te veel olie

• Maker
    Discussie
  • hallo manne ik heb vorige week men eerste 911 gekocht het is ne 3.0l van ’76 nu die dompte evig en dus ik heb de olie der af gelaten nu is men vraag hoeveel olie moet der op en hoe krijg ik die olie uit de uitlaat ik kan der nog niet mee gaan rijden want ik moet nog naar de keuring
    mvg trots nieuw lid en eigenaar van de mooiste sportwagen mvg jan

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • bedankt manne ik heb het er uit gekregen groetjes jan

Gewoon het luchtfilterhuis uitkuisen want de olie komt langs de vulpijp naar boven achter de filter…, teveel olie eraf laten en een goe kwartierke gaan rondrijden, dan zou het zeker moeten gedaan zijn!

Wim

Is geen makkelijke klus, maar denk dat je hem er het beste onderuit kunt halen en spoelen met ontvetter, dan goed laten uitdruipen en daarna droogstoken met brander.
          Hebben het zo zelf eenmaal gedaan, en als we daarna gingen rijden, hadden we nog even last van wat stank en rook op het moment dat hij goed warm werd.

Nog een oudje. 😉
          Vroeger met onze brommertjs branden we die uit met benzine, ontkolen noemden ze dat, maar of dat opgaat met een uitlaat van auto weet ik niet. 😳

bedankt voor de reactie maar ik heb nog geen nummerplaten en ik wil die doemp daar wel eerst uitkrijgen uit die uitlaat hoe kan ik da best doen mvg jan

Wim

Welkom op het forum, en als je olie ververst niet meer dan 9 liter erin doen omdat je toch alles er niet uit krijgt, dan goed warm rijden en dan bedoel ik ook goed warm rijden, minimaal 20 min, daarna auto 100% vlak zetten en met draaiende motor peilen.
              Eventueel bijvullen dan tot olie 4/5 op peilstok aangeeft, niet tot bovenste streepje vullen, is meestal teveel en gooit hij toch eruit.
              Kijk gelijk ook als je de olie bijgevuld hebt of de meter op dashboard goed aangeeft. 💡

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.