- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
17 oktober 2011 om 13:35
Vorig jaar half November heb ik mijn porsche gekocht, nog steeds met veel dank aan Wim voor de technische controle voor verkoop.
Ik heb de garage waar ik hem heb gekocht zelf naar de technische keuring gestuurd. Dit jaar moest ik natuurlijk zelf gaan. Alles was in zo goed als in orde. Rechter remklauw klemde een beetje omdat de wagen niet zoveel rijd, maar verder alles goed.
Tot op het laatste station. De kerel daar begint wat te mopperen en zagen over mijn achterbanden.
Een 911 van 1986 met de 16″ velgen moet vooraan 205/55/16 hebben en achteraan 225/50/16
Wat blijkt nu, op het gelijkvormigheidsattest staat er te lezen achteraan 225/40/16
Alle documenten, die ik gelukkig genoeg bijhad, wijzen erop dat de banden die ik heb de correcte maat hebben, toch werd de wagen afgekeurd vanwege het gelijkvormigheids attest. Na een goed gesprek met de stationschef was mijn missie duidelijk.
Ik moest contact opnemen met het station dat de dossier heeft van de invoer van mijn porsche. Toevalligerwijze is dit het station in f’ing Eupen. Ik heb naar het station gebeld, zij hebben daar mjin dossier opgesnort en wat blijkt… Mijn wagen is in orde, maar de documenten die het ministerie heeft opgemaakt niet.
Van alle tienduizenden ambtenaren die België rijk is moest ik toch wel die ene klojo krijgen die een paar cijfertjes na de middaglunch met aangepaste wijnen niet meer kon overtypen.
Het gevolg: Ik kan deze vrijdag naar Eupen met al mijn paperassen om het in orde te laten maken, daarna kan ik terug naar de controlepost in Antwerpen voor een herkeuring die mij wss nog eens +/- 40€ gaat kosten; vermits ze dat een herkeuring noemen, ook al was alles van in het begin in orde
.. *zucht*
Extra (en speciaal voor jullie gratis) tip voor mensen die een geimporteerd voertuig kopen: Eenvormigheidsattest nauwlettend nalezen en banden controleren
*einde van mijn rant :p*
Dit lucht toch wel op hoor 😀 😀
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.