2 niet verveelt, dus ergens is er misschien toch wel iets niet juist.

[quote=”mark986″:36d7b53z]zou kunnen dat daar een beetje verlies zit maar zodanig veel dat je een volvo moet voorlaten…..[/quote]

die Volvo is er wel eentje met 200PK hé (2.4 T).
            Dus niet zo’n langzame diesel zoals de meeste de,ken (ik ook hoor) als ze het woord Volvo horen 😉

Anoniem

zou kunnen dat daar een beetje verlies zit maar zodanig veel dat je een volvo moet voorlaten…..

Anoniem

stefx911n[quote]Idd, als er 1 van de zes niet meer meedoet hoor je dat wel.
                Merk je ook enorm, net een diesel 😉 )

Awel, misschien is het door die inox uitlaat met dubbele pijpen maar ik was mij van geen kwaad bewust in januari tot mijn garagist mij op’t geluid zij dat er iets niet just was;
                Compressietest, 4e cilinder 100% verlies, nog een ander 30% verlies 👿 👿
                Lektest gedaan, 6 nieuwe uitlaatkleppen, culassen laten herslijpen, nieuwe uitlaatklepgeleidingen, in- en uitlaatkanalen terwijl een beetje gepolierd en proper gezet en inderdaad, nu rijd hij stukken beter ze.

ik zit met mijn 3.2 zo om en bij de 10 liter en doe ik nog meestal kleine
                  afstanden

Ik vond het al raar dat gij maar 10 liter verbruikte 😛 wink:

De Luc zal dat wel fixen, maak u maar niet teveel zorgen!! 🙂

Groetjes,

SidewindR.

Idd, als er 1 van de zes niet meer meedoet hoor je dat wel.
                    Merk je ook enorm, net een diesel 😉 )

Heb het ook eens voorgehad, was gelukkig enkel een bougiekop die eraf gesprongen was.

Op tijd en stond een onderhoud en kleppen regelen is natuurlijk wel noodzakelijk en bepaalt de levensduur van je motor. Zo bespaar je jezelf op termijn veel leed en euros.

Als een volvo je al het nakijken geeft 😆

In ieder geval succes !

Anoniem

thx, nope deze zijn van Kerscher. Maar ze worden door Gemballa ook gebruikt.

ah vwala sie…en voor iets da om de 20.000 een deftig onderhoud moet krijgen…

btw Mark…sjieke velgskes…gemballa?

gelukkig hoor ik dat niet , 😀

hij stinkt wel naar de benzine en laat af en toe eens een goeie knal horen.

en als ik stationair draai , schud ik serieus van links naar rechts. 🙁

voor de rest is alles ok 😯 😯 😯

zal wel de regeling zijn , heeft volgens mij de laatste 80.000 km geen deftig groot onderhoud gehad.

als er eentje niet werkt dan merkt ge dat wel aant geluid hoor…dan klinkt het alsof er ne ouwe camion komt voorbijgetuft

laat ons hopen dat er geen één van die 6 in staking is , tegenwoordig
                              is dat de mode ! 😆 😆

Anoniem

compressie eens laten meten en kijken of het zes werkers zijn

Anoniem

ik zou zeggen, nog ni panikeren. Mss is er gewoon een klein detail, een darmpje of zoiets dat los is????
                                  Ik zal mee duimen voor jou….

14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.