Technische gegevens extra luchtschuif.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Technische gegevens extra luchtschuif.

• Maker
    Discussie
  • Heeft iemand meer technisch informatie in verband met de verschillen van de extra luchtschuif voor een 911 SC 3.0?

Ik heb een 3 liter met 204 PK. De luchtschuif daarop staat het schuifnr 0280140226. Dit type is enkel in de laatste bouwmaanden van de SC gebruikt en niet meer nieuw of in rebuilt te krijgen. De vroegere SC’s hadden nr 0280140201 als luchtschuif. Zowel de 180 als de 240 PK Porsches. Deze is nog wel op enkel adressen te verkrijgen.
    Op de USA modellen staat dan weer het nr 0280140218 voor de 180 PK’s.

Mijn vraag is of iemand technische5(BOSCH) gegevens heeft waaruit blijkt dat deze identiek zijn. (0280140201 en de 0280140218) Als je er probeert door te kijken bij dezelfde temperatuur lijken ze toch het zelfde.

Johan

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • 123

ach ik dacht dat het ging over de stationair bijregel klep. Never mind.

deze?

Staat enkel het boschnr op. voor de beide.

Volgens het gene ik heb gehoord is het een bimetaal in combinatie met een electrisch vervarmingselement. Zoals de WUR maar dan voor de extra lucht tijdens het aanlopen. Kan enkel in 1 polariteit 12V opgezet worden.

Mvg

Johan

123

staat daar geen Porsche PN op??
          93060616100 ?

Das echt het enige dat relevant is hoor.
          Zoek op dat nummer, want das t geen je nodig hebt.

Die Bosch nummers zijn dan gewoon revisies van hetzelfde product die in principe gewoon hetzelfde doen.
          911SC , 930 , 924, 944,
          die hebben bij Stationair gewoon allemaal dezelfde range van stationair regeling van doen.

Het is gewoon een stappenmotor op een draaischijf.
          Als het systeem te weinig rpm krijgt bij stationair gaat het een paar stappen verder open tot het gewenste resultaat is bereikt.. heeft ie te veel rpm doet hij de omgekeerde richting.

Ik zie niet in wat er daar veel verkeerd mee kan gaan. Het vergt niet echt calibratie als ze maar ongeveer hetzelfde bereik hebben.

Bouwjaar 83

123

welk jaar is je auto.. altijd bij vermelden bij zoeen dingen.
              Dan kan het correct opgezocht worden in PET

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.