telefoon cayenne 11/2005

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne telefoon cayenne 11/2005

• Maker
    Discussie

• danny1000
    Deelnemer

hoi ,
      ik heb juist een cayenne gekocht van 11/2005.
      mijn vraag is of het mogelijk is mijn pcm uit te breiden met een telefoonfunctie, daar deze module niet aanwezig is.
      wat kost zo een uitbreiding, en/of kan dit via blue-t, zonder zichtbare storende elementen zoals een parrot of zo.
      groetjes ,
      danny

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • thx voor de info,
        dan mss een spiegel met bluetoot
        groetjes danny.

[quote=”danny1000″:3oyol10o]heb zelf ook nog een 996 cabrio wel met telefoonmodule maar pcm 1 denk ik, eventueel telefoonmodule uitbouwen en in cayenne plaatsen indien mogelijk.
          groetjes danny[/quote]

De telefoonmodule van de 996 is een PCM 1 en je kan de module niet in een Cayenne inbouwen. Dit zijn 2 verschillende zaken en generaties.

De bluetooth die ik gebruik zit tegen de zonneklep en zie je praktisch niet, dus esthetisch geen enkel probleem. Als je door het zijraam naar binnenkijkt zie je hem zelfs praktisch niet, dus voor dieven hoef je geen schrik te hebben.

Wil je het jezelf ingewikkeld maken dan laat je een bluetooth inbouwen, dan is hij volledig onzichtbaar natuurlijk maar je kan hem dan ook niet meer gebruiken in meerdere wagens en dat vind ik toch omslachtig. Mijn bluetooth schakeld ook automatisch over naar mijn GSM als ik de wagen verlaat, idem in tegenovergestelde richting zonder een gesprek te onderbreken.

Wil je het goedkoop houden koop dan een bluetooth oortje, werkt ook goed.

als je het properder wil kan het met een Tooki. Dit is een module die op de originele PCM van Porsche wordt aangesloten.
            Proper, en als het werkt werkt het goed, alleen… het werkt soms niet…
            Maar wel proper 🙂 )
            Omdat ik de Porsche enkel in ‘tweekend gebruik is dit een mooie en gemakkelijke oplossing, maar als je dagdagelijks moet telefoneren zou ik het snel beu zijn.
            Mogelijks werkt het met sommige telefoonmerken wel perfect?
            http://www.nav.tv/category/7/76/181

ik heb zelf ook een bluetoot parrot in mijn camionette, maat esthetisch is het niet, daarom zou ik graag een ander oplossing hebben.
              allez indien het betaalbaat is.
              heb zelf ook nog een 996 cabrio wel met telefoonmodule maar pcm 1 denk ik,
              eventueel telefoonmodule uitbouwen en in cayenne plaatsen indien mogelijk.
              groetjes danny

[quote=”etieke”:3k4p8tp9]ik heb die ook gehad in mn camionette
                k vindt dat maar niks
                die aan de andere kant van de lijn denken dat je vanuit een visbokaal spreekt
                ik riskeer de boetes wel , kost me minder dan klanten die wegvallen tijdens gesprek omdat ze je niet verstaan[/quote]
                De nieuwe generaties werken perfect ! Heb nog nooit problemen gehad en gebruik hem alle dagen. Ik gebruik de voice over, hoef zelfs geen nummers te kiezen.

ik heb die ook gehad in mn camionette
                  k vindt dat maar niks
                  die aan de andere kant van de lijn denken dat je vanuit een visbokaal spreekt
                  ik riskeer de boetes wel , kost me minder dan klanten die wegvallen tijdens gesprek omdat ze je niet verstaan

[quote=”danny1000″:1865aceu]hoi ,
                    ik heb juist een cayenne gekocht van 11/2005.
                    mijn vraag is of het mogelijk is mijn pcm uit te breiden met een telefoonfunctie, daar deze module niet aanwezig is.
                    wat kost zo een uitbreiding, en/of kan dit via blue-t, zonder zichtbare storende elementen zoals een parrot of zo.
                    groetjes ,
                    danny[/quote]

PCM uitbreiden gaat niet als de module niet aanwezig is.
                    Zelf heb ik een nieuwe Cayenne en de optie Bluetooth was zelfs niet aanwezig in de optielijst, onbegrijpelijk. Muziek streamen van je muziekinstallatie gaat wel en Bluetooth was niet mogelijk (bij alle wagens is het mogelijk tegenwoordig), daarom heb ik bewust geen telefoon module genomen op het PCM systeem.

Ik heb daarop gekozen voor een handenvrije Bluetooth op mijn zonneklep en die werkt super. 300 hr stand-by, oplaadbaar via USB of sigarettenaansteker. Je hebt er eenvoudige, met de telefoonnummers, voice over en kan meerdere GSM’s pairen.
                    Die van het merk Supertooth is het elegantste en supperplat. Website http://www.supertooth.net/

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.