Techno Classica Essen 2016

Home Forum Porsche Uitstappen Techno Classica Essen 2016

• Maker
    Discussie
  • Vreemd dat hierover nog niets geschreven is? Ik kan zelf dit jaar niet gaan maar indien er forummers gaan, graag foto’s en info please? :respect2:
    Vooral benieuwd naar de prijzen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • helaas dit jaar niet geraakt, stonden precies wal wat transaxles op de Porsche stand. :applaus:

THX for sharing :salut:
        daar staat inderdaad knap gerief :lekker:
        wie daar kan kopen zit er wellicht meer dan warmpjes in :coolness:

Was toch weer top om erbij te zijn. Tot de conclusie gekomen dat een lotto winnen van 10.000.000€ toch wat magertjes zou zijn. Voor de 918Spyder en de hybride Ferrari zou er al ongeveer 45% van het budget opgesoupeerd zijn. Er stonden ook verschillende Bizzarrini’s. De 5300GT mag tussen de shark en de 918 geparkeerd worden wat mij betreft. Die moeten uiteraard in een fijne garage staan om ze te preserveren. Dus 10.000.000€, nee das gene vette 😀
          Bij deze ook nog wat kijkplezier.

binnen 10 jaar? als ze zo verder op ons kap hun putten gaan willen blijven vullen werkt iedereen (behalve de luchtverkeersleiders ruzie ) tot z’n 70 ste 🙄

:respect2: :respect2:
              Wat een prijzen, als ik de mijne daar zou verkocht krijgen kan ik nu al met pensioen ipv binnen 10 jaar. :think:

:lekker: :lekker:

de oogst aan leuke foto’s was totnogtoe bijzonder mager. dus hier mijn bijdrage KLIK (verzoek om te registreren of aan te melden gewoon weg klikken)

TCessen2016.jpg

Het leek in essen ook wat meer de essen porsche classica.
                    En dat ten nadele van vooral raceauto’s en audi’s.
                    m’n favoriet dit jaar: de Walter Wolf streetlegal 935 K3
                    😉

[quote=”JV” post=232886]Prijzen zijn gewoon helemaal de pan aan het uitswingen. [/quote]

Als je de (Porsche) prijzen vergelijkt met wat er in Januari op Interclassics Maastricht (MECC) gevraagd werd, dan waren de prijzen in Essen toch aardig wat gezakt – en dan heb ik het over 20 tot 35 %

Even een rijtje waarvan ons dat opviel:

993 4S’en
                      964 Jubilees
                      911 Impact bumpers (G series)
                      Carrera GT’s

EDIT: vergat de 73’er RS’en te benoemen 😐

De 996’en waren daarintegen allemaal iets duurder :popcorn:

Er stonden ook een aantal 993 US Cabrio’s voor de hoofdprijs :wtf:

Voor wat ik begreep gaat de naam InterClassics veranderen in PorscheClassics :coolness: :mrgreen:

Prijzen zijn gewoon helemaal de pan aan het uitswingen. Echter -buiten een uitzondering- als je de laatste 6 maanden de autosites bij houdt dan merk je dat 99% gewoon te koop blijft staan. Prijzen zijn gewoon te hoog geworden en autoliefhebbers mer ietwat budget gaan nu naar 944 of jongere boxsters kijken. Zelfs een propere 997 MK II is goedkoper aan het worden dan een oude 911.

Nu als je alle merken die wat naam en faam ziet : vorige zomer een Ferrari 360 spyder : 50000 euro. Nu dergelijke wagens in zelfde staat snel 60-70000 euro. En vanmiddag hoorde ik toevallig wat een forumlid hier destijds voor zijn 964 gegeven heeft. Op enkele jaren prijs bijna maal twee.

Ben gisteren ook geweest, inderdaad ver en lang, dus gecomibineerd met weekendje Roermond Outlet met madam (ai ai ai $$$$….). Er waren nog 2 extra hallen tegenover vorige jaren. Stonden massa’s 911’s van voor 1974 aan de zotste prijzen. Ik denk niet dat ik er eentje gezien heb onder de 80.000 . Of toch wel, een volledig doorroest exemplaar (misschien zonder motor, heb niet gekeken) voor 37.000. Ik kan niet geloven dat die allemaal aan die prijzen een koper gevonden hebben. Er stonder er toch nog veel te koop in elk geval. Dikwijls zelfs al met doorstreepte prijs.
                          Carrera GT’s gezien aan prijzen tussen de 600,000 en 1,000,000. Een koopje in vergelijking met de Ferrari Enzo aan bijna 2,500,000 die daar zomaar tussen de rest stond.
                          Enifn, ‘k vind het altijd de moeite om te gaan (waarschijnlijk al de 20e keer of zo), je ziet er modellen die je nog nooit gezien hebt en je ziet hoe de prijzen evolueren. Nu ik er zoveel met doorstreepte prijzen heb gezien denk (lees ‘hoop’) ik dat die zotte prijzen over zijn, maar ik vrees dat dat nog gaat duren zolang de rente zo laag blijft.

Donderdag geweest in de hoop wat minder volk te hebben. Totaal misrekend.
                              4u onderweg om er te geraken, parkeren op parking 10. Dan met shuttlebus naar ingang als sardienen op elkaar.
                              Had al zin om terug naar huis te keren en kwam daar totaal opgefokt binnen.
                              Voor één dag ga ik niet meer, is veel te groot om alles te zien.

Prijzen zijn nog altijd belachelijk hoog, hoewel toch ook een paar correcties gezien zoals Carrera GT’s onder het miljoen.
                              Wel niet naar de specificaties gekeken.

Voor de rest prachtexemplaren gezien, niet alleen Porsches.

Eén van mijn favorieten : 964 Andial met motor van een 962.

Nog geen tijd gehad voor foto’s uit te kuisen.

Greets,
                              Rufie.

3564.jpg

Jan

Ik sta op het punt te vertrekken. Ben nog aan het wachten op mijn vrouw. 😆

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.