Home › Forum › Gestolen Porsches › Terug gevonden Porsche
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 8 maanden geleden door Reys.
-
MakerDiscussie
-
13 juni 2014 om 18:01
Weet niet over welke het Porsche het gaat…. hopelijk iemand van het forum dan??
Je weet nooit !!http://www.telegraaf.nl/binnenland/22736607/__Eigenaren_oldtimers_gezocht__.html
-
MakerDiscussie
-
@ Mart dat leer je na zo veel jaren wachten en wachten ……. Ik heb al lang alle vertrouwen verloren in het Gerecht systeem hier in Belgie waar je in niets meer mag verschieten .Komende week bel ik nog even naar Tongeren om te horen hoe het verder moet met mijn wagen !En anders zal het een Advocaat worden die de mannen daar maar wakker moet schudden .
Ik hou jullie op de hoogte .Wow Snoer man, ben je 1 van de bokkies dan? Belachelijke regels!!!!
Ik voel met je mee!
Vind het knap dat je zo ‘rustig’ kan blijven …
Gewoon geen woorden voor , ik ben nu benieuwd wat er verder gaat gebeuren met mijn 964 ? hoe krijg ik de juiste papieren en chassis nr terug op de wagen ? (ik ben een PSO slachtoffer en heb van deze zaak de laatste 5 jaar niets meer vernomen , ik heb nochtans verschillende brieven en tel naar het parket van Tongeren verstuurd ) Gelukkig is er hier nog John Beton die me op de hoogte heeft gehouden over de zaak in kwestie (waarvoor nogmaals heel veel dank John )
Dit ie Belgie zeker waar de gedupeerden in de kou blijven staan en de gangsters beschermt worden !de onderneming PSO is dan wel failliet verklaard en hij zit achter de tralies (mss nu zelfs al niet meer, want voorhechtenis telt dubbel af !!) maar hoe lang zal het duren voor de heer Steven Oeyen en z’n bende terug aan de slag gaat? het Stockheimerbos in Dilsen-Stokkem ligt veraf gelegen voor mogelijke pottenkijkers. zo’n gasten verdienen voor mijn part voor een héeeeeeel lange tijd een enkelband.
maar 2 jaar voor de ****
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150318_01586029/porsche-zwendelaars-krijgen-twee-jaar-celDie grijze zou misschien deze kunnen zijn?
http://www.hbvl.be/cnt/aid1555288/politie-zoekt-getuigen-van-diefstal-oldtimer-porsche
EDIT: nevermind 🙂 Had voorkant van de wagen nog niet gezien, deze komt niet overeen.
:puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke:
Regel 1 : niet alles wat een gazet schrijft is de waarheid
Regel 2 : wat in de gazet staat in zelden het volledige verhaal
Regel 3: trek geen conclusies als je het volledige verhaal niet volledig kentAlgemen regel is dat de wetgever de bedoeling heeft de koper ter goeder trouw te beschermen. Die moet zijn goeder trouw wel aantonen en dat (en dat is niet rechtvaardig) kan allemaal heeeel lang duren. Probleem is dat die een auto al misschien diverse malen is doorverkocht en dat de hele keten moet onderzocht worden. Te beginnen bij de laatste koper. Die moet aantonen dat de papieren in orde zijn en dat hij gekocht heeft aan ee normale prijs. Dan gaan kijken hoe zijn verkoper aan de auto geraakt is enz enz enz. Uiteindelijk komen ze misschien ergens bij een deugeniet uit, maar dat kan een vennootschap zijn die ondertussen in faillissement is, of ergens in Rusland of weet ik waar… . En ga daar als bedrogene maar eens verhaal halen… .
Dus : in dergelijke gevallen is het altijd onzeker of het voertuig wel terug gaat naar diegene die bestolen is. Als de huidige eigenaar zijn goeder trouw kan aantonen (papieren zijn in orde, normale prijs betaald, gekocht van een handelaar) zou die wel eens de auto kunnen behouden. Maar nogmaals, alvorens alles uitgezocht en in de rechtbank besloten, zouden er wel eens jaren kunnen voorbij gaan.
Bovendien denk ik dat Yellow Submarine gelijk heeft met zijn periode van 3 jaar maar dat is Nederland en niet Belgie.
Kortom : altijd klote… :puke:
Heb dat blad afgelopen weekend gekocht en wat me opviel was volgende:
“Die holländische Firma Van Kessel Sportscars, die den Porsche 2012 mit neuen Papieren versorgte, hat unter holländischen Porsche-Experten wohl einen zweifelhaften Ruf. Der Begriff ‘Omkatten’, das illegale Ändern von Fahrgestellnummern, soll im Zusammenhang mit Van Kessel fallen”, sagt Müller. AUTO BILD KLASSIK erfuhr, dass die Firma viele Porsche mit Schäden oder zum Ausschlachten anbietet.
Een rechtzaakje voor Van Kessel? Gedurfde uitspraak van Auto Bild Klassik… :think:
Heb bij hen al gekocht en zijn toffe mensen, mijn opinie.😯 , vind je dan je wagen terug amai niet te geloven, ik begrijp de wet niet, heb het eigenlijk nooit gedaan. 3 jaar en enkele stappen tussen en je goed is geen gestolen goed meer, hoeft de dief zelfs niet meer om te katten, gewoon nieuwe papieren aanvragen en klaar :think: , un…f..ck..ing believable.
Het land waar gespuis koning is als het zo blijft doorgaan. Mensen die zo een mooie wagen hebben zullen er echt niet beter van gaan slapen. Ze kunnen gewoon bij je binnen komen en de papieren en sleutels vragen, enkele jaartjes geduld en hopla zonder werken een prachtige bolide.ik heb een vergelijkbaar verhaal opgevangen over heling van gestolen goederen. als je koopt van de dief dan kan men in beslag nemen en ben jij dus je geld en de auto kwijt. verkoopt de dief eerst aan een derde en zit er dus meer dan één eigenaar tussen de gedupeerde en de laatste eigenaar, dan zou binnen een termijn van drie jaar zelfs geen beslagrecht meer bestaan.
bij de laatste zo’n aankoop met meerdere tussenstappen zou er juridisch geen sprake meer zijn van aankoop van gestolen goederen. misschien zijn er juristen onder ons die dit kunnen uitklaren?Hallucinant. Ik kan het bijna niet geloven. Maar blijkbaar is het ook in Nederland het geval dat de termijn van 3 jaar geldt voor teruggave van een gestolen goed. Op de heling zelf (de misdaad) zou bij ons 5 jaar verjaringstermijn staan.
We komen weeral mooi in het nieuws. Eerst die apen in Verviers, vorig weekend het fijne spandoek van het crapuul van Standard…
Als ik het goed begrijp steel ik ergens een Porsche , zet hem weg in België voor drie jaar en dan is het de mijne? :wtf:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.