temperatuur lichtje pinkt

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster temperatuur lichtje pinkt

• Maker
    Discussie
  • hallo iedereen,

vandaag even serieus doorgetrokken met m’n 2.5ke totdat op een bepaald moment het rode lichtje ging knipperen van de temperatuurmeter terwijl deze netjes op 90 staat. Ik parkeer de wagen, je weet maar nooit, zet de motor af, ga een koffietje drinken in een cafeetje, stap terug in en start de motor terug. Weg is het pinken en de temperatuur is en blijft stabiel als ik de rit terug naar huis inzet met één oog op de meter en een ander op de baan. De meter blijft rond de 90 graden dus zeker normaal.

Iemand dit ook al eens meegemaakt? Weird, heb thuis even gewacht en naar het niveau van de koelvloeistof gekeken en deze is oké.

Met vriendelijke groetjes

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • voila, het is gebeurd maar ze verwittigde me bij Porsche dat het ook een lekkende radiator kon zijn maar dan zou ik een rare geur moeten reuken als ik hem in de garage zet en dat heb ik dus niet. Mijn grootste fout was het waterstopsel te openen terwijl de hij nog warm was toen zoog hij voor maar te zeggen echt luch naar binnen.
      Enfin dit is een superforum voor beginners zoals ik en ben jullie zeeeer dankbaar voor de hulp die ik al gekregen heb

0

dank voor de feedback. blij dat we je op het juiste spoor konden zetten om het probleem op te lossen.
        alweer een tevreden forummer :happydance:

0

heb de notities gevolgd en moet vaststellen dat de helft van de vloeistof is gezakt tot net onder het minimum, morgen koelvloeistof gaan halen, nochtans was deze tot boven gevuld bij het laatste onderhoud. Misschien toch niet goed ontlucht geweest. Zal bij Porsche gaan met de motorfiets, met een paar liter ben ik gerust voor meerdere malen het proces ter herhalen.

0

En ‘t ziet rood ! Bij de betere autoshop verkrijgbaar.
            Gewoon water zou ik er persoonlijk niet bijdoen, is niet goed volgens mij.

0

Porsche heeft zijn eigen koel-vloeistof.

0

dank u voor de tips, weeral slimmer geworden, al weet ik niet welk ik er moet ingieten, als het een halve cm is mag dat dan gewoon flessenwater zijn?

0

Als het lampje knippert wil dat zeggen dat het water niveau te laag is.
                  Beetje bijvullen indien nodig.

0

wanneer dit lampje blijft branden heb je een te hoge temperatuur en echt wel een probleem, dus nog geen paniek.
                    wanneer het knippert is ofwel je temp sensor defect, ofwel het niveau van je koelvloeistof te laag, ofwel je koelvloeistofcircuit niet goed ontlucht.
                    1) je sensor werkt blijkbaar aangezien je meter werkt
                    2) het niveau van je koelvloeistof een 0,5 mm bijlvullen kan al voldoende zijn, dit werkt nauwkeurig. maar als jij gecheckt hebt en het staat op max dan rest nog één andere oorzaak
                    3) als nieuwe eigenaar weet je niet 100% zeker of je koelsysteem recent nog werd geflushed en bijgevuld nadat bijv een radiator of slang vervangen werd. dus ik denk hier aan luchtbellen in je koelsysteem. in deze airpockets kan de temperatuur idd aardig oplopen dus oppassen hiermee !

ontlucht onmiddelijk je watercircuit! de beschrijving is recent op dit forum nog gepost voor een 996 (=hetzelfde voor een boxster) en vind je HIER, het ventiel zit bij een 986 onder het afdekplaatje bij je vuldoppen voor water en olie. in jouw geval zou ik een half uurtje rijden met het ontluchtingsventiel open, 3 uur laten afkoelen en checken of het waterniveau gedaald is (al was het maar een halve mm), bijvullen en ventiel zeker terug sluiten voor je weer vertrekt.

denk er aan dat je dit mogelijks een aantal keer moet herhalen om je probleem te verhelpen; dus raak niet gefrustreerd mocht het lampje weer gaan knipperen na de eerste beurt ontluchting.

0
                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.