Technische Controle Porsche 993

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Technische Controle Porsche 993

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,
    zit met een serieus probleem.
    Gisteren naar technische keuring geweest,en zoals altijd met 5 tegelijk rond men wagen.
    Nu,hij is namelijk afgekeurd omwille van mijn xenonlampen,die er nota bene origineel 15 jaar geleden op stonden,ze zouden namelijk niet automatisch hun hoogte regelen.
    Nu vragen ze mij ,ofwel heel den boel te vervangen en de hoogteregeling ,in het dachbord eruit te nemen.Zoniet kan men wagen niet goed gekeurd worden.
    Ik naar huis en naar garage PORSCHE antwerpen gebeld,zij stuurden me vervolgens,via men chassinummer,een volledig lijst met de opties indertijd van deze wagen,nog maar is een bewijs dat deze er origineel op staan.De wagen is altijd door de schouwing geraakt,en nu zou ik men dure optie moeten vervangen door andere lampen,is dit normaal???
    Ben nu ten einde raad,wie kan me met dit probleem helpen?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
    • Hallo,
      aan porsche gericht;de xenonlampen stonden er origineel in,dus niet achteraf of namaak,dus die wagen is zo indertijd origineel Nieuw verkocht,de wagen kwam van Duitsland ,maar rijd al 10 jaar gehomologeerd in Belgie rond,vervolgens al 9 keer door de keuring geraakt zonder probleem.
      Invoerder van porsche heeft dit bevestigd en gaat mij een attest opsturen;
      Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop,
      Grtz Pascal911.

      Anoniem

        cabrio wim schrijft:

        Toch geen slechte jongens van de Belgische keuring. 😈 😆

        Wim AUB. Wat heb jij gerookt 😀

        De keuring in Belgie is bijna altijd miserie.
        Gisteren mijn ‘nieuwe’ dagdagalijkse gaan keuren.
        3 jaar oude BMW 335d coupe uit Luxemburg.
        Ik ‘s morgens gebeld of ik de uitschrijving uit Luxemburg nodig had voor de keuring of niet. Is nog onderweg. NIET NODIG, kom zo maar geen enkel probleem.
        Nu de auto voorgereden met garageplaten wil men niet keuren omdat er geen inschrijvingsbewijs bij is ❓
        Na lang discuteren toch gekeurd, 3 maand geldig.

        Wim

          Vandaag de Belgische keuring ook eens van dichtbij meegemaakt. 😆
          Was met de auto van Hans naar de keuring in Stekene, bleek die afgekeurd te worden op de stand koplampen (ook Ja) 😈
          Ik had alles afgesteld volgens de Nederlandse Normen 1.25 dus.
          Bleek dat ze te hoog stonden, kwamen net aan het bovenste bolletje van hun apparatuur.
          Zegt die man, afkeur. 😯
          Ik vraag dan welke norm ze hier toe passen dan, krijg als antwoord 1.0, dus oké, en blij dat we een Europa hebben.
          Ik terug naar Timo, apparatuur op 1.0 afgesteld, opnieuw afgeregeld en weer naar de keuring, en wat blijkt stonden te laag. 😥
          Had gelukkig de koplamp ringen eraf gelaten en een schroevendraaier meegenomen, dus daar ter plaatse afgesteld en goed gekeurd. 😆
          Toch voor alle zekerheid eens gevraagd of ze de andere unit waar ik eerst voor stand er eens voor wilde zetten, en wat bleek stonden ze weer te hoog. 😆 Dus heb ze gezegd dat ze eerst hun eigen materiaal maar eens moesten checken.
          Moraal: moest herkeuring dan maar niet betalen.
          Toch geen slechte jongens van de Belgische keuring. 😈 😆

          Anoniem

            @pascal4s ik doelde met mijn vorige post op u met uw bandenmaat probleem.
            Eenmaal als opmerking op de keuring kaart weten de keurders dat het mag.

              @Pascal911
              Ik heb geen xenonlichten …
              Nieuwe regel in de keuringstations is nu wel dat de lichten enkel en alleen nog in stand ‘0’ mogen gekeurd worden.

              PS: onze nicknames zijn misschien wel wat verwarrend … Pascal4S en Pascal911 zijn 2 verschillende personen met hetzelfde type wagen 🙄

                En hoe zou Porsche Antwerpen het dan aan boord leggen om zonder miserie door de keuring te gaan?

                Moeten t.o.v. hen de Xenons dan niet automatisch hoogte geregeld zijn, of moeten de sproeiers niet werken?

                ❓ 😈 ❓

                  Pascal911 schrijft:

                  Hallo,
                  zit met een serieus probleem.
                  Gisteren naar technische keuring geweest.
                  Nu,hij is namelijk afgekeurd omwille van mijn xenonlampen,ze zouden namelijk niet automatisch hun hoogte regelen.

                  Xenons worden verondersteld zich automatisch af te regelen, als het echte zijn tenminste. Samen met de Xenons moeten ook de hogedruksproeiers werken, werkt één van de twee niet dan geraak je gewoonweg niet door de keuring, dat is nu eenmaal zo. Vermoedelijk werkt één van beide niet meer op jouw wagen.

                  Alle andere verhalen die ik hier lees gaan je niet verder helpen.

                  Ik las dat je met Porsche Antwerpen had gebeld. Maak gewoon een afspraak en laat hen naar de keuring gaan, dat heb ik altijd zo gedaan en je hebt nooit miserie, kost 25 euro + keuringskosten en eventuele herstellingen of afstellingen die ze moeten doen.

                  Anoniem

                    Ik dacht dat een manuele hoogte regeling toegestaan was. Ik heb dat ook in mijn pick up, nooit een opmerking voor gehad
                    Je moet natuurlijk wel zorgen dat de lichten niet te hoog staan op de hoogste stand. Dan kan je ze enkel lager zetten wanneer je zwaar beladen bent, doch ik denk dat de lichten lager komen met volle kofferbak met een porsche. Maar ik denk niet dat de keuring dat beseft.


                    @pascal4s
                    je kan de mensen van het keuringsstation een opmerking laten zetten op de groene kaart over de banden maat, heb je nooit meer discussies.

                    Anoniem

                      De wagen is jammer genoeg niet meer in mijn bezit, wel nog op ‘t forum.
                      Toen ik hem kocht was de aanpassing al gedaan.

                        Hallo,heb jij dan ook xenonlampen zonder automatische hoogteregeling?
                        ttz met een manuele regelingsknop naast het contact?
                        Grtz Pascal911

                        Anoniem

                          Zijn idd over de hoogteregeling gevallen. Dat mag niet.
                          Mijn 993 4S was een ingevoerde Duits met orig xenon’s. Bij invoer vervangen naar gewone lampekes.
                          Zou dat ook met homologatie te maken kunnen hebben?

                          Wel al eens gehoord dat sommigen de schakelaar van de hoogteregeling verwijderen, is niet veel werk, met wat geluk hebben ze het niet gezien 😉

                            het is inderdaad belachelijk, want je hebt geen koffer achteraan en nauwelijks plaats om volwassen passagiers mee te nemen. waarvan gaan dan de lichten omhoog schijnen ❓ 👿
                            maar … ik vrees dat als ze het volgens de lettertjes blijven spelen er geen doorkomen is.
                            als de lichten zoals bij een 996 plug an play zijn, gewoon H4 lampen erin voor de keuring en nadien terug ombouwen. bij een 996 en 986 duurt dit hooguit 2 minuten.
                            hogedruksproeiers op je Xenons heb je wel? anders beginnen ze daar straks ook nog over te zanikken!

                              Ik kreeg maandag ook mijn oproepkaart voor de keuring in de bus. Ik dacht : ‘alweer… wat vliegt de tijd’.
                              Even gekeken op de webcam van de keuring en wonderwel stond er helemaal niemand aan te schuiven. Ik als de bliksem ernaartoe zonder eerst even langs de garage te gaan (deed ik trouwens afgelopen 2 jaar ook niet) en na 10 minuten stond ik weer buiten met een goedgekeurde 993 4S 😆 Weer ok voor een jaartje!

                              Bij mij staan ze ieder jaar weer met 2 man te staren naar de bandenmaat en zo lopen ze wat heen en weer naar hun scherm en terug naar de banden… ‘meneer, die maat staat niet in onze computer! Is dat wel standaard?’. Ieder jaar weer moet ik in de handleiding tonen dat de 4S wel degelijk met 285 afgeleverd wordt. Maar verder doen ze er niet moeilijk over.

                              Vorig jaar kreeg ik een opmerking dat de ‘silentblocks’ versleten waren en nu zei die keurder dat ze weer ok waren 😆 Nochtans niets vervangen (heb ik maar niet gezegd).

                              Anoniem

                                Ook al dergelijke situaties voor gehad, idd gedocumenteerd naar de chef, wel blijven lachen.
                                Heb ik één keertje niet gedaan en was de pineut.

                                Anoniem

                                  Het beste is met alle documenten die je hebt naar de stationschef te gaan van uw keuringsstation.
                                  Ik heb ook al meerdere keren problemen gehad met keuringen en weet dat als je uw gelijk kan bewijzen op papier dat de stationschef u wel zal helpen.
                                  Gewoon vriendelijk blijven, dat helpt veel.
                                  Veel suc6 verder.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.