Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Technische informatie over een 3.2
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 3 maanden geleden door
john.
-
MakerDiscussie
-
4 januari 2015 om 21:53
Beste wensen voor 2015 beste *porsche isten
Ik zit hier met een jongeling in huis die voor zijn opleiding diverse technische informatie moet verzamelen.
Hij heeft als onderwerp een 3.2 van 1984 gekozen… :popcorn:Wat moet hij zo al vinden:
Materialen van cilindervoering, krukas, zuiger, zuigerbodem, krukas,…
Type cilinderkopbouten, desaxatie van de zuigerpen, soorten zuigerveren,…
De drijfstanglengte, de nominale zuigermaat,…
Massa van de inlaatkleppen, capaciteit van de oliepomp,…Iemand een tip waar we dit kunnen vinden.
Heb al als een gek het net afgezocht en ook mijn boeken geraadpleegd: Haynes (waardeloos) en How to rebuild and modify *porsche 911 engines van Dempsey (al heel wat beter)Als iemand een tip kan geven waar de materialen en specifieke opbrengsten en afmetingen terug te vinden zijn, graag :respect2: :respect2: :respect2:
-
MakerDiscussie
-
alle rekenmodulen in de linker kolom te kiezen 😆
http://www.kfz-tech.de/Formelsammlung/Ventiloeffnungszeit.htmbedoel je deze lijst? die komt uit de porsche handboeken.
[quote=”john.beton.” post=192553][/quote]
Ik weet het, k’heb me nog niet voorgesteld (bezit geen porsche) maar die kleplift van 34,5 is belachelijk hoog.
Volgens het lijstje van john.beton. omgerekend : in 11,43mm ex 10,03mm
groetjes 😉[quote=”cabrio wim” post=192537][quote=”Peter_Targa_84″ post=192532]Beste bangelijk toffe medeforumers :respekt: .
Wat nog ontbreekt:
– Materiaal van de cilindervoeringen nikasil of alusil
– Materiaal van de cilinderkoppakking dat is in mijn ogen hele dunne koper of messing
– Desaxatie van de zuigerpen
– Soorten zuigerveren + aantal hard metal 3 ringen bovenste 2 compressie en onderste olie controle
– Nominale maat van de cilinder 950 mm
– Nominale maat van de zuiger 94.9 mm
– De drijfstanglengte L 127 mm tussen de harten
– De verbrandingsdruk (Indien niet gegeven: neem de gemiddelde verbrandingsdruk
voor een benzine- of dieselmotor)
– De kleplichthoogte 34.5 mm
– Diameter van de klepsteel (in- en uitlaatklep) inlaat 8.97 en uitlaat 8.95
– Richtwaarde voor de speling tussen de klepsteel en de klepsteelgeleider (in- en
uitlaatklep) in en uit 0.355 mm
– De klepoverlap 1.25 mm
– De carterinhoud van het smeersysteem 1.75 liter de rest zit uitwendig
– De capaciteit van de oliepomp
– Meer-kleppentechniek met in- en uitschakelbare kleppen
– Variabele kleplichthoogteEn als zoonlief dat allemaal gevonden heeft en dan hopelijk deze week zijn 944 door de keuring geraakt, dan moet hij van mij zich hier melden als nieuw forumlid :what:
Ok hij heeft zijn naam misschien al mee – Timo – Wim zal denken ❓ ❗ 💡 nu nog een serieuze nick voor ‘t forum zoeken, maar dat mag hij zelf doen, alhoewel suggesties welkom zijn :twisted:[/quote]
Dit is tot nu toe wat is kon vinden.[/quote]
Ik weet het, k’heb me nog niet voorgesteld (bezit geen porsche) maar die kleplift is belachelijk hoog.
Volgens het lijstje van john.beton. omgerekend : in 11,43mm ex 10,03mm
groetjes 😉je kijkt maar wat je kunt gebruiken maar ik zet er ook links bij die mooie info hebben 😉
http://www.autozine.org/911/911_2.htm
http://www.autozine.org/911/911_8.htm
http://rennsportsystems.com/letstalk-2/gasoline-detonation-twin-ignition/heb ik even online gezet en kun je zelf invullen om te berekenen en als je me u prive mailadres pm stuurt kan ik je het volledige excel bestand mailen met nog meer functies.
“https://onedrive.live.com/embed?cid=3729102CF22AE483&resid=3729102CF22AE483%21332&authkey=&em=2&AllowTyping=True&wdHideGridlines=True&wdHideHeaders=True&wdDownloadButtonhttps://www.flyinghy.nl/desaxatie.htm
diverse info:
http://cms.porsche-clubs.com/PorscheClubs/klassieke-porsche-911-en-912-club/files/Sechs_Zyl_Sonderdruck_MotorRundschau1965.PDF
http://content.us.porsche-clubs.porsche.com/PorscheClubs/klassieke-porsche-911-en-912-club/files/911_912_Sept_1966.pdf
http://content.us.porsche-clubs.porsche.com/PorscheClubs/klassieke-porsche-911-en-912-club/files/ChristophorusMaerz1993.pdf
http://www.elferclassic.de/technik/typen-motoren/814_930-20_86.php
http://www.elferclassic.de/modelle/1974-1989/73_1984_911_Carrera.phpBedankrt John, interessant weetje over die oliepomp.
Het laatste linkje, daar gaat mijn zoon slapeloze nachten van krijgen met al die berekeningen tabellen en formules…
Top kerel :up: :up: :up:is graag gedaan 😉
nog rap het een en het ander verzameld en nu maar gaan werken maar zal straks nog wat zoeken. :drink:*De oliepomp van de 3.2 L is oorspronkelijk de pomp van de 2 L motor !
Vraag me niet waarom porsche dit gedaan heeft, maar het is zo. deze pomp voldoet best, anders had porsche hem er niet ingezet, maar als de motor toch in zijn geheel uit elkaar ligt vervang dan dit onderdeel voor een oliepomp uit de 964 (carrera 2).
De oliepompen die porsche gebruikt zitten normaal alleen maar in race auto’s. Er is een plaat tussen gezet die het schuim van de olie scheid.
Volgens race-deskundigen moet het gedeelte voor het schuim 2x zo lang zijn als het gedeelte voor de olie.
Dit is bij die van de 2 L niet het geval. Bij die van de 964 is dit wel het geval, een verbetering dus.
*The pressure regulator controls the system fuel pressure. On the Carrera 3.2, this is set at 2.5 bar (37 p.s.i.) http://www.911chips.com/fqs.html
*1983-1989 Porsche 911 Carrera 3.2 = Compression Ratio – 10.3:1
*vvt info http://mediatum.ub.tum.de/doc/1097604/1097604.pdfik weet wel niet of er verschil zit in de usa en row versie op krukas
Ik denk dat men bij klepoverlap de overlapping cyclus van de in /uitlaatklep bedoeld en dat word in graden° uitgedrukt ???
Ik heb verder helaas geen specificaties van een 3.2 motor . :engeltje:1000x bedankt Wim :up:
BC921 – John Beton :respect2: :respect2:[quote=”Peter_Targa_84″ post=192532]Beste bangelijk toffe medeforumers :respekt: .
Wat nog ontbreekt:
– Materiaal van de cilindervoeringen nikasil of alusil
– Materiaal van de cilinderkoppakking dat is in mijn ogen hele dunne koper of messing
– Desaxatie van de zuigerpen
– Soorten zuigerveren + aantal hard metal 3 ringen bovenste 2 compressie en onderste olie controle
– Nominale maat van de cilinder 950 mm
– Nominale maat van de zuiger 94.9 mm
– De drijfstanglengte L 127 mm tussen de harten
– De verbrandingsdruk (Indien niet gegeven: neem de gemiddelde verbrandingsdruk
voor een benzine- of dieselmotor)
– De kleplichthoogte 34.5 mm
– Diameter van de klepsteel (in- en uitlaatklep) inlaat 8.97 en uitlaat 8.95
– Richtwaarde voor de speling tussen de klepsteel en de klepsteelgeleider (in- en
uitlaatklep) in en uit 0.355 mm
– De klepoverlap 1.25 mm
– De carterinhoud van het smeersysteem 1.75 liter de rest zit uitwendig
– De capaciteit van de oliepomp
– Meer-kleppentechniek met in- en uitschakelbare kleppen
– Variabele kleplichthoogteEn als zoonlief dat allemaal gevonden heeft en dan hopelijk deze week zijn 944 door de keuring geraakt, dan moet hij van mij zich hier melden als nieuw forumlid :what:
Ok hij heeft zijn naam misschien al mee – Timo – Wim zal denken ❓ ❗ 💡 nu nog een serieuze nick voor ‘t forum zoeken, maar dat mag hij zelf doen, alhoewel suggesties welkom zijn :twisted:[/quote]
Dit is tot nu toe wat is kon vinden.
Beste bangelijk toffe medeforumers :respekt: .
Wat nog ontbreekt:
– Materiaal van de cilindervoeringen
– Materiaal van de cilinderkoppakking
– Desaxatie van de zuigerpen
– Soorten zuigerveren + aantal
– Nominale maat van de cilinder
– Nominale maat van de zuiger
– De drijfstanglengte L
– De verbrandingsdruk (Indien niet gegeven: neem de gemiddelde verbrandingsdruk
voor een benzine- of dieselmotor)
– De kleplichthoogte
– Diameter van de klepsteel (in- en uitlaatklep)
– Richtwaarde voor de speling tussen de klepsteel en de klepsteelgeleider (in- en
uitlaatklep)
– De klepoverlap
– De carterinhoud van het smeersysteem
– De capaciteit van de oliepomp
– Meer-kleppentechniek met in- en uitschakelbare kleppen
– Variabele kleplichthoogteEn als zoonlief dat allemaal gevonden heeft en dan hopelijk deze week zijn 944 door de keuring geraakt, dan moet hij van mij zich hier melden als nieuw forumlid :what:
Ok hij heeft zijn naam misschien al mee – Timo – Wim zal denken ❓ ❗ 💡 nu nog een serieuze nick voor ‘t forum zoeken, maar dat mag hij zelf doen, alhoewel suggesties welkom zijn 😈
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.