Techno Classica Essen 2011 Verslagje en foto’s

Home Forum Porsche Uitstappen Techno Classica Essen 2011 Verslagje en foto’s

  • Maker
    Discussie
  • Na het vroege opstaan en toch wel een druk ritje kwamen we eindelijk in de buurt van Essen . De beurs waar we al een jaar naar uitkijken en naar mijn mening de beste beurs van Europa is .
    Doch in Breidscheid stonden we al stil . Het was er druk , superdruk . Aanschuiven geblazen tot aan de hallen . Daar werden we door de Politie rondgeleid langs alle parkings die VOLZET waren en werden zo terug richting snelweg gestuurd richting Dusseldorf naar verder gelegen Parkings . Na ellenlang aanschuiven mijn stoute schoenen aangetrokken , omgekeerd en op goed geluk naar de hallen terug gereden . Ik zou in de buurt een parkeerplaats vinden . Aangekomen was de ploitie daar weg en mochten we in de ondergrondse parking aan de hallen . Bijna twee uren verloren voor niets .
    Het werd dus dit jaar een race tegen de tijd met de hoop zo veel mogelijk te zien .
    Dit werd niet vereenvoudigd door de massa’s bezoekers en vele etters die zien dat je een foto wil maken , ineens voor de wagen springen terwijl ze je blijven aanstaren met een grijns en dan even gaan telefoneren , gesprekje voeren met partner etc .
    En dat niet éénmaal maar de hele dag (over de 100 keer) . Nog nooit meegemaakt en we moesten ons goed in bedwang houden om niet uit te flippen 👿
    Uiteindelijk hebben we alles kunnen zien behalve één plein buiten .
    De beurs was weer de moeite waard al heb ik tegenover andere jaren toch leuke exoten gemist . Ik denk aan exclusieve modernere Mercedessen (zoals SLR’s) , Ferrari’s (zoals de FXX) , Porsches (GT3R , 918RSR , Gemballa’s en RUF’s , 968 Turbo S of Turbo RS ) , Koenigseggs etc .
    Ook dit jaar geen exclusieve oude Porsches zoals 904’s 908’s , 910’s enzoverder die er normaal gezien wel elk jaar ergens staan .
    Maar daarom geen minder leuke beurs .
    Ik heb er bijna 900 fotootjes gemaakt waarvan er na uitzuivering 759 zijn overgebleven .

    De fotootjes kunnen jullie HIER bekijken .

    Enkele teasers

    924 GT/S Clubsport

    Mijn favoriet van de beur

    993 GT2

    Flajole Fourrunner van 1955 (nooit eerder gezien)

    Audi Quattro Roadster (Treser)

    Fiat 8V Ghia “supersonic” 1953

    Peugeot 402 1938

    Prototype Golf 1 Cabriolet 1976

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Anoniem

      911-lover schrijft:

      Waar dan ?
      Op het kleine pleintje misschien , want dat hebben we door tijdsgebrek dit jaar gemist.

      Exact, op dat kleine pleintje, er stonden daar maar enkele wagens waaronder een 964 turbo 3,6 en ook die 993 RUF

        Het weghalen van de dakgootjes is pas met de CTR ontstaan.

        Opde foto is volgens mij een BTR.

          911-lover schrijft:
          [quote]Ik kan mijn bericht niet meer wijzingen (tabs staan uit beeld) .
          Dan doe ik het maar zo .
          En vreemd dat er op de spatborden geen pinkers waren .
          Is dit typisch voor RUF of zijn het Amerikaanse ?

          als deze van voor 1981 is, staan er geen zijpinkers op.

            ik dacht ergens gelezen te hebben dat er bij het buitengaan aan Parking west ergens een gele RUF CTR te zien was. Ik heb hem zelf ook niet gezien maar je kan op een beurs als Essen niet alles gezien hebben.

              Waar dan ?
              Op het kleine pleintje misschien , want dat hebben we door tijdsgebrek dit jaar gemist.

              Anoniem

                Buiten stond ook een knalgele 993 RUF

                  Ik kan mijn bericht niet meer wijzingen (tabs staan uit beeld) .
                  Dan doe ik het maar zo .
                  En vreemd dat er op de spatborden geen pinkers waren .
                  Is dit typisch voor RUF of zijn het Amerikaanse ?

                    Er stond dan wel RUF of (heb er ook fotootjes van) , maar deze had wel nog de dakgootjes en niet de ingebouwde kooi (beide typische kentekens van een echte RUF dacht ik
                    Dit is dus geen RUF op papieren , maar een Porsche door RUF omgebouwd .

                      ik heb 3 dagen rondgelopen op de beurs. Wat mij opviel was idd ook de torenhoge prijzen van de wagens, niet alleen van de Porsches, en ook het feit dat ondanks deze prijzen er na enkele dagen toch een bordje ‘Verkauft’ op hangt.
                      Zijn de autos dit effectief waard, of zijn er gewoon mensen met bakken vol geld voor wie het géén rol speelt dat hun nieuwe speeltje eigenlijk een stuk overprijsd is.

                      ook qua memorabilia en literatuur zijn de prijzen erg hoog, maar toch zie je dat er zaken verkocht worden.

                      In tegenstelling tot 911-lover mis ik het niet zozeer dat er géén moderne exoten staan, het zijn leuke autos om te zien, maar in mijn ogen blijft Technoclassica toch een oldtimer show. Ik vond het enerzijds wel jammer dat Benoit Couturier er niet meer was, omdat die toch altijd een erg leuke stand opbouwt met zeldzame race wagens. Ook Peter Hoffmann van Classic parts had géén stand meer, en hij heeft toch ook meestal een zeldzame Porsche op de stand staan, zoals bv een 904 Carrera GTS of zoals vorig jaar een 356 Carrera Abarth, of een aantal jaren geleden de 718 RSK waarin Jean Behra verongelukt is.

                      Fotos en artikel op
                      Liebe zu Ihm

                      Voor de volledigheid, ik heb wel een RUF gevonden op de beurs, prijs schiet me niet direkt te binnen, maar ik heb die wel gevraagd en genoteerd bij de verkoper.
                      Foto van die Ruf zie je hieronder

                        Klopt , prijzen swingden de pan uit .
                        Maar dat is elk jaar zo op die beurs . Ik denk dat er tussen de vraagprijzen en verkoopsprijzen toch wel grote verschillen zullen zitten .
                        Maar ondanks dat ik tegenwoordig prijzen hoor wat mensen willen/vragen voor hun 993TT (privaat) stonden daar bij een PorscheCenter twee mooie TT’s (grijze en zwarte) met zeer lage kilometerstanden (rond 40.000) voor prijzen die 1/3 lager zijn dan ik tegenwoordig lees op het net of forums . En deze wagens zijn dan volledig in orde gezet en met Porschegarantie . Dan stelde ik me toch vragen over die privaatverkopers en hun vraagprijzen .

                        Anoniem

                          Idem hier, ben net terug (moet wat verder rijden dan jij hé 😉 ). Was inderdaad wel de moeite, maar verschrikkelijk veel volk. En de parking was dit jaar een ramp, zeker 10 à 15km buiten de stad (vlakbij de luchthaven), een busrit van 20 minuten tot aan de ingang van de beurs. Heeft me dus ook een dik uur extra gekost 😥 .
                          Ik ben nu wel terug eventjes verzadigd van auto’s. Wat me opviel was de stijgende trend van de vraagprijzen van de luchtgekoelde 911’s. Elk jaar worden die duurder.
                          PS wie weet ben ik ook niet even voor je lens komen staan… 😈

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.