Technische informatie over een 3.2

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Technische informatie over een 3.2

• Maker
    Discussie

• XXX

Beste wensen voor 2015 beste *porsche isten
      Ik zit hier met een jongeling in huis die voor zijn opleiding diverse technische informatie moet verzamelen.
      Hij heeft als onderwerp een 3.2 van 1984 gekozen… :popcorn:

Wat moet hij zo al vinden:
      Materialen van cilindervoering, krukas, zuiger, zuigerbodem, krukas,…
      Type cilinderkopbouten, desaxatie van de zuigerpen, soorten zuigerveren,…
      De drijfstanglengte, de nominale zuigermaat,…
      Massa van de inlaatkleppen, capaciteit van de oliepomp,…

Iemand een tip waar we dit kunnen vinden.
      Heb al als een gek het net afgezocht en ook mijn boeken geraadpleegd: Haynes (waardeloos) en How to rebuild and modify *porsche 911 engines van Dempsey (al heel wat beter)

Als iemand een tip kan geven waar de materialen en specifieke opbrengsten en afmetingen terug te vinden zijn, graag :respect2: :respect2: :respect2:

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
      • IMG_1163Large.jpg

uit “Porsche 911 3.2 Carrera – The last of the evolution – Tony Corlett”

Wim

Ik heb dus gisteren geen tijd gehad om te kijken. 😳

Kreeg weer een ritje van Timo , maar was wel gezellig met Rocco onderweg te zijn, en heeft genoten van de Porsches die hij gezien heeft in het museum. 😉
          Maar gelukkig hebben we John nog en Deepee op het forum. :drink:

XXX

Merci John, is inderdaad de zoekstring Nikasil die weer een stukje verder helpt, hetgene wim al gepost had maar wat ik totaal niet begreep 😳

http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/73286-nikasil-alusil.html

ik zoek nog verder mee aan het lijstje van de 1ste post 😉

XXX

Thanks John :up: , kan ik dit ergens op ‘t internet vinden, zoek me gewoon suf achter alle info…

In the 84-89 Carrera 3.2’s, Alusil and Nikasil were both used in US cars. ROW were Nikasil (Mahle) only.
                  cyl_type_small.jpg

XXX

😮 😮 ik dacht dat Wim off-line was, ik weet het geduld is een mooie zaak 😳 😳 😳
                    Zit een beetje op wat informatie te wachten en kan’t verdorie niet vinden op’t net.
                    Heb een tip van John B al doorgegeven aan zoontje.
                    In ieder geval mannen alvast bedankt voor alle hulp :up: :up: :up:

Wim

Tsja, wanneer ben ik niet online. :mrgreen:

XXX

Dat is zo Wim, ben ik even blij dat jij online bent :respect2: :respect2: :respect2:

Wim

Dus je wilt weten of de cilinderwanden van nikasil of alusil zijn
                          Zuigers van Mahle en of het geen/wel gesmede zuigers zijn en de slag ervan.
                          En meer van dit soort zaken of ben ik mis.

Als het zo is wil ik morgen wel even op de zaak kijken want daar heb ik zoiets liggen.

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.