Technische Fiche

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 Technische Fiche

• Maker
    Discussie

• Jan Mille
    Deelnemer

Aangezien de DIV geen gegevens heeft omtrent de 968 wordt bij inschrijving forfaitair gerekend met 295 gr CO2 (op basis van cylinderinhoud) en met euronorm EURO0 (op basis van bouwjaar).
      In andere topics heb ik gelezen dat je met een Technische Fiche van de importeur dit kan laten rechtzetten, tenminste als deze andere waarden heeft.
      Onze invoerder heeft de tarieven blijkbaar de voorbije jaren voor dergelijke fiche serieus geindexeerd, want in andere topics wordt gesproken van 110/133€ een paar jaar terug, nu is dit blijkbaar een 230€ (btw incl).
      Indien dit document echter geen duidelijke verschillen aantoont is dit dus eerder een verloren kost.
      Daarom.de vraag op dit forum of iemand ervaring heeft met zo een technische fiche van een 968 en welke waarden daarop dan stonden?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • XXX

Top, ik heb hetzelfde mee gemaakt met het inschrijven van een Audi 2.3 bouwjaar 1994.
        Heb wel de euronorm en CO kunnen bewijzen, was een verschil van 1300,-
        De moeite om een bezwaar in te dienen. :up:

Ondertussen het ganse proces doorgemaakt.
          Vanwege Dieteren een Technische Fiche ontvangen met daarop Euroklasse 2 (op basis van chassisnummer, is een 1993). Een CO2 waarde staat niet op dit document.
          Via de website van de Vlaamse belastingsdienst vervolgens bezwaar ingediend omdat de aanslag voor BIV en jaarlijkse verkeersbelasting op basis van Euroklasse 0 was (en daartoe de Technische Fiche toegevoegd)
          Na een aantal maanden heb ik bericht gehad dat het bezwaar aanvaard is en dat de aanvankelijke aanslag gecorrigeerd wordt. Zo maakt dit een verschil van een goeie 700 € inzake BIV en 200 € inzake jaarlijkse verkeersbelasting.
          Blijven nog altijd youngtimer-onvriendelijke tarieven onder mom van groene fiscaliteit.

-Doen wat ik heb gedaan: hem verkopen 😀

Als de CO2 wat zakt op papier
            gaat de prijs wel wat omlaag ( maar dat is echt niet veel van het totaal bedrag )
            de cc en fiscale pk s wegen nog altijd door .

ik had gezocht op het forum naar informatie omtrent dit topic, maar blijkbaar het topic dat je aanhaalt niet gevonden, want hier staat wel heel nuttige informatie.

Thxs om mij de link te bezorgen!!

ik weet niet of het wel zo slim is om dit soort zaken zomaar te posten? Je weet niet wie hier allemaal meeleest :think:

https://porscheforum.be/forum/41-porsche-nieuws/126931-wagen-uitschrijven-winterstalling-nieuwe-biv-bij-herinschrijving?start=36

attest van porsche gaat geen vermelding maken van co2 uitstoot
                  –> zelf aan de slag met fotoshop en klaar, lagere biv

Is van 1993.

Riskeer ik dat de CO2 naar omhoog gaat?

Attachments:
                    • 20151217_165523[1].jpg

Co2 gaat ge hiermee niet mee naar beneden krijgen
                      Is normaal wel een euro2

welk bouwjaar?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.