telefoonvelgen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 telefoonvelgen

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Is het mogelijk om onder een 911 van 1987 de originele 7 x 16 inch (225/50 banden) telefoonvelgen van een 928 te plaatsen?
    Terwijl er origineel (vanuit de fabriek) fuchs 6 x 16 inch (205/55 banden) voor en 7 x 16 inch (225/50 banden) achter onderstaan.
    Daar het bij een 928 over 4 velgen met dezelfde maten gaat en bij de originele fuchs niet.

Groeten
    Jack-in-the-box

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • dat telefoon velgen sterker zijn dan fuchs wil ik nog wel es bewezen zien
      Telefoon velgen zijn gegoten, en Fuchs gesmeed
      smeden is altijd sterker

de vraag is , Welke fuchs gebruiken die gasten??
      14 inch , 15 inch? welke breedtje, en van welk jaar?

want sommige Fuchs velgen zijn een goeie 20 jaar ouder dan de oudste Telefoon velgen
      en alle velgen, gesmeed of gegoten, verzwakken met gebruik…

want praktisch gezien, is gesmeed zowieso veel sterker dan gegoten…

[quote=”porsche914orange”:1uodm0ox][quote=”jack-in-the-box”:1uodm0ox]Hallo,

Is het mogelijk om onder een 911 van 1987 de originele 7 x 16 inch (225/50 banden) telefoonvelgen van een 928 te plaatsen?
        Terwijl er origineel (vanuit de fabriek) fuchs 6 x 16 inch (205/55 banden) voor en 7 x 16 inch (225/50 banden) achter onderstaan.
        Daar het bij een 928 over 4 velgen met dezelfde maten gaat en bij de originele fuchs niet.

Groeten
        Jack-in-the-box[/quote]
        ga je telegoonvelgen op een 3.2 leggen???? 😕
        kvind dit perssonlijk heel jammer.
        mja, elk zijn goesting 😉 [/quote]

Beste porsche914orange,

Wij zouden de velgen aankopen om er in de winter mee te rijden. Daar we weten dat deze velgen een goede reputatie hebben ivm sterkte tov de fuchsvelgen (wij kennen mensen die liever met telefoonvelgen crossen (kevers) omdat ze alle fuchs krom rijden).

Ook nog het volgende:

Bij de introductie van de Carrera 3.2 werd de auto standaard geleverd met lichtmetalen telefoonvelgen (tot 1988). Hiermee wilde porsche de 3.2 een moderner uiterlijk geven zonder grote investeringen te moeten doen. (de mistlichten werden vooraan en later achteraan voor dezelfde reden ingebouwd). Toch rijden vele 3.2’s rond met hun originele fuchs daar deze steeds als optie verkrijgbaar waren.

Toch opteren wij voor 16″ telefoonvelgen ipv de standaard 15″, om eventuele bandenwissels tussen fuchs en telefoonvelgen mogelijk te houden.

Ik hoop dat onze keuze wat duidelijker is geworden, maar smaken blijven verschillen dat is waar.

mvg
        Jack-in-the-box

[quote=”jack-in-the-box”:ldxei2q2]Hallo,

Groeten
          Jack-in-the-box[/quote]
          ga je telegoonvelgen op een 3.2 leggen???? 😕
          kvind dit perssonlijk heel jammer.
          mja, elk zijn goesting 😉

Merci beaucoup!

Moet dus perfect gaan 😉

928 GTS velgen,
                ET voor 65
                ET achter 55

ik zal daar morgen eens naar kijken als de velgen nog bij mij thuis liggen tenminste, de 928 en nog wat gerief liggen ergens anders wegens plaatsgebrek 😥 😉

[quote=”911-lover”:z9ptlduc]Als de ET klopt is er geen probleem.
                    Ik ken echter de ET’s niet van de 928
                    944 telefoonvelgen zijn in elk geval geen probleem[/quote]

Kan iemand mij aan deze ET’s helpen?

alvast bedankt
                    Jack-in-the-box

Als de ET klopt is er geen probleem.
                      Ik ken echter de ET’s niet van de 928
                      944 telefoonvelgen zijn in elk geval geen probleem

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.