technische school

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 914 technische school

• Maker
    Discussie
  • Ik mag m’n 914 naar een technische school brengen en die zouden m’n wagen helemaal in orde brengen (carrosserie, roestplek wegwerken, kleine blutsjes, nieuwe rubbers steken,herspuiten,….) t’zou eigenlijk geschuurd worden tot op het bloot ijzer….
    ik moet enkel de materialen (rubbers, verf, lasbagetten, ….) betalen 😛

zouden jullie dat riskeren 🙄 🙄
    want studenten moeten natuurlijk nog leren,…
    ze zouden het opnieuw moeten doen als het niet goed gedaan is
    ze kunnen ook je hele wagen afbreken…..
    dit zijn slechts enkele commentaren die ik reeds gehoord heb,
    wat is jullie (wijze) raad 💡 💡
    laten doen of niet ❓ ❓

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • ‘t is te hopen dat het een school is met een goede reputatie… 🙄

Wim

Denk dat er dan wel veel verschil zit in opleiding niveau, normale carosserie opleiding of opleiding restaurteur. 🙄

ik zou het me niet riskeren. Ben al een voorbumper kwijt geraakt van een 928 op die manier. Wou deze bumper voorlopig laten spuiten om als de wagen oldtimer werd dan heel eens goed te laten doen bij een carrosseriebedrijf. Bumper was opeens weg 🙁

ooit eens een deur laten doen voor een 911 en 6 maand later kwam er roest te voorschijn

heb zo nog wel een paar waargebeurde verhalen… 😉

Wim

[quote=”Bjorn”:2gr6zkio]Voorbereiding zou ik laten doen . Spuiten NIET 😕 [/quote]

Klopt, vandaar ik ook schreef > de laatste bewerking was spuitplamuur, daarna kan de eigenaar naar een spuiterij van zijn keuze.

Voorbereiding zou ik laten doen . Spuiten NIET 😕

Wim

Mijn zoon is aan het leren voor autorestaurateur in Breda en doen daar gelijke projecten, volgens hem word het beter gedaan als bij zijn baas, daar op school gaan ze er van uit dat het goed moet en alle basis technieken geleerd worden, zo ook het vertinnen van lasnaden. (doen ze echt niet bij spuiterij) Staalplamuur erover en klaar.
                Hadden overlaatst een old-timer Ford Mustang en die is op het laats alleen strak gezet met spuitplamuur.
                Dus denk dat dit een goed optie is, zijn immers ook vakmensen bij als begeleiding.

Persoonlijk zou ik dat niet doen, heb avondschool gedaan, en die leraar zei zelf dat de studenten alles afbraken..

Ook denk ik aan diefstal van bvb. je geliefde Porsche-logo etc. 😉

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.