Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Teflon lakbehandeling
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 11 maanden geleden door Anoniem.
-
MakerDiscussie
-
4 januari 2008 om 00:58
Is er iemand die ervaring heeft met een Teflon lakbescherming?
Meer bepaald: http://www.diamondbrite.info
Bedankt!!
Dino
-
MakerDiscussie
-
Anoniem19 februari 2008 om 14:25
Heb tweetal jaren geleden bij Protech mijn Ferrari 328 laten behandelen, evenals de velgen, kostprijs ongeveer 950 euro.
Dus zoals gezegd, prijs hangt af van model van wagen….
Ik geloof dat wagens van garage Monza in St. Martens Latem ook door Protech gedaan worden, dus zal niet zo slecht zijn, denk ik.
Groeten,
Frank[quote=”beltar”:1huvkt85][quote=”enrico”:1huvkt85][quote=”Dino737″:1huvkt85]Ik ben idd van Gent en Protech was mijn initiële keuze.
Maar mijn nieuwe wagen komt uit Antwerpen waar ze met Diamondbrite samen werken.Vandaar dat ik even wou horen of dit de moeite is om te laten doen…[/quote]
Het de mijne bij aflevering ook laten behandelen met daimondbrite.
Maar heb deze na 6m terug verwijderd.
Laat het ons zo zeggen je staat eigenlijk in je eigen wagen te onderhouden.Na het opzetten van het lak “panser”moet je zelf iedere maand een soort van wax tijdens het kuisen opbrengen.Dus wat je doet is je eigen wagen onderhouden meer niet.En de verkoopspraatjes van makkelijk kuisen geen insekten die blijven kleven is maar gedeeltelijk waar.Heb men wagen na 6m een volledige swissvax beurt gegeven.En nu heb ik pas glans en bescherming en kost me minder moeite om de wagen proper te zetten.Zoals hier al vermeld staat hebben ze wax speciaal voor porsche.Maar als het een wagen is die je dagelijks gebruikt zo ik toch voor een meer beschermende wax kiezen (shield).[/quote]Laten verwijderen? Hoe kan je nu die laag laten verwijderen en waarom?
Dan is protech echt wel een betere oplossing.
Normaal kuis ik mijn porscheke elke week.
Door ziekte en overlijden vna mijn mama en door verbouwingswerken in onze zaak is ie maar liefst 21/2 maand niet gepoetst!
Dat vind ik dus verschrikkelijk… Ik vertik het om naar de carwash te gaan met mijn porsche, zelfs al zat ie onder het zout…
Met een bang hart heb ik hem gisteren gepoetst… En ongelofelijk maar waar, niet één zwart plekje op de velgen en de carrosserie glimt als net gesimoniseerd.
Ik ben vvandaag op het autosalon mijn dank gaan betuigen op de protechstand! Gewoon fantastisch, en dat bijna drie jaar na de eerste behandeling.[/quote]Hoe ?? Simpel
Heb ze zelf verwijderd door middel van clayen en reinigen met een cleaner fluid.Waarom omdat het niets voorstelde en ik iets meer glans en bescherming wou.Ik ga net iets verder in het reinigen van men wagens.Maar als je niet graag kuist en niet “zo”veeleisend bent kan je best voor daimond of protech gaan.Maar voor mij werkt deze methode niet 😉[quote=”enrico”:2ca6vodx][quote=”Dino737″:2ca6vodx]Ik ben idd van Gent en Protech was mijn initiële keuze.
Maar mijn nieuwe wagen komt uit Antwerpen waar ze met Diamondbrite samen werken.Vandaar dat ik even wou horen of dit de moeite is om te laten doen…[/quote]
Laat het ons zo zeggen je staat eigenlijk in je eigen wagen te onderhouden.Na het opzetten van het lak “panser”moet je zelf iedere maand een soort van wax tijdens het kuisen opbrengen.Dus wat je doet is je eigen wagen onderhouden meer niet.En de verkoopspraatjes van makkelijk kuisen geen insekten die blijven kleven is maar gedeeltelijk waar.Heb men wagen na 6m een volledige swissvax beurt gegeven.En nu heb ik pas glans en bescherming en kost me minder moeite om de wagen proper te zetten.Zoals hier al vermeld staat hebben ze wax speciaal voor porsche.Maar als het een wagen is die je dagelijks gebruikt zo ik toch voor een meer beschermende wax kiezen (shield).[/quote]Laten verwijderen? Hoe kan je nu die laag laten verwijderen en waarom?
Dan is protech echt wel een betere oplossing.
Normaal kuis ik mijn porscheke elke week.
Door ziekte en overlijden vna mijn mama en door verbouwingswerken in onze zaak is ie maar liefst 21/2 maand niet gepoetst!
Dat vind ik dus verschrikkelijk… Ik vertik het om naar de carwash te gaan met mijn porsche, zelfs al zat ie onder het zout…
Met een bang hart heb ik hem gisteren gepoetst… En ongelofelijk maar waar, niet één zwart plekje op de velgen en de carrosserie glimt als net gesimoniseerd.
Ik ben vvandaag op het autosalon mijn dank gaan betuigen op de protechstand! Gewoon fantastisch, en dat bijna drie jaar na de eerste behandeling.[quote=”Dino737″:3hh1oc18]Ik ben idd van Gent en Protech was mijn initiële keuze.
Laat het ons zo zeggen je staat eigenlijk in je eigen wagen te onderhouden.Na het opzetten van het lak “panser”moet je zelf iedere maand een soort van wax tijdens het kuisen opbrengen.Dus wat je doet is je eigen wagen onderhouden meer niet.En de verkoopspraatjes van makkelijk kuisen geen insekten die blijven kleven is maar gedeeltelijk waar.Heb men wagen na 6m een volledige swissvax beurt gegeven.En nu heb ik pas glans en bescherming en kost me minder moeite om de wagen proper te zetten.Zoals hier al vermeld staat hebben ze wax speciaal voor porsche.Maar als het een wagen is die je dagelijks gebruikt zo ik toch voor een meer beschermende wax kiezen (shield).je bent beter met een lakbehandeling door een swissvax centre (hebben ook speciale porsche wax enzo)
ik heb dit laten doen en zeer tevreden over. Protech is volgens mensen die kunnen vergelijken tussen de twee minder goed. Niet mijn woorden, dat niet, maar ik ben wel zeer tevreden over mijn swissvax behandeling.
bovendien wat ik zo raar vind: die protech is zogezegd blijvend. Dit klopt niet, want jaarlijks nazicht is nodig.
bij de swissvax is dit ook zo, maar dan waxt men de auto gewoon opnieuw met hoog carnuba wax.
* btw ik ben ook geen expert hoor, maar heb alle meningen goed gelezen op verschillende fora.
heb niet zo lang geleden een prijsbestek laten maken voor interieur en exterieurreiniging bij Protech Gent (voor BMW 7-reeks), en dit ging ongeveer een 350 euro kosten…
[quote=”Dino737″:k7n18g3n]Ik ben idd van Gent en Protech was mijn initiële keuze.
Mijn p is nu bijna drie jaar geproteched en ik ben echt heel tevreden. Vooral het reinih-gen van de velgen gaat tot op vandaag heel makkelijk met de hoge druk. Daar ik de veelspakige porsche sportdesign velgen heb is dit echt een pluspunt.
Mijn broer liet van zijn wagenpark al de auto’s de velgenbehandeling alleen ondergaan.
Ik gebruik wel alleen maar de protech producten om hem te poetsen. (vatjes van 5 liter)
Geen idee over diamondbrite.ik denk zelfs dat protechgent je wagen thuis komt behandelen indien gewenst.voor een nieuwe wagen is een goede lakbescherming essentiel voor de waarde en de lange levensduur van een wagen het beschermd tegen uv stralen stormweer duivenstront en zoveel meer en is makkelijk te onderhouden niet meer schrobben om die vervelende dode vliegen af te kuisen of die stront af te pietsen
mocht ik van u zijn neem toch maar een vrijblijvend contact met Protech
en doe dat maar met mijn complimentengroeten miguel
ps de prijsen varieren van model tot model en van de leeftijd
en zo duur is dat nu ook niet je kan het zelfs inbrengen in je verzekeringen zo wordt bij een beschadiging of ongeval ook de lakbescherming terugbetaaldPersoonlijk zou ik om de paar maand een wax laagje aanbrengen , veel goedkoper en werkt ook goed..
Ik ben idd van Gent en Protech was mijn initiële keuze.
Maar mijn nieuwe wagen komt uit Antwerpen waar ze met Diamondbrite samen werken.Vandaar dat ik even wou horen of dit de moeite is om te laten doen…
Heb ook al veel goede dingen horen vertellen van protech in Gent. Maar is dat niet duur ? dacht wel maar ik weet het niet meer zeker.
Absoluut geen ervaring met lakbehandeling, maar aangezien je van Gent bent, nooit gedacht aan Protech lakbehandeling ( http://www.protechgent.be )?
Groeten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.