Technische fiche dr Porsche Duitsland – voorbeeld

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Technische fiche dr Porsche Duitsland – voorbeeld

  • Maker
    Discussie
  • Gegroet allen,

    ik ben bezig met het invoeren van mijn eerste – en vermoedelijk voor lange tijd laatste – Porsche.

    Porsche 911 3.2 Targa uit 1984. Ex-California. Wordt eerst nog ingeschreven in NL.

    Ik hoop hier in de komende tijd in contact te komen met andere Porsche-drivers en/of met lotgenoten die de invoer en inschrijving van een US Porsche hebben meegemaakt.

    Ik heb een korte dringende vraag op dit moment:
    na invoer in België is een bezoek aan D’Ieteren nodig voor nazicht van de wagen. Na enkele weken wordt vanuit Porsche Duitsland voor deze specifieke wagen een “technische fiche” opgestuurd. Hiermee kun je dan de keuring “alleenstaand geval” opstarten.

    Vraag: kan iemand mij een voorbeeld van het uit Duitsland ontvangen document tonen? Bvb een foto of een scan? Het hoeft niet per se het volledige document te zijn, maar bvb de bovenste helft.

    Vanuit NL stelt men mij voor om dit document alvast nu via de Porsche importeur NL aan te vragen. Maar ik ben niet zeker of dit document via NL wel 100% overeenstemt met wat wij hier nodig hebben. Er is wel ook een levertermijn van enkele weken door Porsche Duitsland, dus dat stemt alvast wel overeen.

    Alvast bedankt voor de inputs.
    Jan

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • 1 ofwel via dwieteren en die hebben enkel de us title nodig met daarop de VIN. daarmee kunnen zij rechtstreeks in de databank van zuffenhausen om te zien hoe de auto standaard werd uitgerust en kunnen ze de controle doen en een PVG-nr toekennen voor de autokeuring.

      2 ofwel doorloop je bij de nv autoveiligheid een procedure alleenstaand geval om de gelijkvormigheid te laten attesteren
      hiervan staat op het forum ook al heel wat geschreven (kan je via de zoekfunctie snel en eenvoudig terugvinden)

      Al twee maal vergeten te melden dat ik de auto wil inschrijven op een normale nummerplaat [dus geen oldtimer].

      Ik had eerder begrepen dat de BEIDE stappen nodig waren. Dus eerst naar D’Ieteren, dan sowieso gevolgd door keuring alleenstaand geval. Onmiddellijke aflevering van PVG-nr zou blijkbaar niet mogelijk zijn owv de Amerikaanse herkomst.

      Volgens mijn info: Porsche Duitsland levert na het bezoek aan D’Ieteren een soort van “technische fiche” af. Deze heb je nodig om de keuring “Alleenstaand geval” op te starten.
      Het is dit document dat me interesseert.

      Verdere inputs zeker welkom! Bedankt voor alle opmerkingen en suggesties.

        Mooi mooi mooi : proficiat!

        Voor de zoekfunctie : gebruik de knop “zoeken”.

        Dat klink misschien belachelijk maar in het begin kon ik niks terugvinden omdat ik naast “search” ingaf …ja ja ik weet het … :loser:

        Succes!

          vooreerst welkom Jan,

          ik weet wel een beetje over import van P’s (niet uit US) en vermoed dat je een aantal dingen door elkaar haalt.

          je brengt de auto vermoedelijk via NL in europa binnen om te genieten van lagere invoerrechten, das al slim !

          dan is de vraag welke nr-platen je wil gaan rijden in B. voor o-platen heb je zelfs geen gelijkvormigheidsattest nodig.
          wil je dagelijkse keuring ondergaan heb je een COC nodig en daarvoor kan je twee wegen bewandelen:

          1 ofwel via dwieteren en die hebben enkel de us title nodig met daarop de VIN. daarmee kunnen zij rechtstreeks in de databank van zuffenhausen om te zien hoe de auto standaard werd uitgerust en kunnen ze de controle doen en een PVG-nr toekennen voor de autokeuring.

          2 ofwel doorloop je bij de nv autoveiligheid een procedure alleenstaand geval om de gelijkvormigheid te laten attesteren
          hiervan staat op het forum ook al heel wat geschreven (kan je via de zoekfunctie snel en eenvoudig terugvinden)

            Misschien nog even verduidelijken:

            het betreft het document ontvangen van Porsche Duitsland na het bezoek aan D’Ieteren.

            Kan iemand een voorbeeld hiervan tonen via foto of scan [mag een gedeelte van het document zijn, bvb bovenste helft].

            Bedankt,

            Jan

            IMG_0974Medium.jpg

              Even verduidelijken nog:

              het betreft het document dat Porsche Duitsland opstuurt na het bezoek aan D’Ieteren.

              Kan iemand mij hiervan een foto of scan bezorgen [mag ook van een gedeelte van het document, bvb bovenste helft].

              Bedankt,

              Jan
              IMG_0974Medium.jpg

              Wim

                  Welkom Jan. En veel succes met je nieuwe aanwinst. :up:

                  [quote=”Jan 911″ post=186183]Ik heb een korte dringende vraag op dit moment:
                  na invoer in België is een bezoek aan D’Ieteren nodig voor nazicht van de wagen. Na enkele weken wordt vanuit Porsche Duitsland voor deze specifieke wagen een “technische fiche” opgestuurd. Hiermee kun je dan de keuring “alleenstaand geval” opstarten.[/quote]

                  Ik begrijp de vraag niet helemaal.
                  Waarom is dit allemaal nodig als de wagen eerst nog in Nederland ingeschreven word?
                  Is het dan niet gewoon de standaard invoer procedure? :think:

                    Eveneens hartelijk welkom Jan!
                    ik heb er hier al een paar zien passeren die een Amerikaan hebben, dus de brains zijn voorhanden… ze moeten alleen nog ingelogd zijn…
                    Enne weet je wat, als je foto’s plaatst wordt er nog rapper gereageerd 😉

                    Wim

                      Welkom Jan, en de antwoorden zul je hier wel krijgen. 💡

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.