- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
-
Discussie
-
12 april 2013 om 13:30
Ik was gisteren nog eens gaan touren in de 993 en heb gemerkt dat ik in bepaalde omstandigheden een hapering in motorvermogen heb.
Ik zal het probleem even proberen te schetsen.
Bij koudstart geen enkel probleem, rustig warmgereden en eens opgewarmd af en toe eens de hogere toerentallen opgezocht. Tot hiertoe geen enkel probleem.
Daarna korte stop gemaakt en na kwartiertje terug doorgereden nog steeds zonder problemen.
Terug korte stop gemaakt van een tiental minuten en na start draaide hij onrustig op ralenti met als hij te diep doorzakte het lichtje van de alternator flikkerde.
Doorgereden en direkt gemerkt dat hij niet echt zin had om vlot te rijden, bij gas bijgeven haperen en sputteren en tegen zijn zin optrekken. Bij constant toerental geen probleem enkel bij optrekken.
Dit heeft zo een 4 tal minuten geduurd en sito presto gedaan, terug vlotte motor en sterk doortrekken.Een aantal weken terug had ik dit ook na terug te vertrekken na stilstand van +- kwartiertje en na een paar minuten gesputter ook vanzelf over gegaan. Toen dacht ik nog aan een vuiltje hier of daar maar vermits ik het nu terug had zal het wel geen toeval zijn geweest.
Dus korte samenvatting :
Koudstart en rijden : geen probleem
Warmstart na halfuurtje of meer : geen probleem
Warmstart na 10 min : sputterende motor voor max 5 min, daarna no problemo.De laatste 6 maanden wel heel weinig met de wagen gereden maar ik probeer wel minstens 1 x per maand een tourtje te doen.
Als er iemand een ideetje heeft wat dit zou kunnen zijn of suggesties heeft laat maar weten.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.