Terug goed nieuws – nummerplaten

Home Forum Porsche Talk Terug goed nieuws – nummerplaten

• Maker
    Discussie
  • Wie met een gepersonaliseerde nummerplaat aan zijn auto wil pronken, zal daarvoor binnenkort 2.000 euro moeten ophoesten. Dat staat in een koninklijk besluit van Mobiliteitsminister Jacqueline Galant (MR), dat vrijdag groen licht kreeg van de ministerraad. Het gaat om een verdubbeling van het huidige tarief.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 68)
  • 123

ik blijf het raar vinden, geld betalen om iets te doen waardoor ( denk ik) een meerderheid van de mensen dan iets van je denkt in de zin van
      aansteller, of dwaas of weet ik veel.

Er rijdt hier ergens bij ons een Fillipijnse madam of zo rond in een dikke mercedes met “CIA’ op

Das gewoon zo belachelijk als iets.

En het maakt je herkenbaarder voor als iemand iets heeft gezien en wil klagen.
      Zeker met de kortere combinaties.

Mijnheer de polies, er reed hier ene rond en die heeft dit of dat gedaan
      zijn nummerplak was CIA of zo

Die gaan ze dus rap vinden.
      Een normale nummer plaat kan de gemiddelde mens geen halve minuut onthouden

mag wel, komt enkel een klein rood stickertje op met de tekst Oldtimer…

Ive

jammer dat je geen gepersionaliseerde plaat mag hebben op een oldtimer. Die moeten altijd met O zijn (volgens het keuringsstation Luchtbal Antwerpen)

De vraag naar gepersonaliseerde nummerplaten is sinds de prijsdaling opnieuw fors gestegen.

Sinds april 2014 is het in ons land mogelijk om een gepersonaliseerde nummerplaat aan te vragen. Aanvankelijk bedroeg de kostprijs 1.000 euro, maar wegens het grote succes is die in december 2015 opgetrokken tot 2.000 euro.
            Dat leidde tot een gigantische terugval. Terwijl tot november 2015 nog maandelijks gemiddeld 546 gepersonaliseerde nummerplaten werden aangevraagd, waren er dat na de verdubbeling van de prijs gemiddeld nog maar 141 per maand in 2016 en 2017.
            De inkomsten voor de federale overheid daalden van 6,4 miljoen euro in 2015 naar 3,7 miljoen in 2016 en 3,3 miljoen euro in 2017.

Daarom besliste de federale regering in december om de prijs weer te laten zakken tot 1.000 euro, en de maatregel blijkt zijn vruchten af te werpen. “Tussen december en maart 2018 zien we dat het aantal aanvragen weer gestegen is naar gemiddeld 469,5 per maand”, Nu de prijs terug op 1.000 euro ligt, lijken de inkomsten zich te herstellen.”

Sinds de invoering leverden de nummerplaten al 19 miljoen euro op voor de federale schatkist.

Gepersonaliseerde nummerplaat kost vanaf 4 december 2017 weer 1.000 euro

Goed nieuws voor wie een gepersonaliseerde nummerplaat overweegt. De prijs zakt naar 1.000 euro. In december 2015 werd de prijs voor een gepersonaliseerde kentekenplaat verdubbeld van 1.000 naar 2.000 euro. Door die prijsverhoging was er een duidelijke terugval van het aantal aanvragen voor dergelijke nummerplaten. De minister concludeerde dat de tariefverhoging wellicht de belangrijkste hinderpaal vormde voor de aanschaf van een gepersonaliseerde nummerplaat en stelde daarom voor om terug te keren tot het initiële tarief. Dat gaat in op 4 december 2017.

Wim

[quote=”Yellow Submarine” post=251078]Mij niet gelaten maar ik neem aan dat jullie liefhebbers dan niet in andere threads komen kakelen over te hoge taksen! :popcorn:[/quote]

:happy: :happy: :happy: :first: :first:

Terugvorderen mag dat?

Ja plezant , heb een paar maand geleden 2000 betaald :bounce:

Voor mij liever 1000€ aan setje banden :driver: :driver: :driver:

Mij niet gelaten maar ik neem aan dat jullie liefhebbers dan niet in andere threads komen kakelen over te hoge taksen! :popcorn:

gaat de prijs terug naar beneden? dan ga ik eens kijken welke combinaties vrij zijn….. :happydance:

Allez, dat werkt exact hetzelfde als vermogensbelasting en meerwaardebelasting dus 🙂

Is in deze context ook niet moeilijk. Als je de prijs verdubbelt met het idee om je inkomsten te doen stijgen en vervolgens zakt de vraag naar gepersonaliseerde nummerplaten met een factor 8-9 dan heb je minder inkomsten gegenereerd ipv meer. Dan kan je alleen maar met het schaamrood op de wangen terug komen op de eerder genomen maatregel….
                              anyway, ik heb het overwogen maar voor 1000 euro benzine kan ik al wat kilometertjes afmalen met de P :salut:

Wim

Dat vind ik nu eens goed nieuws ze! Iemand die kan en durft terugkomen op eerder gemaakte (foute) beslissingen! 🙂

En ze worden terug de helft goedkoper na de zomer! :first:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 68)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.