Techart velgen op 996 Turbo

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Techart velgen op 996 Turbo

• Maker
    Discussie

• Rik3600
    Deelnemer

Heeft iemand ervaring met 19 of 20″ (Techart) velgen op 996 Turbo?
      Iemand advies?

grtz

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • Haha ik had mij een BH van mijn overgrootmoeder aangedaan en een pruik opgezet 😆 😆 😆

Neen het was nog ‘s morgens vroeg na een warme zomernacht. Ik denk dat ze nog geen goesting hadden, hun koffie nog niet hadden gedronken en ze nog hoofdpijn hadden van de pinten op de terrasjes.

maar ontopic : ik zou ook voor 19″ gaan. Heb 18″ gepast en toonde iets te klein naar mijn goesting. De 20″ waren subliem maar niet mee gereden dus rijcomfort ❓ Maar erger dan nu kan het niet meer 🙄

Volgens mij hebt ge een schone madam met uw Porsche naar de keuring laten gaan met een DD cup want ik heb ook eens geweest met een boxster met spacers en die werd direct afgekeurd…

In Heist o/d Berg bij de controle zeggen ze niets van spacers 😆 Ik heb vooraan 15 mm en achteraan 5 mm zitten en zo naar de controle geweest. Ze vroegen wel of dit standaard was. Gedaan dat ik er niets van kende en zo bij porsche de wagen had gekocht en voor hun was het OK.

De reden dat ik twijfelde om de 20″ van Daggie te kopen was het comfort. Door de verlaging is de wagen op bikkelhard op de originele 18″ velgen. En de velgen van Daggie waren zo snel verkocht dat ik niet meer moest nadenken 😆

Maar Dixie als ge uw velgen moe zijt geeft ge maar een seintje want die vind ik wel echt subliem (als ik de mijne dan nog heb want het begint hard te kriebelen) 😉

Rijcomfort vergeten:
              20 inch op een 996 zou ik niet doen,bandjes worden zeer laag dan
              Met een 19 inch is het rijcomfort nog acceptabel,ik heb er toch geen probleem mee..

Voorste velgen: 9 x 19 ET 40
                Achterste velgen: 11.5 x 19 ET 26
                Voor de ET waardes geld: hoe lager het getal,hoe verder de velg naar buiten komt.
                ET 40 voor de voorste velg is het breedste dat ik zou gaan
                ET 26 is het absolute max dat mogelijk is
                Dus als je bv een achterste velg koopt van 11.5X19 met een ET van 50 dan steken die velgen 2.4 cm meer naar binnen dan dezelfde velg met ET26 en dus kan je spoorverbreders kopen van 2.4cm om hetzelfde effekt te krijgen,maar spoorverbreders mogen wel niet voor de autocontrole.
                Ik zou altijd proberen velgen te kopen met ongeveer de juiste ET waarde.
                Voor de voorste velgen van 9×19 zou ik een ET nemen van tussen de 40 en 45
                Voor de achterste velgen van 11.5×19 zou ik een ET nemen van tussen de 26 en 36
                Deze ET waarden gelden wel enkel voor de maten 9×19 en 11.5×19 .

Thx for the reply,
                  maar kan iemand wat zeggen over de gebruikte ET waardes, eventueel breedte van spoorverbreders.
                  Last but not least! Wat te zeggen van het rijcomfort?

grtz

Rik

Ik heb destijds de 20″ TECAHRT velgen van Daggie op mijn 996 4S gepast en dat ging perfect. Moesten wel spacers op (vooraan en achteraan 15mm). was subliem van zicht 😉

Fotoke van de 19 inch.

Ik heb 19inch cargraphic velgen op mijn 996TT zonder enig probleem dus techart zal ook wel geen problemen geven,ken je de breedte van de velgen en de ET waarden?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.